Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Brně zrušili letošní autosalon, firmy o něj neměly zájem

  23:25aktualizováno  23:25
Společnost Veletrhy Brno zrušila letošní ročník mezinárodního veletrhu osobních automobilů Autosalon Brno. Oznámil to generální ředitel firmy Jiří Kuliš s tím, že na akci se přihlásilo méně vystavovatelů, než organizátoři předpokládali. Uvedl, že autosalon by letos nebyl "plnohodnotný".

Modelky Autosalonu Brno 2013 | foto: Škoda Auto

"Současná situace na trhu osobních automobilů neumožňuje uspořádat plnohodnotný autosalon, který návštěvníci očekávají," sdělil Kuliš. Akce se měla konat v půli května. Představit se na ní mělo 135 firem, a to na ploše 25 000 metrů čtverečních.

Pořadatelé očekávali až 80 000 návštěvníků. Předem si stanovili, že autosalon uspořádají, pokud se na něj přihlásí alespoň 17 automobilek, čehož se nepodařilo dosáhnout.

Autosalon Brno 2013

Podle vedení firmy rozhodlo o zrušení autosalonu více faktorů, kterými jsou stagnující prodeje osobních aut, pomalá obměna vozového parku v ČR, špatná finanční situace některých automobilek i to, že výrobci aut omezili financování marketingu.

Loni přitom pořadatelé plánovali, že autosalon bude do budoucna na brněnském výstavišti každoročně, když předtím byl každý druhý rok. "Rozhodnout musí Brno," řekl k pořádání veletrhu tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl.

Mohlo by vás zajímat

Je vám líto zrušeného autosalonu? Nemusí. Prohlédněte si vozy všech značek a modelů na Automodul.cz a vyberte si v klidu domova svoje nové auto.

Autosalon patříval k nejoblíbenějším veletržním akcím. V roce 1987 se na něj přišlo podívat na premiéru Škody Favorit 600 000 lidí. Ročník 2013 navštívilo necelých 80 000 lidí a odborníci jej nehodnotili jako povedený. To uznává i vedení Veletrhů.

"Letošní autosalon měl být mimořádný. Chtěli jsme trošku napravit reputaci z minulého roku. To by se nám ale nepovedlo, takže věříme, že se to podaří v příštím roce, pokud by se k tomu značky postavily trošku jinak," sdělil ČT generální ředitel.

Na loňském ročníku autosalonu pořadatelé původně čekali 30 značek, vystavovalo jich nakonec 13. Největší expozici na čtyřdenní akci, která se konala začátkem dubna, měla automobilka Hyundai. Mladoboleslavská Škoda do Brna přivezla nový model Octavie Combi třetí generace, která si svou světovou premiéru odbyla na březnovém autosalonu v Ženevě.

Na jaro Veletrhy Brno autosalon přesunuly, protože importéři o tento termín projevili větší zájem. Na zájmu vystavovatelů se to však loni neprojevilo a vzhledem k recesi v oboru některé firmy účast odřekly na poslední chvíli.

Autoři: ,




Nejčtenější

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Další z rubriky

Bentley Continental GT
Bentley zanevřel na fotbalisty a míří na čínského zákazníka

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Čína je pro mnohé automobilky největším odbytištěm a to se projevuje i na nabídce modelů. Zdá se, že se tím teď začala řídit i značka Bentley, která ve...  celý článek

Acar - elektrický náklaďáček pro Afriku
Slovenský raketový inženýr chce postavit Afriku na kola

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku. Mizerné silnice, požadavky na maximální jednoduchost a hlavně přepravní schopnosti, s tím...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.