Soumrak autosalonů pokračuje. Z pařížské přehlídky se odhlásil i Volkswagen

Značka Volkswagen ze stejnojmenné automobilové skupiny, do které patří mimo jiné i Škoda, oficiálně oznámila, že se nezúčastní letošního autosalonu v Paříži. Přidala se k Opelu, Fordu, Volvu, Nissanu, Mazdě, Infiniti, Mitsubishi a Subaru, které svou neúčast na podzimním autosalonu oznámily už dříve.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: AP

Letošní pařížský autosalon se bude konat od 2. do 14. října. Neúčast ohlásila jen značka Volkswagen, další automobilky koncernu VW se do Paříže chystají. Škoda oficiální vyjádření nevydala, podle informací iDNES.cz se však česká značka na podzimní autosalon chystá. Zprávy ze zákulisí naznačují, že jednou z hlavních premiér bude výrazně inovovaná Octavia G-TEC (čtěte podrobnosti zde). 

Z dalších značek skupiny Volkswagen by na autosalonu měly vystavovat Audi, Porsche a Seat. Důvod neúčasti Volkswagenu německá automobilka neuvedla.

Od vypuknutí skandálu s měřením emisí v roce 2015 (vše o aféře dieselgate čtěte zde) největší evropská automobilová skupina omezila účast na tradičních automobilových veletrzích. „Částečně kvůli snížení nákladů, částečně to však odráží širší trend v sektoru,“ upozornila agentura Reuters.

„Značka Volkswagen neustále vyhodnocuje svou účast na mezinárodních autosalonech,“ uvedla automobilka. Místo účasti prostřednictvím vlastního stánku na pařížském autosalonu by Volkswagen mohl v hlavním městě Francie 2. a 3. října, tedy v době konání autosalonu, uspořádat „různé komunikační aktivity“, včetně testovacích jízd.

Škoda Popular Sport Monte Carlo si letos v Paříži připomíná 80. výročí od své...

Prezentace Škody na autosalonu v Paříži před osmdesáti lety.

Volkswagen se stává další a zatím nejvýznamnější automobilkou, která vynechá tradiční automobilovou přehlídku v Paříži. Ta se koná každé dva roky a střídá se s autosalonem ve Frankfurtu.  

Mnoho tradičních autosalonů od počátku století zaznamenává pokles počtu návštěvníků. To přimělo automobilky přehodnotit svůj rozpočet na marketing.

Ředitel Centra pro automobilový výzkum při Duisburgsko-essenské univerzitě Ferdinand Dudenhöffer upozornil, že účast na autosalonu je nákladná a přináší jen velmi malé výhody v oblasti navázání kontaktů se zákazníky a budování značky. Podle jeho odhadu by skupina Volkswagen mohla za účast na pařížském autosalonu vynaložit až 50 milionů eur (1,3 miliardy Kč).

„Automobilové veletrhy jsou odsouzeny k zániku, pokud nenajdou nový přístup,“ řekl Dudenhöffer, který byl v minulosti marketingovým ředitelem Porsche.

Špioni na autosalonu v Paříži

Za jeden z důvodů poklesu zájmu je uváděno objevení nových technologií, jako jsou autonomní a propojená vozidla, které vystavovatelé předvádějí raději na jiných událostech, jako je veletrh spotřební elektroniky CES v Las Vegas či veletrh mobilních technologií v Barceloně.

Pařížský autosalon, který se koná každý sudý rok (v těch lichých se největší podzimní evropský autosalon koná ve Frankfurtu nad Mohanem), už se potýkal s výrazným úbytkem vystavovatelů při svém posledním ročníku v roce 2016, proto pro letošní rok pozměnil svůj formát. Organizátoři už ho neprezentují výhradně jako výstavu aut, ale jako „veletrh mobility“. Kromě přehlídky aut bude k vidění výstava motocyklů, dalších druhů dopravy a věcí, které se mobility týkají.

To potvrzuje, že na autosalony dnes už mezi vystavovateli takový nával jako v minulosti není, automobilky raději představují své novinky jindy. Vše už několik sezon směřuje k tomu, že Evropě zůstane jen jeden opravdu velký důležitý autosalon, ten který se každý rok v březnu koná v Ženevě.

Je to konsolidace na veletržním trhu, to samé proběhlo třeba i v případě výstav elektroniky. Regionální veletrhy jednoduše už nikoho nezajímají, obzvlášť v době internetu. Už několik let jsou autosalony přehlídkami bez překvapení. V rychlé době internetu se většina novinek představuje v předstihu. Automobilky přišly na to, že těch pět minut slávy při odhalení novinky je moc krátkých, i proto je představují v předstihu a klidně úplně mimo autovýstavy.

„Automobilkám, které tradiční autovýstavy odsouvají na vedlejší kolej, nebo rovnou úplně vypouštějí, jde jen těžko rozumět. Pro lidi mají takové akce stále přínos,“ myslí si generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš. „Není to o penězích, ale o přístupu centrál,“ dodává, ale uznává, že účast na autosalonech stojí firmy obrovské peníze. Šéf Peugeotu Jean-Philippe Imparato loni na podzim při příležitosti konání autosalonu ve Frankfurtu uvedl, že účast na takové akci stojí automobilku mezi 3 a 20 miliony eur, což je 80 až 500 milionů korun.

Kuliš připomíná ještě nečekaného konkurenta pařížského autosalonu: malý, ale stále skvěle fungující a hojně navštěvovaný autosalon v Bruselu, konaný koncem ledna, který je důležitou automobilovou událostí pro celý Benelux. „Do Bruselu příjde možná víc lidí než na autosalon v Paříži,“ dodává.

28. září 2016

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Škoda představila malý elektromobil jménem Epiq. Cenu dostane k 600 tisícům

15. března 2024,  aktualizováno  14:53

Automobilka Škoda loni téměř ztrojnásobila provozní zisk na 1,77 miliardy eur. Značka při oznámení...

První jízda novým superbem. Škoda si dala na rozloučení s benzinem záležet

12. března 2024  8:47

Pokud tedy tímto autem končí éra vozů se spalovacími motory, nemá se Škodovka opravdu za co stydět....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Dotace na elektromobily v ČR oficiálně spuštěny. Připraveny jsou dvě miliardy

18. března 2024

Po dlouhém čekání byl v pondělí 18. března spuštěn dotační program na podporu elektromobility....

Nizozemsko může dobíjet elektromobily, nebo domácnosti. Obojí ne, síť nestačí

14. března 2024

Premium Kapacita elektrické sítě v Nizozemsku nestačí balancovat elektromobilitu. Omezení provozu veřejných...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Skandál Fordu stál desítky životů, značka o chybě v konstrukci věděla

19. března 2024

Stačil menší náraz zezadu, ulomilo se hrdlo palivové nádrže a došlo ke vznícení vytékajícího...

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Bláznění po karavaningu pominulo. Výrobci koketují s elektrickým pohonem

19. března 2024

Při koupi nebo pronájmu karavanů a obytných aut lidé v poslední době kladou důraz na energetickou...

Protektorát přinesl jízdu vpravo, která stejně byla v plánu. Už je to 85 let

19. března 2024

Diváci filmů natočených za první republiky si určitě všímají, že v době mezi válkami jezdila auta...

Skandál Fordu stál desítky životů, značka o chybě v konstrukci věděla

19. března 2024

Stačil menší náraz zezadu, ulomilo se hrdlo palivové nádrže a došlo ke vznícení vytékajícího...

KOMENTÁŘ: Pravda o normě EURO 7. Vondra dosáhl jen Pyrrhova vítězství

18. března 2024

Premium Tak prý nám Alexandr Vondra zachránil automobilový průmysl. Heuréka! A jaká je realita? Vondra jen...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Byla to láska na první pohled, říká hvězda Gilmorek o manželství s modelkou

Milo Ventimiglia (46), představitel Jesse ze seriálu Gilmorova děvčata nebo Jacka Pearsona ze seriálu Tohle jsme my, je...