Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: To nej z autosalonu v Paříži. Modelky a úžasné fáro

aktualizováno 
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Autosalon v Paříži se chýlí ke konci, své brány zavře v neděli 16. října. Jedním z nejkrásnějších exponátů vůbec byl majestátní rudý koncept Mercedesu. Podívejte se na to nejkrásnější objektivy zpravodajů iDNES.cz.

Paříž se v pořádání podzimního autosalonu střídá s Frankfurtem nad Mohanem, v metropoli nad Seinou se koná vždy v sudé roky. Letošní ročník byl chudší a v plné nahotě ukázal, že nastává soumrak autosalonů. I přesto byla k vidění spousta zajímavých novinek.

Nejkrásnější fáro v Paříži

Koncept Mercedes-Maybach 6

Daimler samostatnou značku Maybach zrušil před třemi roky. Nově vozí toto označení nóbl vyšňořené mercedesy.

Značka Mercedes-Maybach letos v Paříži představila koncept velkolepého kupé jménem Vision 6.

Mercedes-Maybach 6
Mercedes-Maybach 6
Mercedes-Maybach 6
Mercedes-Maybach 6
Mercedes-Maybach 6
Mercedes-Maybach 6

Sami tvůrci úchvatného 5,7 metru dlouhého vozu uvádějí, že ladnou siluetou chtěli vzdát hold aerodynamickým kupátkům dávné minulosti. Pohon ctí ducha doby, Vision 6 je elektromobil s výkonem 550 kW a pohonem 4x4.

O autosalonu

  • Pařížský autosalon, Mondial de l’automobile (Svět automobilu), se koná na výstavišti nedaleko centra města u Porte de Versailles. Mezi evropskými autosalony má největší návštěvnost.
  • Jedná se o jednu z nejstarších automobilových výstav na světě, koná se již od roku 1898. Prvního ročníku autosalonu se zúčastnilo 232 modelů vozů, které si prohlédlo 140 000 návštěvníků. Vozy musely před vystavením ujet trasu z Paříže do Versailles a zpět, aby se prokázalo, že jsou schopny jízdy.
  • Po přestávce zaviněné první světovou válkou se autosalon s velkou slávou vrátil v roce 1919 pod jménem Salon de l’Automobile. Úspěšnou dobu zpomalila hospodářská krize a další přestávku si vynutila druhá světová válka. Hned v říjnu 1946 se autosalon stal prvním poválečným veletrhem automobilů, na který přišlo 810 000 lidí. V roce 1954 zaznamenala pařížská přehlídka nových vozů již milionovou návštěvnost. O tři roky později se v Paříži poprvé objevil japonský vůz - Prince Skyline, pozdější Nissan.
  • Do roku 1976 se výstava konala každoročně, od té doby se organizuje pouze jednou za dva roky. Tehdy také byly z autosalonu vyčleněny motocykly a v roce 1988 byl přejmenován na nynější Mondial de l’Automobile.
  • V roce 2014 pařížský autosalon navštívilo 1,25 milionu lidí. Historicky nejúspěšnějším rokem byl 2004, kdy přišlo 1,41 milionu návštěvníků.
  • K nejslavnějším automobilovým novinkám historie pařížského autosalonu patří legendární „kachna“ neboli Citroën 2CV, která byla představena v roce 1948. Automobil netradičních tvarů sice nevzbudil svým vzhledem všeobecné nadšení, přinesl však řadu pokrokových konstrukčních řešení včetně nezávislého zavěšení kol. Citroën 2CV byl označován za průlom v minimalizaci automobilů a v jeho zpřístupnění většině obyvatel, což samozřejmě umožnila hlavně nízká cena.
  • Domácí automobilka Citroën zaznamenala další velký úspěch s typem DS, který v Paříži představila v roce 1955. Tento aerodynamický a na svou dobu nesmírně pokročilý automobil proslavil mimo jiné filmový Fantomas. K hlavním inovacím patřilo hydropneumatické odpružení, které se stalo poznávacím znamením velkých citroënů a jež později převzala i řada jiných automobilek.
  • Mezi další známé automobily představené v Paříži patří například Austin Mini Cooper (1962), Fiat 500 (1962), Ford Mustang (1966), nebo i u nás populární Lada Niva (1978).
Křišťálová Lupa 2016
Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.