Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autosalon Detroit: chybí modelky, informace a je tu zima

  18:35aktualizováno  18:35
Detroitský autosalon je opravdu jiný než ty evropské. Zvláštní je tu leccos, třeba příšerná zima v tiskovém centru, kde novináři píší své texty. Přestože je venku minus pět stupňů Celsia, klimatizace tady jede naplno, takže texty píšu v čepici a se studeným nosem.

Fisker Karma na autosalonu v Detroitu (NAIAS 2009) | foto: NAIAS

To není ovšem ten důležitý rozdíl oproti jiným autosalonům. Nikde jinde jsem nezažil praxi, že se tiskové zprávy (takzvané presskity) dávají jen během tiskové konference a po jejím skončení. Přijdete-li později, většinou nedostanete nic. Ještě loni tu bylo centrum, kde všechny presskity schraňují a odkud si je novináři mohou brát, letos nic. I takhle vypadá šetření kvůli krizi v praxi.

Automobilky spoří i jinak. Třeba na většině stánků není vůbec žádné občerstvení, občas někde káva, to u těch bohatších, evropských značek. Američané své bufety zrušili. A pak taky skoro chybí modelky, což možná souvisí s tím, že pro Ameriku by postávání polonahých slečen u naleštěných aut mohlo být sexistické. To ale nijak ověřené nemám, je to jen dojem. Fakt ovšem je, že dívky jsou například jen u Maserati nebo Bentleye, tedy opět Evropanů. Populární "hitparáda" krásek, jakou děláváme každoročně z velkých evropských autosalonů, by se tady nafotit nedala.

Autosalon Detroit

A další pocit? Autosalon je malý, menší než Ženeva, Frankfurt, o Paříži nemluvě. Jedna hala, spousta prázdné plochy, zvlášť "obludy" GMC a Buick mají kolem sebe prostoru na rozdávání. Prostě víc aut a novinek nepřivezli, a hala se naplnit musí.

Co naopak funguje bezvadně, jsou mikrobusy, dovážející novináře z hotelů ve městě. Nebo i mimo něj - bydlím až za řekou Detroit River, tedy v Kanadě. Cesta trvá deset minut, tedy trvala by, nebýt pokaždé se opakující pohraniční kontroly. Ty zavedli teprve loni - kvůli lepšímu boji s terorismem - a místní jsou z nich pochopitelně "na prášky".

A ještě jedna věc dokáže evropského novináře otrávit. Tiskové zprávy s fotografiemi, distribuované na flash discích, většinou nefungují. Proč? Jsou totiž dělané vesměs pro "macy", tedy počítače Apple Macintosh - logo nakousnutého jablka je u amerických novinářů všudypřítomné. Že by toho tyhle notebooky uměly víc, se říct nedá, ale zatraceně dobře vypadají. A to se v presscentru cení.



Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

VIDEO: Betonové bloky umí zastavit tank, rallyspeciály se jich moc bojí

Hinkelstein – hrozivý nepřítel rally speciálů

Slovo „hinkelstein“ patří do slovníku všech jezdců, kteří někdy zavítali na německou rallye. Betonové bloky...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Autofotka týdne: První auťák má ve třech letech, jezdí s ním Newcastlem

Brit Keith Mitchell vyrobil pro svého tříletého syna funkční elektrickou...

Keith Mitchell z britského Newcastlu je otec roku: svému tříletému synovi Oscarovi postavil k narozeninám dokonalou...

Najdete na iDNES.cz