Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Západní státy tlačí na elektromobilismus, ale chybí nabíječky, říká expert

  11:00aktualizováno  12:09
Zlaté časy autosalonů jsou dávno pryč. Ten letošní se ve Frankfurtu v tradiční podobě koná naposledy, myslí si František Dvořák, redaktor iDNES.cz, který v pořadu Rozstřel popisuje letošní ročník. Specialitou Frankfurtského autosalonu byla elektromobilita a rozmach čínských značek.

Zpravodajství z frankfurtského autosalonu IAA 2019 sledujte na iDNES.cz - speciální příloha ZDE

Doby, kdy bylo frankfurtské výstaviště do posledního místa zaplněné, skončily, myslí si František Dvořák, který nevynechal žádný z důležitých evropských autosalonů od roku 2002. Ve Frankfurtu byl letos po deváté.

Aspoň mohli organizátoři sestěhovat všechny expozice do jedné půlky výstaviště a tu druhou zavřít, aby to, že je z většiny prázdné, nebylo tak okaté, myslí si.

Ve Frankfurtu se představily futuristické koncepty (například ty od Mercedesu nebo Audi), které jsou zajímavé i pro lidi, jež se běžně o auta nezajímají. Je to vlastně pohledově velmi atraktivní hříčka designérů, ale ne zbytečnost, myslí si Dvořák. Ukazují podle něj například trendy v technologiích a vývoj výbavy aut.

„Druhou cestou jsou auta, která třeba do roka vzniknou, to je například Škoda, která představí koncept a do roka nový vůz. U Škodovky je koncept ze sedmdesáti procent podobný budoucímu reálnému modelu,“ míní Dvořák.

Cena Škody Citigo překvapila

Česká automobilka Škoda Auto letos potvrdila svou cestu směrem k elektromobilitě. Divákům ukázala elektrické Citigo a plug-in hybridní Škoda Superb.

„Oba modely na autosalonu dostaly i svou cenu. Velkým překvapením je cena Škody Citigo, kde se očekávala částka kolem půl milionu korun. Škoda uvedla částku 430 tisíc korun,“ uvedl Dvořák.

„Pokud bude v budoucnu možnost využít deklarovaných zvýhodnění a podpor elektromobility, klesne cena například pro nákup vozů firmami ještě níž,“ dodal.

Západní státy tlačí na elektromobilitu, na vlně jízdy na elektřinu se veze naprostá většina automobilek. „Největší pokrok směrem k elektromobilitě udělal zcela jistě Volkswagen, který zvládl vystavět kompletní elektrickou architekturu,“ míní František Dvořák. 

K většině automobilek už se přidal i italský Fiat, který se k vývoji elektrických aut stavěl dlouho spíše skepticky. Vývoj směrem elektromobility ignorují dnes v podstatě už jen malovýrobci supersportů.

Na autosalon letos dorazilo jen pár automobilek. Zbytek raději investuje ušetřené peníze jinak. Někteří si dokonce dělají z frankfurtského veletrhu legraci.

Nissan si z autosalonu ve Frankfurtu utahuje. Otevřel pavilon ve francouzské vsi Francfort.

Jako v posledních letech se přijely do Frankfurtu pochlubit svými výtvory čínské automobilky. 

Už dávno to nejsou jen neuměle postavené herky pro pobavení publika. Nesmírně učenlivé automobilky přetahují zavedeným značkám experty a designéry, zakládají vývojová centra po světě a každým rokem zbytek světa dohánějí.

Podle všeho se ale značky v Evropě konkurence z Číny bát nemusí. Číňané na výstavišti sice vágně říkají cosi o vstupu do tří let, homologační předpisy, emisní limity, malý trh (na čínské poměry) s rozmazlenými zákazníky a chybějící dealerská a servisní síť jim ale zas - jako dosud vždycky - zkříží plány.

KOMENTÁŘ: Z autosalonu ve Frankfurtu zbyla jen ohlodaná kost - čtěte zde.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Milánský ohňostroj kreativity. Podívejte se na auta trochu jinak

25. dubna 2024

Letošního Milánského týdne designu se opět zúčastnily i automobilky. Tento tradiční svátek...

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Herečka Hunter Schaferová potvrdila románek se španělskou zpěvačkou

Americká herečka Hunter Schaferová potvrdila domněnky mnoha jejích fanoušků. A to sice, že před pěti lety opravdu...

Největší mýty o zubní hygieně, kvůli kterým si můžete zničit chrup

Možná si myslíte, že se v péči o zuby orientujete dost dobře, přesto v této oblasti stále ještě existuje spousta...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...