Diskuze
Klasická auta se kvůli autonomním vozům stanou v USA ohroženým druhem
Děkujeme za pochopení.
J85a39r80o53m53i56r 42H95o31b23l61i91k
Přání otcem myšlenky. Víc není třeba komentovat.
V77í84t 77K62o42u76b49a
Tak to jedině, kdyby to podpořily vlády a ty "klasická auta" zakázaly.
Když vidím jak často přivedu k modré smrti počítač, nebo tablet, tak do něčeho takového opravdu nesednu. Jen představa jak by takový stroj reagoval na namrzlou dálnici, nebo překážku na silnici mne děsí.
Věřím, že databázové systémy mohou být výbornými lékaři diagnostiky, ale to vlastní řezání zbude vždy na lidi. Stejně tak půjde efektivně řídit hustotu dopravy dynamickou změnou značení, ale vlastní kočírování zbude ještě dlouho na člověka, protože většina tvorů homo sapiens přemýšlí nad svým chováním a je tvůrčí při řešení nenadálých problémů.
M90a56r32t94i67n 48B33a77r90t36e41k
Ale to jenom do doby než zkušenosti z provozu dokážou, že je to mnohem bezpečnější než člověk. První v tom budou jezdit hlavně fandové nových technologií. Pak to nahradí taxíky. Přece jenom kdo by jezdil klasickým taxi s řidičem, když budou moci jet za polovic bez řidiče. Nakonec v tom budou jezdit všichni. Auta budou vlastnit pouze jejich vášniví milovníci. Pro běžné lidi se to prostě nevyplatí. Když si započtou náklady na palivo, amortizaci, servis, pojištění, tak rychle přijdou na to, že můžou jezdit robotickými taxíky za menší prachy.
J77a72n 93P92e60k90a
Vzpomínám na film Demolition Man. Už se té realitě blížíme? Autonomní auta, sexuální chování prakticky mimo zákon, neustálý dohled, cenzura prakticky na každém kroku...
J75i14n11d72ř76i59c42h 48M85i59t62t87e91r
Možná by šlo sdílet nejen auta, ale i ženský. Vždyť je to šíleně neekonomické si kvůli půl litru mléka držet celou krávu , ne?
J49i79ř62í 95S33c46h37w81a88c83h
kojnou si asi patentovat už nemůžeš, to je už hodně historická záležitost
J35a51k64u10b 89S47e83k88e12r23a
Ideologie v clanku vlastne vymyšli slozitejsi a drazsi MHD :D. Firmy neco vyvyveji a nejak jsem nezaregistroval zajem o tyto technologie. Utcite by to vyuzivalo par hipsterskych kavarnovych vysedavacu nekde v moderni megapoli, ncm v evrope? :D
J95a89n 83T55u45r35o98ň
Čistě z ekonomického hlediska se vyplatí jezdit pouze hromadnou dopravou. Proč tak nečiní velká část motoristické populace...?
M46a27r38t48i48n 84K49a24r76á69s55e32k
Dramaticky horsi komfort a cas dojezdu (oboji je I ekonomicke hledisko)
P50a17v76e48l 95D22o77l97a89n36s82k72ý
Myslím, že je zbytečné diskutovat a rozčilovat se nad propočty s přesností na haléře, to jsou detaily.
Budoucnost je jasná: Městská individuální doprava bude smíchaný UBER (a deriváty) s autonomními elektromobily. Dnešní technologie už na to stačí. Myslím, že se situace opakuje - přirovnal bych to k situaci, kdy se objevily auta na spalovací motory, které vytlačily koně z cest.
Výhody? Například každé auto si samo hlídá, zda dojede včas na nabíječku, a k nabíjení může docházet kdesi na centrále, není nutno města zaplevelovat individuálními nabíjecími body. Z ulic zmizí zaparkovaná auta, protože je na městskou dopravu nikdo nebude potřebovat. Uživatel nic neřeší, žádné přezouvání, pojistky, škrábance, dobíjení, zahřátí...naprostý komfort (celoživotní).
Nevýhody? Samozřejmě je tu otázka souběhu poptávky. Ale stejně tak jako Uber nyní mění tarify podle poptávky/nabídky, to může být i v tomto případě. A dnešní doba již není taková, že zaměstnáni museli být všichni a museli si odpíchnout ráno v 6.15 a odpoledne ve 14:15, takže se špička rozloží (hromadná doprava zřejmě přežije).
Kdy to bude? Nastane to hned, jakmile se ukáže, že je to prostě levnější. UBER je již dnes levnější než taxi a když odečtete cenu řidiče, tak myslím, že tato budoucnost je blíže, než si myslíme. Samozřejmě, je nutné snížit cenu za autonomnost aut (skutečně funkční), a snížit cenu akumulátorů. To bude až za 5 let? Nebo už za 2 roky?
Kde to bude nejdřív? Myslím, že americká velkoměsta mají velkou poptávku.
J11a82k52u65b 70S39e86k65e24r84a
Taky se mu to vytisklo. Az uz jen sama pozitiva a socialni jistoty. A za 3 roky prvni dovolena v Bulharsku :).
R76o38b66e93r36t 75M88a88t14u37l57a
1. ještě jsem neviděl použitelné autonomní auto
2. robotaxi za 4,20 na km je rozhodně víc než jsem ochoten zaplatit momentálně mi to totiž vychází na 3,75 a to za předpokladu, že bych ho hned ted hodil ze skály a nikam nejezdil, protože jinak bude to číslo ještě klesat
M59a49r15t60i49n 58K58a66r51á64s91e54k
3,75 se vsim vsude, jak se vam to povedlo?
D30a35v43i63d 38K65n63a50p61e63k
KPMG předpokládá, že zatímco jedna míle v neautonomním autě, které sami vlastníte, bude stát 0,97 dolaru, robotaxi vyjde na třetinu této částky (0,31 dolarů na míli).
A přepočítat na jednotky, na které jsme v Evropě zvyklí, už by redaktoři nezvládli? To už je moc těžké přepočítat míle na km a USD na Kč? Pro redaktory po inkluzi asi ano.
Pak by vyšlo, že neautonomní auto by stálo 13,15 Kč/km a robotaxi 4,20 Kč/km. Vycházím z přepočtů: 21,7 Kč/USD a 1 míle = 1,6 km.
Oba dva údaje jsou podle mě vycucané z prsty - vlastní auto tak o 30% nahoru, robotaxi tak o 100% dolů.
I73v72a53n 32Z12y60k20á88n
To bych rád věděl, jak se dobrali těm 0,97 USD za míli. Mně předešlé auto jezdilo za 4,10Kč/km (je v tom započteno totálně vše .. s jedinou výjimkou .. cena za prodej, byť ta vzhledem ke stáří bude zanedbatelná). Když budu hodně střílet od boku, tak si myslím, že se současnou generací vozů se za 10Kč na km jezdit rozhodně dá (auto s cenovkou do půl mega). Takže nám tu někdo účelově významně nadhodnocuje jízdu vlastním, aby to tolik netlouklo do očí, že provoz jeho a autonomního bude ve finále +- cenově podobný.
Autoři těchto revolučních myšlenek dovolí, ale já tu o vaši vizi světa a la v Demolition manovi nestojím. Ještě, aby mi moje autonomní auto odmítalo poslušnost slovy "Buď dobrý, seď, neříď, řídím já." To bych ho nakopal do solárního výfuku.
D38a17v57i42d 56K84n82a45p68e91k
4,10 Kč - co do toho počítáte? I pořizovací cenu, opravy, pojištění, dálniční známku, výměny oleje a gum? Pak se nemáte šanci do 4,10 vlézt a skončíte někde u 8 Kč/km.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!