Podle generálního ředitele Veletrhů Brno Jiřího Kuliše je počet značek na akci odrazem propadu automobilového průmyslu v posledních měsících.
"Podmínky na trhu nezměníme," uvedl Kuliš. Autosalon podle něj není regionální záležitostí, jak se někteří vystavovatelé domnívají. Uvedl, že některé firmy se z akce odhlásily v posledních týdnech. Výsledkem je i menší výstavní plocha, která se zmenšila zhruba o čtvrtinu na 24 000 metrů čtverečních.
Autosalon 2011Kabrio z dodávky a auto s vrtulí, reportáž z posledního brněnského autosalonu ČTĚTE ZDE |
Největší expozici na brněnském Autosalonu bude mít Hyundai. Firma představí své modely na ploše 1100 metrů čtverečních, tedy mírně větší, než jakou bude mít v Brně mladoboleslavská Škoda. Hyundai chystá do Brna například model Grand Santa Fe nebo Hyundai ix35. Novinky chystá i Škoda. V české premiéře ukáže Octavii Combi třetí generace, která si svou světovou premiéru odbyla na březnovém autosalonu v Ženevě.
Novinky na brněnském Autosalonu představí i Ford. Půjde o modely Fiesta ST, B-MAX, Kuga, Transit a Tourneo Custom.
Součástí doprovodného programu letošního Autosalonu bude výstava závodních vozů. Okruhové závody by měly reprezentovat například BMW M3 GTR Brňana Dana Suchého či zcela nové BMW třídy GT4 brněnské stáje Roberta Šenkýře, které nyní tým testuje ve Španělsku.
Autosalon, který má v Česku více než stoletou tradici, se v posledních letech potýkal s nezájmem jednotlivých značek. V mnoha případech importéry nahrazovali jejich místní prodejci, některé automobilky v Brně chyběly úplně. Akce má ale tradičně vysokou návštěvnost, obvykle přijde kolem 100 .000 lidí. Letošní autosalon začne ve čtvrtek 4. dubna a potrvá do pondělí.