Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Čínské kopie i originály - novinky pekingského autosalonu

  18:00aktualizováno  18:00
V Pekingu začne s novým týdnem velký autosalon. Vedle evropských firem na něm představí novinky i čínské značky. Některé stále lpí na kopírování designu evropských a amerických značek, jiné staví na vlastních nápadech.

Cestou vlastního designu se vydala například značka Chery, dříve důrazně kritizovaná za totální okopírování malého Daewoo Matiz (Chevrolet Matiz). A nutno dodat, že se její pokus o velké SUV jménem Tiggo povedl.

Pokud se čínské automobilky vydají stejným směrem, tak mají šanci uspět i na západních trzích. Záležet samozřejmě bude i na technice, ovšem i v tomto směru se začínají čínské automobilky světové produkci pomalu vyrovnávat.

Fotogalerie

Důkazem mohou být některé elektromobily. Nejsou moc hezké, ale alespoň papírové parametry mají zajímavé. Důkazem, že technika není špatná, je spolupráce velkých značek s čínskými partnery. S automobilkou BYD nedávno podepsal spolupráci Mercedes Benz a přímo do automobilky investoval známý americký investor Warren Buffett.

Kopírování designu zavedených značek ale rozhodně není konec.

Činí se především značka Brilliance, která se paradoxně jako jedna z mála snažila prorazit v Evropě. Některé její modely připomínají vozy BMW, což je její partnerská značka pro čínský trh. Nejnovější plagiát je malý hatchback, který vypadá jako Alfa Romeo Giulietta. Pikantní na tom je fakt, že právě v Pekingu má italská značka ohlásit vstup na čínský trh s tímto modelem.

Z plagiátorství může mít paradoxně radost korejský Hyundai. Čínské značky se na jeho modely vrhly ve velkém a dokazují tak, že Hyundai už je v první lize a to i po stránce designu. JAC si vypůjčil podobu malého SUV ix35, značka Haima se zase víc než inspirovala sedanem i40.

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.