Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autosalon v Paříži začíná. Škoda představí rapid, golf novou generaci

  9:00aktualizováno  9:00
Největší automobilový svátek podzimu začíná tento víkend v Paříži. Opět se zde představí se stovky novinek, futuristických studií a Škoda Rapid se také ve čtvrtek dozví svou cenu.

Jednou za dva roky patří město pod Eiffelovkou autům. Nekonečné zácpy a kolony v ulicích vezmou Pařížané na dva týdny na milost, z hlavního města je díky salonu opět pupek automobilového světa.

Pařížský autosalon se ve čtvrtek otevře novinářům, v pátek bude patřit výstaviště odborné veřejnosti a v sobotu se konečně dočkají návštěvníci. Na výstaviště má podle organizátorů dorazit víc než 250 vystavovatelů a nesmí tu chybět žádná z velkých značek, mezi nimi i sebevědomá Škoda s novým modelem Rapid.

Ten se definitivně začne prodávat v říjnu a i když jej měli možnost zhlédnout novináři, na svoji oficiální premiéru si musel počkat až do Paříže. Jakou váhu Škoda rapidu přisuzuje, je patrné i podle jeho zastoupení na stánku automobilky, kde bude k vidění nejdříve pět a později tři exempláře.

Vedle rapidu se na autosalonu představí také jeho dvojče Seat Toledo. Toto identické auto s pozměněným designem a lehce jiným laděním podvozku se už vyrábí se škodovkou na stejné lince v Mladé Boleslavi.

Nový Seat Toledo

Nový Seat Toledo

Trojčata

Audi, Seat, Volkswagen, tři značky patřící do koncernu Volkswagen, opanují pařížskou výstavu. Jedním z jejích vrcholů je autosalonová premiéra nového Volkswagenu Golf, který vypadá už v sedmé generaci vlastně pořád stejně usedle, ale i proto je asi tak úspěšný.

Techniku má však tentokrát úplně novou. O nejmodernější platformu MQB a motory se rovnou podělil se dvěma příbuznými. Používá ji jak Audi A3, které do Paříže přijelo v pětidveřovém provedení Sportback (více informací o nové A3 ZDE), ale chlubit se jí může i nový Seat Leon. Tento model je pro španělskou značku stěžejním, nejproblematičtější člen celého koncernu VW si od něj hodně slibuje do budoucnosti. Přečtěte si Španělská piha na tváři německého ideálu. Seat je průšvihář na zavření

Audi A3 Sportback, Seat Leon i VW Golf tedy budou víceméně stejná auta lišící se laděním podvozku a výbavou. Stejný technický základ dostane i nová Škoda Octavia, která se objeví ještě před koncem roku.

Mezi prémiovými značkami vsadilo BMW na trojici koncepčních studií nebo řadu 1 poprvé s pohonem všech kol X-drive. Audi ukáže ve světové premiéře model RS5 Cabriolet a Mercedes mimo jiné předvede řadu B v provedení na plyn a elektřinu.

McLaren by měl představit nástupce svého legendárního supersportovního vozu F1 pod označením P1. Rolls-Royce ukáže trojicí variací na téma Art Deco a Maserati chystá představení nového sportovního modelu.

Třídveřová varianta Hyundai i30 doplní již známé karosářské varianty, tedy pětidveřový hatchback a kombi. Automobilka si od něj slibuje oslovení širšího spektra zákazníků. "Třídveřový model nové generace i30 byl vytvořen výhradně pro Evropu a dále posílí postavení značky Hyundai v segmentu, v němž od roku 2007 dosahujeme největších úspěchů," uvedl výkonný ředitel Hyundai Motor Europe Allan Rushforth.

Nositel trendů

Předvést se v Paříži chtějí hlavně francouzské značky. Velký kalibr si připravil Renault. Jeho Clio s pořadovým číslem čtyři je totiž definitivně tady a vypadá jako pojízdný tablet plný multimediálních vychytávek, jako je třeba připojení na Facebook. Přečtěte si Nový Renault Clio: bude pořád on-line a s umělým hlasem motoru

Renault Clio

Renault postavil čtyřmetrový hatchback na platformě končícího clia, má i nový benzinový tříválec 0,9 litru a dvouspojkový automat. Nové clio bude k mání výhradně v pětidveřovém provedení, ovšem kliky zadního páru dveří jsou skryté v rámu oken, takže auto vypadá na první pohled jako třídveřové.

Nesmrtelný

Domácí značka Citroën mimo jiné uvede ve světové premiéře kabriolet DS3, Peugeot věnuje čtvrtinu své expozice různým variantám modelu 208 včetně sportovní verze GTI a závodní R5.

Rumunská značka Dacia (ve vlastnictví Renaultu) představuje na autosalonu v Paříži obnovený logan, který stále láká hlavně na nízké cenovky, ale jde s dobou. Kromě nové tváře dostává multimediální dotykový systém, tempomat či parkovací senzor. Dacia také slibuje verze s pohonem LPG montovaným rovnou z výroby. Pod kapotu by se měl dostat i nový devadesátikoňový přeplňovaný tříválec 0,9 litru od Renaultu.

Dvakrát stejně a jinak

Ford Mondeo a Mazda 6 jsou dvě novinky, které se budou prát o stejné zákazníky a obě sázejí především na agresivní design. Ford se dokonce u svého důležitého modelu v Evropě odvážil k nevídanému kroku: základním motorem pro novinku velikosti Škody Superb je totiž litrový tříválec.

Mondeo dorazí jako obvykle s karoserií sedanu, pětidveřového liftbacku i kombi. Stojí na nové globální platformě, díky které se Fordův manažerský model konečně dotáhne na největšího konkurenta VW Passat: bude totiž k mání i s pohonem všech kol. Ten bude možné kombinovat s naftovými motory. Evropské mondeo bude moci dostat i hybridní provedení.

I Mazda 6 sází na nejmodernější techniku. Také japonská novinka vedle sedanu nabídne i kombi a hovoří se i o kupé, sportovní variantě a v nabídce má být i provedení 4×4. Svoji předpřemiéru si nová Mazda 6 vyzkoušela před několika týdny v Moskvě a sklidila velký ohlas. Přečtěte si Moskevské odhalení: nová Mazda 6 se opravdu povedla

Mazda 6 (2013)

Krasavice nahrazuje popelku

Kia Carens byla ve své první generaci hranatá, ne moc vzhledná popelka, která ale do Paříže dorazila v nové generaci s výrazným designem a sedmimístným interiérem.  Auto, stojící na základech nové, od letoška prodávané Kii cee'd bude k mání i v sedmimístné verzi. Carens je jedno z mála nových čistokrevných MPV na autosalonu v Paříži. Konkurence už přezbrojila v minulých sezonách. Do prodeje zamíří nový carens s odstupem, pravděpodobně až na přelomu roku.

Opel představí zajímavě tvarovanou krabičku do města jménem Adam. Ten se začne prodávat až za půl roku. Opel ho bude nabízet ve třech rozdílně zaměřených variantách, od elegantní po sportovní. Kombinovat bude možné různé barvy karoserie, střechy, interiéru i doplňků. Mezi parádičky patří třeba LED diody vetknuté do stropu, které dávají cestujícím pocit, že jedou pod noční oblohou plnou hvězd.

Řidič ale spíš ocení třeba samoparkovací systém: adam si sám najde místo a točí volantem, na šoférovi je jen řazení jedničky a zpátečky a šlapání na pedály. Na délku má nejmenší opel 3,7 metru, pod kapotou budou benzinové čtyřválce.

Paříž 2012

Autosalon trvá do 14. října. Základní jednodenní vstupné na výstaviště Paris Expo u Porte de Versailles v srdci Paříže je 13 eur. Do Paříže je to z Prahy přes tisíc kilometrů. Pokud se tam nechcete trmácet jen kvůli autům a pak prošlapat boty na rozlehlém výstavišti, sledujte zpravodajství přímo z místa na Auto.iDNES.cz.





Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.