Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobily i řidiči skutečně k nepřehlédnutí

  13:58aktualizováno  13:58
Pro finančně sebejisté majitele s vyhraněným názorem na automobilové potřeby jsou určeny vozy, které nejsou jen tak k přehlédnutí. Bohatě tento požadavek splňují oba vozy, které dostala redakce MF DNES na několik dnů k seznámení - čtyřlitrový offroad od Mercedesu s označením 400ML CDi a cabriolet odvozený z Opelu Astra s přeplňovaným dvoulitrovým motorem.Bohatou fotogalerii si prohlédněte ZDE a ZDE.

Mercedes 400ML je ve svých rozměrech rozhodně velmi autoritativním účastníkem silničního provozu. Se čtyřlitrovým motorem snad ani nemůže zůstat pozadu. Chvíli trvalo, než se řidič přizpůsobil tahu mocného agregátu a plnou sílu 184 kW využíval až na otevřené silnici. V souvislosti s tím je třeba se zmínit o spotřebě: ve městě při celkem klidné jízdě bylo třeba počítat se šestnácti litry na sto ujetých kilometrů. Mimo město tuto hodnotu při šetrném zacházení bylo možné stáhnout až o čtyři litry.

Po dostatečném "osahání" řízení se redakční šofér odvážil k vysloveně razantní jízdě a zjistil, že devatenáctilitrová hranice spotřeby v těchto případech není nedotknutelná. Šlo ovšem o skutečný extrém a pravdu má zástupce Mercedesu, který jemně upozornil na fakt, že ten, kdo koupí auto téměř za tři miliony korun, by neměl mít ani příliš velkou starost o spotřebu. Mercedes 400ML jako odznak zámožnosti je svou výbavou více než důstojný. Chromované kliky, elektrické ovládání předních sedadel, dřevěné doplňky desky z vybraného ořechového dřeva, vnější a vnitřní zrcátko se schopností automatického snížení odrazivosti světla a pochopitelně kůží potažený volant a řadicí páka.

Opel Astra Cabrio 2.0 turbo si o pozornost říkal jinými prostředky: složenou střechou a přece jen hlubším a hrubším zvukem motoru. Jízda na podstatně tužším pérování dávala pocit velké ochoty k dravějšímu stylu jízdy. Přesto bylo třeba první kilometry hodně krotit nohu na plynu - turbo zapíná velmi ochotně a žene výkon strmě vzhůru. Pro méně pozorného řidiče, který podle zvyku z běžného auta sešlápne za křižovatkou "dvojku na podlahu", aby stihl i příští zelenou, bleskem dosáhne pětitisícových otáček a rychlosti kolem sedmdesátky. Stahování střechy - tolik atraktivní okamžiky - podmiňuje cabrio motorem v chodu a zataženou ruční brzdou.

Celý proces je zcela samočinný a trvá necelou půlminutu. Fascinující zkušenost je jízda s otevřeným autem, tedy se staženou střechou v dešti - při rychlostech nad 60 km v hodině do auta nepadne ani kapka. Při vyšším cestovním tempu zase posádka na předních sedadlech ocení zadní vzduchové zástěny, které se vztyčí jako límec hned za hlavovými opěrkami a výrazně eliminují návrat "zadního" vzduchu. Pozoruhodný je interiér auta. Také v detailech prozrazuje, že jde vlastně o luxus postavený na základech běžného auta.

Tak například masivní trojramenný volant s anatomicky tvarovaným věncem zakrývá ovladače směrovek a stěračů převzaté bez jakékoliv změny ze základního modelu. Spotřeba dvoulitrového auta s turbem se při kombinovaném provozu pohybovala bez problémů do deseti litrů. Bylo by určitě možné dosáhnout i nižších hodnot, ale bez potěšení z jednoznačné převahy akcelerace nad ostatními přítomnými na silnici. A o to tomuhle autu, tedy spíše jeho majiteli, přece jde.

Mercedes 400 ML

obsah motoru 3996 ccm
maximální rychlost 213 km/hod
maximální točivý moment 560 Nm
zrychlení z 0 na 100 km/hod 7,8 sec
pohotovostní hmotnost 2335 kg
brodivost 500 mm
stoupavost 60 %
cena testovaného vozu: 2 856 000 Kč


Opel Astra Cabrio 2.0 turbo
obsah motoru 2000 ccm
maximální rychlost 213 km/hod
počet válců: 4
maximální výkon: 140kW
maximální točivý moment 250Nm
maximální rychlost 245km/hod
spotřeba podle výrobce 8,9 l/100 km
8,9 l/100 km elektrická, textilní
cena testovaného vozu: 989 900 Kč


Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.