Nehoda se stala v pondělí odpoledne u města Römerstein na jihozápadě Německa. Vůz s „robotickým“ autonomním řízením BMW iX náhle vjel do protisměru, kde se srazil s auty značek Citroën a Mercedes Benz.
Bavoráky místo uhlí. U Sokolova už BMW testuje autonomní řízení |
Při srážce zemřel třiatřicetiletý muž, který řídíl dodávku značky Mercedes Benz. Sedmdesátiletá řidička Citroënu po střetu nezvládla řízení svého vozu a narazila do dalšího automobilu se dvěma pasažéry, který začal hořet.
Během nehody, u které zasahovaly také čtyři vrtulníky, se zranilo devět lidí, a to včetně dítěte. Někteří z nich byli ve vážném stavu.
Nehodu vyšetřuje policie, která zatím nemohla vyslechnout třiačtyřicetiletého muže, jenž byl za volantem vozu BMW. Není tak jasné, zda auto řídil, či měl zapnutého autopilota. Na palubě vozu německé značky bylo pět lidí, kromě 43letého řidiče ještě tři dospělí ve věku 31, 42 a 47 let a osmnáctiměsíční ditě.
Jako když poprvé vezmete do ruky smartphone. iX posunulo BMW o roky vpřed |
Podle automobilky měl vůz nainstalovanou druhou úroveň autonomního řízení, která neumožňuje zcela automatické řízení vozu. „S druhou úrovní má vždy odpovědnost (za řízení) řidič,“ uvedla automobilka s tím, že spolupracuje s úřady a prošetřuje okolnosti nehody. Vůz byl podle BMW označen jako testovací kvůli sběru dat a podle prohlášení automobilky v okamžiku nehody nejel v režimu autonomního řízení. Druhá úroveň autonomního řízení je v současnosti dostupná i v běžně prodávaných autech.
Stupně autonomního řízení dle asociace SAE International
Zdroj: Wikipedia |