Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

AUTO 2038: Řízení na zbrojní pas a čínská elektrická nadvláda

Píše se rok 2038. Do zákazu aut se spalovacím motorem zbývají dva roky, alespoň v Kalifornii, Francii, Británii a Číně. V Norsku už je zakázali před patnácti lety. Číňané jsou technologickými lídry a auta řízená roboty jsou běžnou součástí provozu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Speciální oprávnění na řízení auta.... To už ti pár desítek let máme. říká se tomu řidičák... :-P

0 0
možnosti

Pak staci muslimum napsat virus a budou mit tisice obeti najednou.

0 0
možnosti

Jako, pravda je, že mít každej vlastní auto je zbytečnost. Optimalizováním provozu a využití bysme se asi na těch 10% současnýho stavu dostat mohli. A jak by města byla krásná, kdyby všude místo aut byly květináče :) Ale pocit, že šlápnu na plyn a auto mě zatlačí do sedačky, to by mi teda hodně chybělo.

1 0
možnosti

Na svůj věk (22) asi nejsem dostatečně pro-futuristický, protože tyhle výše vyobrazené koncepty ve mě vyvolávají mdloby, které jsou způsobeny naprostým nedostatkem esteticity vyobrazených konceptuálních vozů.

0 0
možnosti

Tak ty koncepty nejsou futuristický, jsou spíš přiblblý ;-D

Například ten v úvodní fotce - zajímalo by mě, kam se do toho "auta" vleze pasažér.

0 0
možnosti

S tou Čínou to o tých 20 rokov vidím veľmi podobne. A možno to ani nebude trvať 20 rokov. Čína má 2 obrovské výhody a 2 veľké motivácie pre rozvoj výroby elektromobilov. "Vďaka" polodiktátorskému, ale "osvietenému" režimu nie je problém pre čínsku "stranu a vládu" niečo nariadiť, a to prakticky okamžite. Ďalšou veľkou výhodou je obrovský čínsky trh. Čím sa niečo vyrába vo väčších sériách, tým nižšie sú jednotkové náklady.

A tá motivácia? V Číne je veľa multimiliónových miest a sú sústredené na relatívne úzkom pobrežnom páse na východe Číny. A kvalita ovzdušia je tam doslova katastrofická. Takže ak sa nechcú Číňania podusiť, tak jednoducho MUSIA prejsť na elektrinu. Zároveň je s tým spojená ďalšia motivácia: práve elektromobily s dobrým pomerom výkon/cena môžu byť tým typom automobilov, ktorými sa Čína môže presadiť na západných trhoch.

A aj s tými autonómnymi autami to bude asi tak, ako sa v článku píše. Vývoj elektronických systémov sa nevyvíja aritmetickým radom, ale skôr geometrickým či exponenciálnym. Dnešné počítače do automobilov majú taký výkon aké mali najväčšie superpočítače len v roku 2000. O umelej inteligencii sme pred 5 rokmi počuli akurát tak v sci-fi filmoch, a o pár rokov bude prakticky v každom elektro prístroji. Autonómne systémy dokážu mať oveľa lepší prehľad o tom, čo sa deje s vozidlom a aj v okolí vozidla. Vodič sa môže vždy dívať len jedným smerom - počítač v aute dokáže naraz sledovať aj 10 kamier + rôzne senzory + údaje s GPS podkladov atď. Jednotlivé zložky systému sa vzájomne môžu kontrolovať - teda či to čo vidia kamery, zodpovedá GPS mapovým podkladom a či to isté zodpovedá údajom z radaru či iných senzorov. Zároveň si vďaka vzájomnej výmene informácií autá budú vedieť urobiť dynamickú mapu s jednotlivými účastníkmi. A neustále časť výpočtového výkonu bude určená len na kalkuláciu 5 kritických situácii, ktoré môžu v každom okamžiku nastať, a ako na ne auto zareaguje.

0 0
možnosti

Trochu skeptický som voči tomu, že ľudia nebudú chcieť autá vlastniť. Je to proti povahe ľudskej povahy, ktorá sa nemení už tisícky, možno desiatky tisíc rokov. Možno to bude tak, že časť ľudí si autá bude požičiavať a ďalšia časť ľudí ich bude vlastniť a požičiavať ich iným ľuďom - aby sa im čiastočne vrátili náklady na kúpu auta.

A ešte jedna vec: nemyslím si, že batérie o 20 rokov budú postavené na lítiu a iných ťažšie dostupných kovoch. Budúcnosť vidím skôr v niečom takom ako sú superkondenzátory.

0 0
možnosti

Spíš mám realičtější prognózu:

V roce 2038 se vývoj soustředí na pohon vodíkem, jelikož náklady na výrobu baterií se zvyšují s tenčícími se zásobami lithia a kobaltu. Kvůli neekologičnosti vyřazených baterií, jejich krátké životnosti a nedostatku surovin na jejich výrobu a s prozatím drahou náhradou v podobě nových technologií ukládání náboje se zrušil zákaz prodeje aut s pohonem na fosilní paliva skoro ve všech zemích kde měl, nebo už platil.

0 0
možnosti

Tohle je krásná ukázka protikladu. Nicméně, bohužel finance jsou motorem světa a ten kdo se nepřizpůsobí jako by nebyl. Např.Náklady na auto bez řidiče se minimalizují a budou na tom profitovat ty první. Tudíž Firmy s dopravou, tedy ta nákladní, ale i taxi sužby atp. v rámci snížení cen, převozu zboží a lidí atp. a zůstat konkurence schopný budou muset investovat do autonomních aut jinak nebudou. Firmy které si nechávají převážet zboží klasickou dopravou budou mít příliž vysoké náklady a nebudou konkurence schopný, tudíž se přizpůsobí. Země, které se nepřizpůsobí začnou být pozadu a bude to znát ve všech směrech ekonomického charakteru. Tudíž opět se budou muset přizpůsobit. Bude na ně vytvořen obrovský tlak. Pod tlakem vyspělejších zemí budou muset, což technologicky možné již je nyní, vytvořit zasítování potřebné pro takový nárůst. Porovnání s kouření spíše úsměvné. Navíc opět se jedná o finanční profit, který znemožňuje zásadně se k problému postavit. Nicméně nezpochybňuji úlohu ekoteroristů. Bohužel i to je fakt, který zbržďuje ekonomiku a proto se některé země od smluvních závazků vyvazují.

0 0
možnosti

Špatné vlákno. Reakce na

Vít Kouba.

0 0
možnosti

2038 budou lidi resit dulezitejsi veci nez nejaky hracicky

0 0
možnosti

Když jde o samoriditelna auta, tak se všichni předání v designu, ale jaksi jsem ještě neviděl žádný posun k ergonomii. Samoriditelnejm autům nefandim, ale když už je to nevyhnutelné, tak proč se pořád vymejslej takový blbosti? Kapsle, která zabírá zbytečně moc místa vzhledem k možnosti vézt pasažéry / náklad. Auta, který vypadají na obou stranách, jak dnes místo spolujezdce. To je úplně o ničem. Když už nebudu smět auto řídit, tak aspoň potřebuju čas zužitkovat co nejlépe. Potřebuju pracovní prostor, atp. Na to, si myslim, je potřeba se zaměřit.

0 0
možnosti

J27a67k70u54b 83H59á97j58e32k

14. 1. 2018 12:02

Člověk je tvor pohodlný a svého pohodlí se nerad vzdává. Dokud by takovéto vize mobility nefungovaly rychle a jednoduše, jako třeba volání telefonem, nebude pro to ve společnosti dostatečná podpora. Nespatřuji pohodlí v tom, že abych mohl někam jet, budu muset nejdříve zacolat auto a čekat, namístomabych skočil rovnou domauta, se kterým parkuji před domem. Nespatřuji pohodlí v tom, že budu muset řešit, co je tomza podivný flek na sedadle, kde sedí moje dítě a zda přede mnou "modul" nepoužil nějaký zažloutenkovaný hnědočech. A vůbec, podobné vize vůbec neřeší třeba dětské autosedačky. Už nebudou potřeba, protože se nebude bourat? Budou-li potřeba, jak bude řešena různá velikost a počet dětí? Někdo vozí třeba tři. Budu muset o to déle čekat na vhodný modul? A co třeba papaláši a politici, taky budou jezdit v modulech? Nebude to bezpečnostní riziko? Budu moci kdykoli zastavit? Co když se udělá třeba dítěti špatně? Myslím, že tyto vize jsou ještě hooodně vzdálené a to především proto, že po nich vlastně ani nikdo moc netouží.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.