Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Ruské Kamazy míří do Česka, sázejí na cenu a jednoduchost

aktualizováno 
V poslední době je Kamaz známý hlavně svým působením v dakarské rallye, v Rusku se každopádně řadí mezi tradiční výrobce nákladních vozidel. Ruské „železo“ vstupuje na český trh, k mání bude sedm modelů značky.

Kamazy míří do Česka přes Radíkovice u Hradce Králové. Oficiální prodej odstartoval tento týden.

Základní model Kamaz 43502, z kterého vychází známý dakarský speciál, se dá v současnosti pořídit za 1 100 000 Kč bez DPH. Motory nabízejí výkon 300 a 400 koní, maximální kroutící moment se pak pohybuje kolem 1 700 Nm. Nejmenší kamaz uveze pět tun nákladu, největší osmikolové speciály až 41 tun.

"Ruské automobily obecně vynikají hlavně vysokou kvalitou, přiměřenou cenou a nízkými náklady na provoz," tvrdí Karel Štochl, ředitel společnosti Kamaz v České republice.

Podle něj ruští výrobci preferují hlavně konstrukční jednoduchost. "Ruská auta obsahují jednu řídící jednotku, která má na starosti jenom řízení motoru. Zbytek vozidla se pak vyrábí takzvaně postaru," pochvaluje si Štochl.

Skupina Kamaz je největší automobilovou korporací Ruské federace a mezi největšími světovými výrobci těžkých nákladních automobilů je na celkovém 16. místě. V současné době zaměstnává přes 45 tisíc lidí. Zákazníkům nabízí zhruba 40 modelů v 1 500 variantách, pro Evropu bylo zatím schváleno sedm modelů.

Ruský obr

Automobilka KAMAZ byla založena v roce 1969 z důvodů nedostatečných kapacit v závodech na výrobu nákladních vozidel s nosností mezi 8 a 20 tunami s naftovým motorem. Vedení tehdejšího Sovětského svazu rozhodlo o stavbě automobilového závodu v Tatarstánu u břehu dvou splavných řek Volhy a Kamy.

Budování továrny na zastavěné ploše 3 343 000 m³ probíhalo celé desetiletí. Na vybavení výrobních linek KAMAZu se podílelo přes 700 zahraničních firem z 19 zemí Evropy, USA, Kanady a Japonska.

První generace automobilů Kamaz pochází z automobilů ZiL-170 a ZiL-175. Vůbec první kamaz vyrobili 16. února 1976 a během následujících tří let továrna vyrobila více než 100 tisíc automobilů.

Za deset let výroby se vrátily všechny investice do stavby celého továrního komplexu. 15. února 2012 pak byl vyroben automobil s pořadovým číslem 2 000 000.

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.