Svět nových aut je úplně jiný, než byl ještě před nějakými deseti lety. A nic to nedokládá lépe než změna důležitosti jednotlivých autosalonů. Z evropských výstav dokáže první ligu hrát už jen jarní Ženeva a podzimní tandem Frankfurt/Paříž. Na někdejší stálice jako například Amsterdam nebo Barcelona si dnes nikdo nevzpomene. Naopak celý automobilový svět upíná oči k Číně.
Výstava Auto China se v Pekingu poprvé pořádala v roce 1990 jako přehlídka lokálního významu. Letos zaujímá plochu 220 tisíc metrů, na kterých se vystavuje na 1 200 aut.
Pokud bude návštěvnost srovnatelná s tou v roce 2014 (v dubnovém termínu se Peking ob rok střídá s Šanghají), navštíví tento autosalon opět více návštěvníků než vyhlášenou Ženevu.
Evropské značky si proto do Číny schovávají premiéry celosvětového významu, které by dřív hrdě prezentovaly už v březnu v Ženevě. K tomu se přidává ještě větší množství modelů určených speciálně pro místní trh.
Lokální automobilky nad vyhlášenými konkurenty ze zahraničí i tak vítězí počtem stánků, exponátů i záplavou zcela nových modelů.
V nabídce aut na největším trhu světa je těžké se vyznat i pro odborníka. Znát všechny důležité značky ještě není problém, ale rozeznat jejich loga je složitější a zorientovat se v celé jejich košaté nabídce je téměř nemožné.
Ostatně záludné je už portfolio samotného Volkswagenu, které zahrnuje sedm různě velkých sedanů a jejich názvy jsou pro našince matoucí. Například Jetta je ve skutečnosti Škoda Rapid s vyměněným předkem a zadkem, evropské Jettě se říká Sagitar a Passatu Magotan. Výběr těch nejzajímavějších exponátů najdete ve fotogalerii přímo z místa.