Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Západní státy tlačí na elektromobilismus, ale chybí nabíječky, říká expert

Zlaté časy autosalonů jsou dávno pryč. Ten letošní se ve Frankfurtu v tradiční podobě koná naposledy, myslí si František Dvořák, redaktor iDNES.cz, který v pořadu Rozstřel popisuje letošní ročník. Specialitou Frankfurtského autosalonu byla elektromobilita a rozmach čínských značek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nabíječky zase takový problém nejsou. Nabíječka se dá postavit za pár dní, a například oproti benzínovému stojanu i s nádrží, nebo plnící stanici na plyn se zásobníkem, je to úplně snadná záležitost. Není spíš zájem.

2 1
možnosti

Velký, omyl, za pár dní postavíte možná tu stavební část, ale rozhodně nevyřešíte připojení a jeho dimenzaci k rozvodné soustavě. V tom mají klasické pumpy velkou výhodu - postavit se dají prakticky kdekoliv a pokud tam zajede kamion se zásobováním tak je vystaráno, ovšem rozvoje rychlonabíječek pro eauta bude vyžadovat postupně úpravu celé rozvodné sítě.

2 1
možnosti

Souhlasím s Vámi. Použitej iPhone nebo MacBook je většinou také hodně rizikový krok, protože zdroj už bývá ve stavu, kdy jej musíte dobíjet stále častěji až nakonec nejde dobít vůbec. Kromě toho se výrobci budou předhánet v upgradech, aby tahali z lidi peníze. A starší modely pak nebudou komunikovat vůbec a stanou se nepojizdným šrotem s extrémně drahou recyklací elektrických komponentů.

1 0
možnosti

Reakce na pana Horáka - viz níže

0 0
možnosti

Nevím, jak ostatní, ale já před koupí auta zvažuji i prodejnost za pár let. Kdo od vás koupí ojetý elektromobil, když cena baterií tvoří 50% nového auta?

Nemohu si pomoci, ale elektromobil je slepá vývojová větev.

4 3
možnosti

8 let a 160 tisíc kilometrů je záruka, když to tohle vydrží, tak mě je úplně jedno, za co to prodám, to nebudu před koupí zvažovat, tu prodejnost a slepá větev to není, což se brzy prokáže

2 2
možnosti

P48e78t18r 66B23á61č30a

13. 9. 2019 18:03

Zapadni staty jsou vymydleny cim dal vic od slunickarstvi az po ekologii.

4 4
možnosti

Není nad ruský Norilsk, tam ekologové musí držet hubu a hned se tam jinak dýchá ;-D

3 0
možnosti

V68í97t 28O28ž86a32n27a

13. 9. 2019 16:21

Počet nabíječek roste, možná i rychleji než počet elektromobilů (v tom ideálním poměru 1:10).

1 0
možnosti

H20o39n89z21a 56T61a75r

13. 9. 2019 15:36

Dokument Velké téma ELEKTROMOBILY Byznys ČT24 Speciál

Evropské automobilky musí plnit přísnější emisní limity u nově vyrobených aut. Zřejmě to nepůjde bez elektroaut? Co za problémy to přinese a jaká auta budou jezdit po evropských silnicích za pár let? V rámci pořadu bude odvysílán dokument Doba elektrická? Hostem pořadu budou Karel Havlíček /nestr. za ANO/, ministr průmyslu a obchodu, a Bohdan Wojnar, SAP.

https://www.ceskatelevize.cz/porady/12026085531-byznys-ct24/219411034000081-byznys-ct24-special/

1 0
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
2 0
možnosti

Německo tlačí na ekologii -ale jejich představa je asi taková: zakážeme uhelné i jaderné elektrárny, zlikvidujeme benzinová a naftová auta ...a 2/3 elektřiny budeme dovážet z okolních států! A tam ať si uhelné elektrárny klidně kouří!! Ale my jsme ekologičtí... Rv

9 2
možnosti

No tak jejich strategie je skutečně taková, že nakonec budou 20% své spotřeby dovážet. Tedy budou se spoléhat na to, že státy kolem nich tu energii nějak vyrobí. Co na tom, že 20% spotřeby Německa je víc, než kolik je celková spotřeba ČR :-)

1 0
možnosti

No napíšu to takto. Doposud se Citigo prodávalo v benzinové verzi za podstatně nižší částky a kolik se jich prodalo? Na ulici vidět nejsou, v bazarech pár kusů. Oproti Fábii minimální zájem. A to se jedná o verzi, která nebyla nijak omezena dojezdem, maximální rychlostí, možností tankovat ... prakticky ničím. Jenom se toho do něj moc nevešlo. A najednou se věří, že verze s haldou omezení za 430 tisíc v základu se bude vesele prodávat?

Škoda jen využila model, který se stejně moc neprodával k tomu, že si tak sníží spotřebu celé flotily a bude splňovat nové normy EU. To je celé. Pár úřadů si to pak koupí za dotovanou cenu, tedy z našich daní a budou se profilovat jako super eko administrativa. I když to s ekologií nemá nic společného.

17 1
možnosti

Eh muzete nejak rozvest tu myslenku, jak si podle vas skoda snizi ty flotilove emise modelem, ktery se dle vas stejne nebude prodavat? kdyz jich prodate nula, tak si ten flotilovy prumer snizite presne o nula...

3 0
možnosti

Konec konců proč ne, já jsem pro...a ty nabíječky taky budou

2 0
možnosti

Nevím proč se vymlouváte na nabíječky, před 25 lety bylo čerpacích stojanu v celé ČR celkem 19. A přesto jsem si LPG pořídil, protože jsem to auto tak chtěl. Dnes je nabíječek elektro mnohem více, ale elektromobil je výrobek, který nikdo nechce ( to pozná každý, ani se všemožnou podporou a zákazy a šikanu spalovacích motorů, přesto se elektromobily neprodávají).

12 1
možnosti

No jo, ale bez toho LPG jste se mohl přepnout na benzín předpokládám, ale vemte si, pokud byste mohl jezdit jen na to LPG ... určitě by vás to nijak neomezovalo?

6 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...