Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autosalon v Moskvě nezájmem netrpí

  11:49aktualizováno  11:49
Moskevský autosalon, největší akce svého druhu v zemích bývalého Sovětského svazu, přitahuje stále více vystavovatelů. Letošního sedmého ročníku se účastní na 750 společností ze 32 zemí, což oproti loňsku znamená čtvrtinový nárůst. Vedle vozů domácí provenience samozřejmě nechybí taková jména jako Mercedes, BMW či Jaguár. Na akci, kterou pod svá křídla zahrnuje i mezinárodní organizace OICA, se samozřejmě prezentují i čeští výrobci.

Největší stánek má naše automobilová jednička Škoda Auto, nechybí ale ani další tuzemské firmy (např. Tatra, Karosa, Praga...).

Přestože ruský automobilový průmysl zrovna nezkvétá, daří se tamním výrobcům představovat i zajímavé novinky. Například největší producent nákladních vozů Kamaz prezentoval vedle svých těžkotonážních strojů i prototyp kabrioletu postaveného na bázi minivozu "oka", který získal popularitu především díky nízké ceně. Návštěvníky zaujal i nový autobus od firmy Zil vybavený motorem Renault.

Pestrá automobilová show byla příležitostí i k odvážným proslovům a představení ambiciózních plánů. Většina ruských automobilových magnátů slibovala, že cíl vyslovený prezidentem Putinem bude splněn. Ten prohlásil, že do roku 2010 by se kvalita ruských automobilů měla srovnat se světovým standardem.

Moskevský autosalon pokračuje do neděle a vstupenka stojí dospělého 100 rublů, tedy přesně sto korun českých.

Z českých výrobců se na moskevském autosalonu prezentuje například Karosa.

Autor:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.