Na rozhodnutí, jestli do Paříže vyrazit za Eiffelovkou a za nejnovějšími auty, je ještě trochu času.
Plechoví krasavci se na letošním Mondial de l´Automobile 2004, jak zní přesný název autosalonu, budou naparovat až do 10. října.
Dočasný střed automobilového vesmíru - Paříž není úplně "z ruky".
Před dvěma lety se na autosalon přišlo podívat 1,5 milionu návštěvníků, proč také nevyrazit na pozdně-letní výlet: manželka s dcerou obejdou obchody s módou a otec se synem vrazí na Paris Expo k Porte de Versailles za krásnými stroji, večer se pak sejdou pod Eiffelovkou.
Pařížské novinky |
Alfa Romeo |
*crosswagon Q4 |
*facelift 147 |
Audi |
*A3 sportback |
*A4 + S4 |
BMW |
*série 1 |
*série 3 |
*320 Cd Cabriolet |
*630i |
*535d |
*M5 |
Cadillac |
*SRX |
Citroën |
*C4 |
*facelift C5 |
*C2 1,6 VTS |
Dacia |
*logan |
Daewoo |
*S3X concept |
*matiz |
*kalos 3-dveřový |
Ferrari |
*430 Modena |
Fiat |
*panda 4x4 |
*stilo uproad |
*new large |
Ford |
*focus II |
Honda |
*FR-V |
*facelift CR-V |
*facelift jazz |
Hyundai |
*sonata |
*facelift coupé |
Hummer |
*H2 SUT |
Jeep |
*cherokee 2005 |
Kia |
*sportage |
Land Rover |
*discovery III |
Lexus |
*GS430 |
*LF-C |
*RX400h |
Mitsubishi |
*Colt 3-dveřové |
Mazda |
*5 |
Mercedes |
*třída A |
*vision R GST |
*vision B CST |
Mini |
*cooper S works |
Nissan |
*murano |
*350Z cabrio |
*pathfinder |
Opel |
*astra GTC |
*astra combi |
Peugeot |
*1007 (+1007 RC) |
*907 |
*facelift 607 |
*quark |
Pininfarina |
*nido |
Porsche |
*boxster |
Renault |
*modus |
*fluence |
*facelift laguna |
*facelift twingo |
Seat |
*toledo |
Škoda |
*octavia II combi |
Suzuki |
*swift |
Toyota |
*prius GT |
Volkswagen |
*passat concept |
*golf GTI |
*golf 4motion |
*polo |
Volvo |
*V70 |
Auta nejmenší (Peugeot 1007), malá (Suzuki Swift), velká (Land Rover Discovery 3), tlustá (Nissan Pathfinder), tenká (Renault Fluence)... těšit se můžeme na vozy velkoprostorové (Mazda 5), sportovní (duo VW Golf GTI a Opel Astra GTC) i supersportovní (Ferrari F430).
Protože celý automobilový cirkus zavítá do Paříže jen jednou za dva roky (střídá se s Frankfurtem nad Mohanem) chtějí se samozřejmě "vytáhnout" především francouzské automobilky.
Citroën přiveze zástupce golf-třídy (pro ČR: octavia-třídy) - model C4 odloží spojlery, křídla a nálepky, které ho zdobily na ženevském autosalonu letos v březnu, a ukáže se v civilním obleku.
Peugeot oficiálně představí městskou 1007, ta byla poprvé k viděni před dvěma roky právě v Paříži jako studie Sésame.
Renault čeká premiéra nového auta "pro celý svět", které slyší na jméno Logan. U nás ovšem ponese značku rumunské automobilky, která vstává z mrtvých - Dacia.
Důležitou novinku přiváží značka s modrobílým oválem. Ford Focus první generace si vybudoval velmi silnou pozici a nepříjemně doráží na zakladatele třídy - VW Golf (mimochodem, v Paříži bude premiérově sériové "GTIčko"), uvidíme jak se bude líbit "dvojka" (neoficiální fotky kombíku). Do stejné kategorie zamíří i Opel Astra combi.
Opomenout nelze ani tři novinky, které sice už brázdí evropské silnice a první zákazníci si užívají prvních kousků, autosalonová "prkna co znamenají svět" ale ještě neokusily - Mercedes A, BMW 1 a Audi A3 Sportback
"Hvězdný" pár přirazí se Stuttgartu. Dvojice Vision R GST a Vision B CST by po novém "Ačku" mohly přinést trochu mladistvého elánu do usedlé nabídky Mercedesu.
Tajemstvím zůstává, vyrukuje-li BMW s novou "řadou 3". Fotky, které se "tváří" jako oficiální už mezi veřejností kolují, mnichovská automobilka prozatím slibuje pouze premiéru dieselového motoru pod kapotou "starého trojkového" kupé.
Chybět nesmí ani koncepty, už kvůli nim se vyplatí na autosalon vyrazit. Čekají tam takové skvosty jako Peugeot 907 nebo Renault Fluence. Chybět nesmí ani italská karosářská škola, prozatím poodhalil roušku Pininfarina, který chystá cosi jménem Nido - italsky "hnízdo".
Do toho samozřejmě množství faceliftů, nových motorů a nových verzí již zavedených modelů.
A samozřejmě! Chybět nebude ani Škodovka. V Paříži bude poprvé k vidění kombík octavie druhé generace.
Praktické informace
Kolik?
Chcete-li zavítat na pařížský autosalon, připravte si 10 euro na osobu. Pokud vyrazí skupina alespoň 15 lidí, zaplatí každý 8 eur. Adepti motorismu mladší 7 let mají vstup zadarmo.
Kdy?
Brány autosalonu se otevřou veřejnosti v sobotu 25. záři v 10:00. Posledního návštěvníka pošlou domů 10. října ve 22 hodin. Od "desíti do desíti" bude mít výstaviště otevřeno každý den. Výjimkou jsou haly 2/1 a 5, ty zavírají už ve 20:00 hodin.
Kudy a jak?
Autem je to z Prahy do Paříže 1100 kilometrů. Cesta by měla trvat 14 hodin. Itinerář najdete ZDE.
Letenka do Paříže patří asi k tomu nejobyčejnějšímu, co letecké společnosti nabízejí. Nízkorozpočtové "aerolinky" vás dopraví za 3-4 tisíce korun.
Pokud létání nepatří k vašim oblíbeným kratochvílím, můžete vyrazit vlakem. Za jednu 15,5 hodinovou cestu zaplatíte 4083 korun.
Za jednu jízdu autobusem zaplatíte cca 2500 korun, zpáteční pořídíte asi za 4 tisíce.
(Poznámka: Ceny, časy a vzdálenosti počítají se "startem" v Praze.)
Au revoir v Paříži!
***
Oficiální stránky pařížského autosalonu najdete TADY