OBRAZEM: Čínské kopie i originály - novinky pekingského autosalonu

  • 23
V Pekingu začne s novým týdnem velký autosalon. Vedle evropských firem na něm představí novinky i čínské značky. Některé stále lpí na kopírování designu evropských a amerických značek, jiné staví na vlastních nápadech.

Cestou vlastního designu se vydala například značka Chery, dříve důrazně kritizovaná za totální okopírování malého Daewoo Matiz (Chevrolet Matiz). A nutno dodat, že se její pokus o velké SUV jménem Tiggo povedl.

Pokud se čínské automobilky vydají stejným směrem, tak mají šanci uspět i na západních trzích. Záležet samozřejmě bude i na technice, ovšem i v tomto směru se začínají čínské automobilky světové produkci pomalu vyrovnávat.

Důkazem mohou být některé elektromobily. Nejsou moc hezké, ale alespoň papírové parametry mají zajímavé. Důkazem, že technika není špatná, je spolupráce velkých značek s čínskými partnery. S automobilkou BYD nedávno podepsal spolupráci Mercedes Benz a přímo do automobilky investoval známý americký investor Warren Buffett.

Kopírování designu zavedených značek ale rozhodně není konec.

Činí se především značka Brilliance, která se paradoxně jako jedna z mála snažila prorazit v Evropě. Některé její modely připomínají vozy BMW, což je její partnerská značka pro čínský trh. Nejnovější plagiát je malý hatchback, který vypadá jako Alfa Romeo Giulietta. Pikantní na tom je fakt, že právě v Pekingu má italská značka ohlásit vstup na čínský trh s tímto modelem.

Z plagiátorství může mít paradoxně radost korejský Hyundai. Čínské značky se na jeho modely vrhly ve velkém a dokazují tak, že Hyundai už je v první lize a to i po stránce designu. JAC si vypůjčil podobu malého SUV ix35, značka Haima se zase víc než inspirovala sedanem i40.


Elektromobil