Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

  16:47aktualizováno  16:47
Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilních operátorů.

Testování takzvaných autonomních vozidel je v popředí zájmu českého ministerstva dopravy dlouhodobě. Ťok už v minulosti uvedl, že podporuje výstavbu zkušebního okruhu pro tato auta (čtěte zde). Jednání o bezpečnosti a právních důsledcích používání autonomních vozidel byla rovněž součástí Ťokovy nedávné návštěvy ve Spojených státech.

Autonomní koncept Volkswagen Sedric

Autonomní koncept Volkswagen Sedric

Na takzvaných autonomních vozidlech velké automobilky v současnosti už intenzivně pracují. Například společnost Ford nedávno oznámila, že chce mít v prodeji takový vůz v roce 2021. Koncept vozu, který jezdí zcela bez asistence řidiče a nemá ani volant, představila na letošním autosalonu v Ženevě automobilka Volkswagen. Právě takováto vozidla by mohla být testována i v ČR, podobné okruhy jsou v Evropě podle ministerstva dopravy zatím dva.

„Chtěli bychom udělat přeshraniční projekt na dálnici D2 mezi Bratislavou a Brnem, otestovat dostupná zařízení a ve spolupráci s mobilními operátory zkoumat například problematické přechody z jedné sítě do druhé,“ uvedl Pellegrini.

Na projektu nyní budou pracovat týmy z obou zemí, budou mít na starosti otázku financování, harmonogram přípravy a následnou realizaci projektu. Obdobné to má být i v případě připravovaného zkušebního okruhu.

Česká republika se už v minulosti zapojila do programů vyvíjejících inteligentní technologie v dopravě. Jedním z nich je projekt C-ROADS Czech Republic, který je spolufinancován z evropských fondů CEF. Jeho cílem je rozšířit na dálniční síti v ČR a v městském provozu v Brně inteligentní dopravní systémy, které umožní komunikaci s chytrými vozidly týkající se aktuální dopravní situace.

Ministerstvo dopravy již v minulých letech vypracovalo projekt zvýšení bezpečnosti silničního provozu pomocí vozidlových spolupracujících systémů, zajišťující komunikaci vozidla s ostatními vozidly nebo s inteligentní dopravní infrastrukturou. V rámci tohoto projektu bylo provedeno pilotní testování komunikace mezi vozidly a mezi vozidlem a infrastrukturou, a to na úseku D0 silničním okruhu kolem Prahy mezi Vestcem a Jesenicí (km 80 – 3,6). Více o testování čtěte zde.

Autoři: ,


Nejčtenější

Mamataxi stresuje děti i rodiče, žádné řešení dlouho nevydrží

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Současný fenomén odvozu dětí až ke dveřím školy je nejen nebezpečný, ale i stresující pro děti a rodiče. Redakce...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

VIDEO: Nástupce Škody Rapid je k vidění v Česku

AUTO Skoda Vision RS

Vision RS je nejnovějším konceptem Škody. Bílý a agresivně navržený borec ukazuje, jak bude vypadat nástupce modelu...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Dieselgate u Opelu: policie prohledala kvůli naftovým vozům kanceláře

Opel Astra Sports Tourer přestavuje nový diesel 1,6 Bi-Turbo s výkonem 160 koní

Německá policie kvůli podezření z podvodů s emisemi u naftových vozů provedla razii v kancelářích automobilky Opel v...

Česko nemá centrální registr nabíječek elektroaut. Odhad je 200 míst

Mercedes se dal na cestu elektromotorů. Dostane je benzinové C i naftové E

Energetické společnosti při instalaci nových dobíjecích stanic pro elektromobily stále častěji spolupracují s...



Najdete na iDNES.cz