Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

KOMENTÁŘ: Paříž potvrzuje soumrak autosalonů, koupíte tu koloběžku

  18:30aktualizováno  18:30
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Budoucnost pařížského autosalonu není růžová, nejviditelnější je to v hale 4 obřího výstaviště u Porte de Versailles. Na výsostném místě hned za vchodem, kde se v předchozích letech naparovaly supersporty Lamborghini, je prázdno.

Na autosalonu v Paříži jsou i bizarní expozice. | foto: Mondial automobile/Bitton

Volnou plochu, kde byli tradiční návštěvníci zvyklí vídat černý stánek s výraznou vyzývavou dlouhonohou italskou modelkou s bujnými havraními kudrnatými kadeřemi, pokrývají narychlo položené flekaté červené koberce. Organizátoři prostě nikoho, kdo by luxusní místo uvolněné po značce, která vyhodnotila, že se jí v Paříži prezentovat nevyplatí, nesehnali.

Nic nesymbolizuje stav dnešních autosalonů líp. Na některých expozicích je vidět, že kdyby už neměly místo v Paříži rezervované a zaplacené, nejraději by tu nebyly. To platí třeba pro italské automobilky.

Automobilky dnes využívají autosalony jen jako imageovou záležitost a to je málo, stejnou službu pořídí lépe, efektivněji a laciněji jinými způsoby, třeba cílenými kampaněmi na internetu. Autosalony jsou dnes tak trochu přežitek. Šanci mají spíše ty, které cílí na zákazníky a jsou vlastně prodejními akcemi. Takto zaměřenou autovýstavu, která proběhla v Praze týden před začátkem Paříže, si podle informací iDNES.cz vystavovatelé velmi chválí, prodali prý nečekaně velké množství aut.

Vysavače, koloběžky

Podle informací iDNES.cz ze zákulisí údajně organizátoři pařížského autosalonu některým firmám, které vystavovatele z autoprůmyslu na výstavišti doplňují, dokonce platí, aby na výstavišti byly.

Fotogalerie

Takže už i na tom slavném tradičním autosalonu pod Eiffelovkou najdete stánek, kde teleshoppingově pozitivní prodejce prezentuje vysavače a o kus dál vystavují koloběžky. Chlapík rozdělávající oheň na kapotě, aby předvedl kvality své superleštěnky, má alespoň něco společného s auty.

Podívejte se, jak to na letošním pařížském autosalonu vypadalo den před otevřením:

Dnes je ho půlka

Vůbec první autosalon, který jsem viděl na vlastní oči, byl ten pařížský. To se psal rok 2002. Od té doby jsem tam byl sedmkrát. Tehdy poprvé bylo obří výstaviště v centru města zaplněné do posledního místa, dva dny byly tak akorát na to všechno projít. Pařížský autosalon ročník 2016 je poloviční a opravdových novinek je taky sotva půlka. Tahle autovýstava je nejstarší a nejnavštěvovanější na světě. Tentokrát ten jeden a čtvrt milionu návštěvníků uvidí hlavně její ústup ze slávy.

Autosalon Paříž 2016




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.