Diskuze
AUTO 2038: Řízení na zbrojní pas a čínská elektrická nadvláda
Děkujeme za pochopení.
T97o38m97á29š 10Ž20i75t41n34ý
Speciální oprávnění na řízení auta.... To už ti pár desítek let máme. říká se tomu řidičák...
P77e70t65r 26N46o22v63o52t85n35ý
Pak staci muslimum napsat virus a budou mit tisice obeti najednou.
T90o75m95á51š 23B27a85ř29t95i10p64á81n
Jako, pravda je, že mít každej vlastní auto je zbytečnost. Optimalizováním provozu a využití bysme se asi na těch 10% současnýho stavu dostat mohli. A jak by města byla krásná, kdyby všude místo aut byly květináče :) Ale pocit, že šlápnu na plyn a auto mě zatlačí do sedačky, to by mi teda hodně chybělo.
E54d76u70a89r97d 67K17o83l21í56s56e41k
Na svůj věk (22) asi nejsem dostatečně pro-futuristický, protože tyhle výše vyobrazené koncepty ve mě vyvolávají mdloby, které jsou způsobeny naprostým nedostatkem esteticity vyobrazených konceptuálních vozů.
T11o20m20á92š 80B54a25ř45t51i31p42á55n
Tak ty koncepty nejsou futuristický, jsou spíš přiblblý
Například ten v úvodní fotce - zajímalo by mě, kam se do toho "auta" vleze pasažér.
J81o34z56e45f 34K23o88s18t55e97l66a85n80s95k36ý
S tou Čínou to o tých 20 rokov vidím veľmi podobne. A možno to ani nebude trvať 20 rokov. Čína má 2 obrovské výhody a 2 veľké motivácie pre rozvoj výroby elektromobilov. "Vďaka" polodiktátorskému, ale "osvietenému" režimu nie je problém pre čínsku "stranu a vládu" niečo nariadiť, a to prakticky okamžite. Ďalšou veľkou výhodou je obrovský čínsky trh. Čím sa niečo vyrába vo väčších sériách, tým nižšie sú jednotkové náklady.
A tá motivácia? V Číne je veľa multimiliónových miest a sú sústredené na relatívne úzkom pobrežnom páse na východe Číny. A kvalita ovzdušia je tam doslova katastrofická. Takže ak sa nechcú Číňania podusiť, tak jednoducho MUSIA prejsť na elektrinu. Zároveň je s tým spojená ďalšia motivácia: práve elektromobily s dobrým pomerom výkon/cena môžu byť tým typom automobilov, ktorými sa Čína môže presadiť na západných trhoch.
A aj s tými autonómnymi autami to bude asi tak, ako sa v článku píše. Vývoj elektronických systémov sa nevyvíja aritmetickým radom, ale skôr geometrickým či exponenciálnym. Dnešné počítače do automobilov majú taký výkon aké mali najväčšie superpočítače len v roku 2000. O umelej inteligencii sme pred 5 rokmi počuli akurát tak v sci-fi filmoch, a o pár rokov bude prakticky v každom elektro prístroji. Autonómne systémy dokážu mať oveľa lepší prehľad o tom, čo sa deje s vozidlom a aj v okolí vozidla. Vodič sa môže vždy dívať len jedným smerom - počítač v aute dokáže naraz sledovať aj 10 kamier + rôzne senzory + údaje s GPS podkladov atď. Jednotlivé zložky systému sa vzájomne môžu kontrolovať - teda či to čo vidia kamery, zodpovedá GPS mapovým podkladom a či to isté zodpovedá údajom z radaru či iných senzorov. Zároveň si vďaka vzájomnej výmene informácií autá budú vedieť urobiť dynamickú mapu s jednotlivými účastníkmi. A neustále časť výpočtového výkonu bude určená len na kalkuláciu 5 kritických situácii, ktoré môžu v každom okamžiku nastať, a ako na ne auto zareaguje.
J32o68z22e40f 65K69o54s27t85e89l70a10n13s54k12ý
Trochu skeptický som voči tomu, že ľudia nebudú chcieť autá vlastniť. Je to proti povahe ľudskej povahy, ktorá sa nemení už tisícky, možno desiatky tisíc rokov. Možno to bude tak, že časť ľudí si autá bude požičiavať a ďalšia časť ľudí ich bude vlastniť a požičiavať ich iným ľuďom - aby sa im čiastočne vrátili náklady na kúpu auta.
A ešte jedna vec: nemyslím si, že batérie o 20 rokov budú postavené na lítiu a iných ťažšie dostupných kovoch. Budúcnosť vidím skôr v niečom takom ako sú superkondenzátory.
D38a44n91i84e81l 36J75a32n43á51k
Spíš mám realičtější prognózu:
V roce 2038 se vývoj soustředí na pohon vodíkem, jelikož náklady na výrobu baterií se zvyšují s tenčícími se zásobami lithia a kobaltu. Kvůli neekologičnosti vyřazených baterií, jejich krátké životnosti a nedostatku surovin na jejich výrobu a s prozatím drahou náhradou v podobě nových technologií ukládání náboje se zrušil zákaz prodeje aut s pohonem na fosilní paliva skoro ve všech zemích kde měl, nebo už platil.
P21e36t94r 72S29v19o28b61o30d24a
Tohle je krásná ukázka protikladu. Nicméně, bohužel finance jsou motorem světa a ten kdo se nepřizpůsobí jako by nebyl. Např.Náklady na auto bez řidiče se minimalizují a budou na tom profitovat ty první. Tudíž Firmy s dopravou, tedy ta nákladní, ale i taxi sužby atp. v rámci snížení cen, převozu zboží a lidí atp. a zůstat konkurence schopný budou muset investovat do autonomních aut jinak nebudou. Firmy které si nechávají převážet zboží klasickou dopravou budou mít příliž vysoké náklady a nebudou konkurence schopný, tudíž se přizpůsobí. Země, které se nepřizpůsobí začnou být pozadu a bude to znát ve všech směrech ekonomického charakteru. Tudíž opět se budou muset přizpůsobit. Bude na ně vytvořen obrovský tlak. Pod tlakem vyspělejších zemí budou muset, což technologicky možné již je nyní, vytvořit zasítování potřebné pro takový nárůst. Porovnání s kouření spíše úsměvné. Navíc opět se jedná o finanční profit, který znemožňuje zásadně se k problému postavit. Nicméně nezpochybňuji úlohu ekoteroristů. Bohužel i to je fakt, který zbržďuje ekonomiku a proto se některé země od smluvních závazků vyvazují.
G14e28o73r69g 46K87o34m89b88e32r84e78c
2038 budou lidi resit dulezitejsi veci nez nejaky hracicky
D87a36n82i17e89l 54K20e60t50t38n70e68r
Když jde o samoriditelna auta, tak se všichni předání v designu, ale jaksi jsem ještě neviděl žádný posun k ergonomii. Samoriditelnejm autům nefandim, ale když už je to nevyhnutelné, tak proč se pořád vymejslej takový blbosti? Kapsle, která zabírá zbytečně moc místa vzhledem k možnosti vézt pasažéry / náklad. Auta, který vypadají na obou stranách, jak dnes místo spolujezdce. To je úplně o ničem. Když už nebudu smět auto řídit, tak aspoň potřebuju čas zužitkovat co nejlépe. Potřebuju pracovní prostor, atp. Na to, si myslim, je potřeba se zaměřit.
J27a67k70u54b 83H59á97j58e32k
Člověk je tvor pohodlný a svého pohodlí se nerad vzdává. Dokud by takovéto vize mobility nefungovaly rychle a jednoduše, jako třeba volání telefonem, nebude pro to ve společnosti dostatečná podpora. Nespatřuji pohodlí v tom, že abych mohl někam jet, budu muset nejdříve zacolat auto a čekat, namístomabych skočil rovnou domauta, se kterým parkuji před domem. Nespatřuji pohodlí v tom, že budu muset řešit, co je tomza podivný flek na sedadle, kde sedí moje dítě a zda přede mnou "modul" nepoužil nějaký zažloutenkovaný hnědočech. A vůbec, podobné vize vůbec neřeší třeba dětské autosedačky. Už nebudou potřeba, protože se nebude bourat? Budou-li potřeba, jak bude řešena různá velikost a počet dětí? Někdo vozí třeba tři. Budu muset o to déle čekat na vhodný modul? A co třeba papaláši a politici, taky budou jezdit v modulech? Nebude to bezpečnostní riziko? Budu moci kdykoli zastavit? Co když se udělá třeba dítěti špatně? Myslím, že tyto vize jsou ještě hooodně vzdálené a to především proto, že po nich vlastně ani nikdo moc netouží.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.