Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autosalon Detroit: chybí modelky, informace a je tu zima

  18:35aktualizováno  18:35
Detroitský autosalon je opravdu jiný než ty evropské. Zvláštní je tu leccos, třeba příšerná zima v tiskovém centru, kde novináři píší své texty. Přestože je venku minus pět stupňů Celsia, klimatizace tady jede naplno, takže texty píšu v čepici a se studeným nosem.

Fisker Karma na autosalonu v Detroitu (NAIAS 2009) | foto: NAIAS

To není ovšem ten důležitý rozdíl oproti jiným autosalonům. Nikde jinde jsem nezažil praxi, že se tiskové zprávy (takzvané presskity) dávají jen během tiskové konference a po jejím skončení. Přijdete-li později, většinou nedostanete nic. Ještě loni tu bylo centrum, kde všechny presskity schraňují a odkud si je novináři mohou brát, letos nic. I takhle vypadá šetření kvůli krizi v praxi.

Automobilky spoří i jinak. Třeba na většině stánků není vůbec žádné občerstvení, občas někde káva, to u těch bohatších, evropských značek. Američané své bufety zrušili. A pak taky skoro chybí modelky, což možná souvisí s tím, že pro Ameriku by postávání polonahých slečen u naleštěných aut mohlo být sexistické. To ale nijak ověřené nemám, je to jen dojem. Fakt ovšem je, že dívky jsou například jen u Maserati nebo Bentleye, tedy opět Evropanů. Populární "hitparáda" krásek, jakou děláváme každoročně z velkých evropských autosalonů, by se tady nafotit nedala.

Autosalon Detroit

A další pocit? Autosalon je malý, menší než Ženeva, Frankfurt, o Paříži nemluvě. Jedna hala, spousta prázdné plochy, zvlášť "obludy" GMC a Buick mají kolem sebe prostoru na rozdávání. Prostě víc aut a novinek nepřivezli, a hala se naplnit musí.

Co naopak funguje bezvadně, jsou mikrobusy, dovážející novináře z hotelů ve městě. Nebo i mimo něj - bydlím až za řekou Detroit River, tedy v Kanadě. Cesta trvá deset minut, tedy trvala by, nebýt pokaždé se opakující pohraniční kontroly. Ty zavedli teprve loni - kvůli lepšímu boji s terorismem - a místní jsou z nich pochopitelně "na prášky".

A ještě jedna věc dokáže evropského novináře otrávit. Tiskové zprávy s fotografiemi, distribuované na flash discích, většinou nefungují. Proč? Jsou totiž dělané vesměs pro "macy", tedy počítače Apple Macintosh - logo nakousnutého jablka je u amerických novinářů všudypřítomné. Že by toho tyhle notebooky uměly víc, se říct nedá, ale zatraceně dobře vypadají. A to se v presscentru cení.





Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Citroën C4 AKČNÍ CENA NA...
Citroën C4 AKČNÍ CENA NA...

r.v. 2010, naj. 70 000 km, benzín
137 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.