Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autosalon Peking: Obluda za 45 milionů, V3S a čínský supersport

  14:15aktualizováno  14:15
Peking (od zpravodaje iDNES.cz) - Pekingský autosalon je oproti evropským autopřehlídkám opravdový festival překvapení a nevídaných automobilových exotů. Jen tady potkáte Octavii 280TSI, která má ale pod kapotou motor 1,4 TSI, koráb čínských papalášů nebo mamutí SUV se sci-fi karoserií.

Elektrický supersport Baic Arcfox-7 má 600 koní a z 0 na 100 km/h zrychlí pod tři sekundy. Daleko ale nedojede, jeho baterie mají kapacitu jen 6,6 kWh. | foto: Radek Hovorkapro iDNES.cz

Svět nových aut je úplně jiný, než byl ještě před nějakými deseti lety. A nic to nedokládá lépe než změna důležitosti jednotlivých autosalonů. Z evropských výstav dokáže první ligu hrát už jen jarní Ženeva a podzimní tandem Frankfurt/Paříž. Na někdejší stálice jako například Amsterdam nebo Barcelona si dnes nikdo nevzpomene. Naopak celý automobilový svět upíná oči k Číně.

Výstava Auto China se v Pekingu poprvé pořádala v roce 1990 jako přehlídka lokálního významu. Letos zaujímá plochu 220 tisíc metrů, na kterých se vystavuje na 1 200 aut.

Fotogalerie

Pokud bude návštěvnost srovnatelná s tou v roce 2014 (v dubnovém termínu se Peking ob rok střídá s Šanghají), navštíví tento autosalon opět více návštěvníků než vyhlášenou Ženevu.

Evropské značky si proto do Číny schovávají premiéry celosvětového významu, které by dřív hrdě prezentovaly už v březnu v Ženevě. K tomu se přidává ještě větší množství modelů určených speciálně pro místní trh.

Lokální automobilky nad vyhlášenými konkurenty ze zahraničí i tak vítězí počtem stánků, exponátů i záplavou zcela nových modelů.

Někdejší Rover se pod vedením Číňanů odpoutává od britských kořenů. Koncept...

Někdejší Rover se pod vedením Číňanů odpoutává od britských kořenů. Koncept Vision R není přehnaně originální, má ale efektní vzhled a vyvážené proporce.

V nabídce aut na největším trhu světa je těžké se vyznat i pro odborníka. Znát všechny důležité značky ještě není problém, ale rozeznat jejich loga je složitější a zorientovat se v celé jejich košaté nabídce je téměř nemožné.

Ostatně záludné je už portfolio samotného Volkswagenu, které zahrnuje sedm různě velkých sedanů a jejich názvy jsou pro našince matoucí. Například Jetta je ve skutečnosti Škoda Rapid s vyměněným předkem a zadkem, evropské Jettě se říká Sagitar a Passatu Magotan. Výběr těch nejzajímavějších exponátů najdete ve fotogalerii přímo z místa.

Autoři:




Nejčtenější

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.