Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autosalon v Paříži má pár hodin do otevření. Ukáže nový passat i fabii

  14:00aktualizováno  14:00
Ve čtvrtek startuje největší evropská automobilová událost podzimu. Pařížský autosalon představuje novou Škodu Fabii, supersporty i auto litrovou spotřebou.

Z pohledu Čechů je nejdůležitější premiérou nová fabie, poprvé bude v Paříži k vidění i její kombíkové provedení.

Organizátoři přilákali na výstavišti u Porte de Versailles přes stovku premiér. Přímým konkurentem fabie je nová generace Hyundaie i20. Dlouho očekávanou pařížskou premiérou je nová generace rodinného Fordu Focus S-Max. Rodiny pak zaujme pátá generace velkoprostorového Renaultu Espace, fanoušky sportovních vozů nástupce legendárního cabria Mazda MX-5 a ženy nový Opel Corsa.

Novinky pařížského autosalonu

Volkswagen představuje v autosalonové premiéře novou generaci modelu Passat. Přímo proti němu míří Mondeo, které Ford uvádí v evropské specifikaci na trh. Zajímavou novinkou, která má zavedeným jménům střední třídy konkurovat, bude Jaguar XE.

Volvo po dvanácti letech představuje novou generaci kultovního modelu XC90. Mamutí SUV ukazuje nový designérský směr značky, který udává nový šéfdesignér Thomas Ingenlath. Pokud vám to jméno něco říká, jste na dobré stopě, jeho dílem jsou Škody Roomster, Yeti a druhé generace Fabie a Octavie. Proti novému volvu má namířeno Land Rover, který představí novinku Discovery Sport.

Na autosalony se však jezdí hlavně za auty snů a koncepty. Novou superstar je Mercedes AMG GT, úžasný supersport s výkonem až 510 koní, který je na stovce pod čtyři sekundy. Ferrari veze odlehčenou verzi modelu 458 s otevřenou střechou pod označením Speciale Aperta (aperta znamená italsky "otevřená").

Koncepty jsou kořením autosalonů. Nikdy jindy už je nespatříte. Automobilky na nich ukazují své myšlenky pro budoucnost a občas tak i prozradí nový model. Volkswagen přivezl do Paříže koncept křížence dodávky a pick-upu Tristar, který ukazuje podobu nové generace legendárního Transporteru. Vytáhnout se chtějí i francouzské značky. Peugeot představuje svalnatý terénní sporťák jménem Quartz a Renault veze asketický Eolab, který má díky hybridnímu pohonu (elektromotor + litrový tříválec) vystačit s litrem benzinu na sto kilometrů.

Kdy, kam, kudy

Autosalon začíná ve čtvrtek novinářským dnem, pro veřejnost se brány Porte de Versailles otevřou v sobotu 4. října v 10 hodin. Akce potrvá až do 19. října. Nejvýznamnější podzimní evropská automobilová přehlídka se ob rok střídá s německým Frankfurtem. V roce 2012 pařížský autosalon navštívilo 1,23 milionu lidí.

Do Paříže je to z Prahy asi tisíc kilometrů. Kromě nákladů na benzin je třeba počítat také s placením mýtného na francouzských dálnicích, pro osobní auto to vyjde asi na 30 eur za jednu cestu (něco přes 800 korun). Do navigace zadejte "Paříž, Porte de Versailles".

Pro jízdu Paříží se obrňte trpělivostí a zbystřete smysly, je to pěkně těžká řidičská maturita.

Kdo se na minimálně desetihodinovou cestu autem necítí, může zvolit letadlo. Zpáteční letenka se dá sehnat přibližně od tří tisíc korun.

V Paříži nebude jednoduché sehnat na poslední chvíli rozumné ubytování. Proto počítejte, že budete bydlet daleko, nebo draze.

Vstupné na autosalon stojí 14 eur (asi 400 korun), děti do deseti let mají vstup zdarma, mládež do 25 let platí osm eur.





Nejčtenější

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Další z rubriky

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Seat Ateca
Základní Ateca není loudavá, litrový tříválec je důstojný základ

Seat Ateca, české auto španělské značky se prodává už od loňska. Linka v Kvasinách ho stále nestíhá vyrábět, na auto z výroby se dnes čeká rok. Zkusili jsme...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Mercedes Sprinter 516/valník...
Mercedes Sprinter 516/valník...

r.v. 2011, naj. 210 000 km, diesel
446 490 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.