Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autosalon v Paříži má pár hodin do otevření. Ukáže nový passat i fabii

  14:00aktualizováno  14:00
Ve čtvrtek startuje největší evropská automobilová událost podzimu. Pařížský autosalon představuje novou Škodu Fabii, supersporty i auto litrovou spotřebou.

Z pohledu Čechů je nejdůležitější premiérou nová fabie, poprvé bude v Paříži k vidění i její kombíkové provedení.

Organizátoři přilákali na výstavišti u Porte de Versailles přes stovku premiér. Přímým konkurentem fabie je nová generace Hyundaie i20. Dlouho očekávanou pařížskou premiérou je nová generace rodinného Fordu Focus S-Max. Rodiny pak zaujme pátá generace velkoprostorového Renaultu Espace, fanoušky sportovních vozů nástupce legendárního cabria Mazda MX-5 a ženy nový Opel Corsa.

Novinky pařížského autosalonu

Volkswagen představuje v autosalonové premiéře novou generaci modelu Passat. Přímo proti němu míří Mondeo, které Ford uvádí v evropské specifikaci na trh. Zajímavou novinkou, která má zavedeným jménům střední třídy konkurovat, bude Jaguar XE.

Volvo po dvanácti letech představuje novou generaci kultovního modelu XC90. Mamutí SUV ukazuje nový designérský směr značky, který udává nový šéfdesignér Thomas Ingenlath. Pokud vám to jméno něco říká, jste na dobré stopě, jeho dílem jsou Škody Roomster, Yeti a druhé generace Fabie a Octavie. Proti novému volvu má namířeno Land Rover, který představí novinku Discovery Sport.

Na autosalony se však jezdí hlavně za auty snů a koncepty. Novou superstar je Mercedes AMG GT, úžasný supersport s výkonem až 510 koní, který je na stovce pod čtyři sekundy. Ferrari veze odlehčenou verzi modelu 458 s otevřenou střechou pod označením Speciale Aperta (aperta znamená italsky "otevřená").

Koncepty jsou kořením autosalonů. Nikdy jindy už je nespatříte. Automobilky na nich ukazují své myšlenky pro budoucnost a občas tak i prozradí nový model. Volkswagen přivezl do Paříže koncept křížence dodávky a pick-upu Tristar, který ukazuje podobu nové generace legendárního Transporteru. Vytáhnout se chtějí i francouzské značky. Peugeot představuje svalnatý terénní sporťák jménem Quartz a Renault veze asketický Eolab, který má díky hybridnímu pohonu (elektromotor + litrový tříválec) vystačit s litrem benzinu na sto kilometrů.

Kdy, kam, kudy

Autosalon začíná ve čtvrtek novinářským dnem, pro veřejnost se brány Porte de Versailles otevřou v sobotu 4. října v 10 hodin. Akce potrvá až do 19. října. Nejvýznamnější podzimní evropská automobilová přehlídka se ob rok střídá s německým Frankfurtem. V roce 2012 pařížský autosalon navštívilo 1,23 milionu lidí.

Do Paříže je to z Prahy asi tisíc kilometrů. Kromě nákladů na benzin je třeba počítat také s placením mýtného na francouzských dálnicích, pro osobní auto to vyjde asi na 30 eur za jednu cestu (něco přes 800 korun). Do navigace zadejte "Paříž, Porte de Versailles".

Pro jízdu Paříží se obrňte trpělivostí a zbystřete smysly, je to pěkně těžká řidičská maturita.

Kdo se na minimálně desetihodinovou cestu autem necítí, může zvolit letadlo. Zpáteční letenka se dá sehnat přibližně od tří tisíc korun.

V Paříži nebude jednoduché sehnat na poslední chvíli rozumné ubytování. Proto počítejte, že budete bydlet daleko, nebo draze.

Vstupné na autosalon stojí 14 eur (asi 400 korun), děti do deseti let mají vstup zdarma, mládež do 25 let platí osm eur.





Nejčtenější

Volkswagen I.D. Buzz
Výrobci elektromobilů mají problém: spekulanty s důležitým kobaltem

Zapomeňte na zlato, kobalt je vzácný materiál, který nyní hýbe světem. Vzácný materiál totiž vylepšuje vlastnosti Li-Ion baterií, které používáme nejen v...  celý článek

Škoda Citigo
Jednoduché způsoby, jak zjistit, že auto není v kondici

Včasné zjištění závady u auta může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste...  celý článek

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

Porsche Cayenne S Diesel
Stuttgart zakáže vjezd dieselům starším než čtyři roky

Od roku 2018 budou v případě smogové situace do vybraných částí Stuttgartu smět jen dieselová auta splňující normu Euro 6. Těm nejstarším nebudou v té době ani...  celý článek

KTM 1290 Super Adventure
Nejsilnějšímu motorkářskému SUV moderní elektronika skvěle pomáhá

Stejně jako u aut je i u motorek stále vyhledávanější kategorie SUV, které se ovšem v jednostopém světě říká „cestovní enduro“. Jenže u motorek místo...  celý článek

Další z rubriky

Mazda MX-5 RF
První jízda s Mazdou MX-5 RF. Je to parádní hračka pro řezání zatáček

Dva roky po klasickém provedení přijíždí nejslavnější roadster planety také s pevnou střechou. Mazda MX-5 ovšem nedostává klasický hardtop, to by bylo moc...  celý článek

Nissan Micra
První jízda: Micra už není malá a dostala reproduktor do hlavové opěrky

Pátá generace Nissanu Micra změnila v podstatě všechno, co mohla – především design a rozměry. Navíc nabídne prémiovou hudební aparaturu. V Česku se začne...  celý článek

Toyota GT86
Učitelka rošťáren Toyota GT86 je nejlepší hračka pro velké kluky

Auto ladně přechází z jednoho táhlého smyku do druhého. Klouzání po sněhu, při kterém se publiku tají dech a řidič prožívá řidičskou nirvánu, snad nemůže být...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.