náhledy
Veletrh Sema v Las Vegas je přehlídkou úpravců aut, dodavatelů příslušenství a také je příležitostí pro automobilky, aby předvedly své speciální kreace. V USA na to jdou jinak než v Evropě, posuďte sami, zda se vám tamní styl líbí nebo ne. Na snímku je Ken Block 1965 Ford Mustang. Fanoušci motorismu Kena Blocka a jeho psí kusy s auty jistě dobře znají. Po Impreze a Focusu si nechal postavit opravdu ďábelsky vypadající Ford Mustang z roku 1965. Výkon 620 kW je pro smyky v ulicích ideální, auto má pohon na všechna kola, což je u Mustangu exotická záležitost.
Autor: Sema Show
Americká klasika, to je Dodge Charger z roku 1968. Tehdy to bylo kupé, dnes stejné jméno nese sedan. Na snímku je úprava od společnosti The Enthusiast Network. Opět to je poměrně výrazná úprava veterána se sníženou střechou a mnoha dalšími modifikacemi.
Autor: Sema Show
Znáte Chevrolet Nomaro, ročník 1972? Ne? Není divu, je to spojení Chevroletu Nova, z které si Nomaro vzalo rám a zadní partie a Camara, z kterého má vůz přední partie. Podobných výrazných úprav, které kombinují různé starší modely, bylo na veletrhu k vidění víc. Je to teď v USA nový trend.
Autor: Sema Show
Na veletrhu Sema se představil i koncept okruhové verze nové Mazdy MX5. Okruhové závody by neměly být americkou specialitou, má to být globální záležitost.
Autor: Sema Show
Chip Foose z West Coast Customs je mezi americkými úpravci aut legenda, k čemuž jistě přispělo několik řad dokumentárního seriálu, které běžely i v Česku na kabelových kanálech. Vystavená velkoprostorová Toyota Sienna je tamní lokální model, který se v Evropě prodává jen ve Švýcarsku. Sienna je důkazem, že v USA si při tuningu na předsudky nehrají a úprav se dočkají i auta, která se na první pohled pro úpravy nehodí.
Autor: Sema Show
Dodge Challanger modelového roku 2015 s výraznou úpravou přivezla do Las Vegas firma Amsoil. Auto je tak trochu přeplácané, cílem je ukázat, co vše lze na novém Chllangeru upravit. Auto tak má třeba vzduchový podvozek a dvacetipalcová kola se speciálními pneumatikami. Challanger patří mezi nejčastěji modifikovaná sportovní auta v USA a tak je mezi úpravci a prodejci speciálních dílů tento model velmi populární.
Autor: Sema Show
Upravenou legendu Wrangler modelového roku 2014 představili na veletrhu Sema společnosti The Transamerican Wholesale a Superchips. Na první pohled je jasné, že auto zvládne lecjaký terén, což se v mnoha státech USA hodí a na taková auta tam narazíte velmi často. Je to spíš praktická úprava než jen efektní tuning.
Autor: Sema Show
Kia K900 High-Performance: Tento model v Evropě neznáme, velký luxusní sedan značky se v Evropě neprodává. V USA je v prodeji se dvěma motory, silnější je osmiválec s objemem pět litrů. V základu má 313 kW, projekt High-Performance představený v Las Vegas na autosalonu Sema ale dostal turbo Garrett a výkon tak poskočil na 478 kW. Auto dostalo výrazný bodykit, snížený podvozek od firmy Eibach, velká 21palcová kola s černým lesklým povrchem a v interiéru třeba jedenáctipalcové displeje pro pasažéry vzadu. Jelikož si asi i u Kie řekli, že sportovní velký sedan je poněkud mimo záběr značky, tak s výrobou verze High-Performance nepočítají.
Autor: Sema Show
V USA jsou u populární úpravy pick-upů, což je logické, tato kategorie aut tam dlouhá léta patří mezi nejpopulárnější. Na obrázku je jedna retro úprava, kterou na svém stánku představila společnost Vortech Supercharger. Z toho plyne, že motor auta dostal přeplňování, protože Vortech se specializuje právě na kity s přeplňováním původně atmosférických motorů. Takže komu nestačí výkon amerického osmiválce, může ho nadopovat.
Autor: Sema Show
Nový Ford Mustang byl vyhlášený jako auto nejvhodnější pro doplňky, speciální díly a úpravy. Ford tuto poslední generaci mustangu začne oficiálně prodávat i v Evropě, takže zájemci o tuning se mají na co těšit.
Autor: Sema Show
Vítěz několika cen, to je upravené kupé Cadillac Coupe z roku 1940 od kalifornské společnosti John D'Agostino Kustoms. V USA slavný úpravce se specializuje na starší modely amerických automobilek. Někomu se tento styl úpravy historických aut nemusí líbit, ale v USA je velmi populární.
Autor: Sema Show
Na veletrhu, který je jen pro odborníky, novináře a obchodníky, byly k vidění samozřejmě i evropské supersporty. Těch v USA jezdí hodně a tak je to poměrně zajímavý trh pro výrobce příslušenství.
Autor: Sema Show
Výrazné lakování je často dost pracné a představuje podstatnou část nákladů na úpravu auta.
Autor: Sema Show
Toyota Camry dragster: Karoserie vypadá obyčejně, jako sedan Toyota Camry, což moc adrenalinu neslibuje. Ale je to jen maska. Pod tou se skrývá rám nesoucí upravený motor V8 o objemu 5,7 litru s výkonem 625 kW. Je to dragster pro závody na čtvrt míle, kterou tato mírumilovně vypadající Camry zvládne za 9,8 sekundy.
Autor: Sema Show
Různých úprav Audi RS8 bylo na veletrhu Sema k vidění hned několik. Je to na tamním trhu zjevně populární model. Na obrázku je verze s přeplňováním od společnosti Magnusen. Kit přidá motoru 4,2 FSI 130 kW navíc na výsledných 449 kW. To je o 63 kW víc než Audi nabízí u většího motoru V10 5,2 FSI.
Autor: Sema Show