Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Do Ženevy pádí hejno sporťáků, představí se také nové značky

  12:52aktualizováno  12:52
České novinky, milionová auta snů, sporťáky, ale i auta pro rodinu. Autosalon Ženeva je nejdůležitější automobilovou přehlídkou první poloviny roku. Chystá se tam obrození dávno zaniklých značek.

Kia Sportspace je jeden z konceptů, který se představí v Ženevě. Reálně vyhlížející vůz ukazuje podobu nové generace modelu optima | foto: Kia

Z pohledu českého návštěvníka je autosalon o to zajímavější, že se v Ženevě představí premiérově hned dvě auta, která se budou v České republice vyrábět. Škoda přiveze novou generaci své vlajkové lodi, majestátní superb. 

Předvede také ještě výkonnější Octavii RS s 230 koňmi nebo fabii ve sportovním paketu Monte Carlo.

Fotogalerie

Korejský Hyundai uvede SUV jménem Tucson, které se bude pro Evropu vyrábět ve slezských Nošovicích. Pro automobilku je to velmi důležitý model. Sesterská Kia si připravila kombinaci hatchbacku a kombi pod názvem Sportspace.

Do Ženevy se žene nebývalé množství nových aut s touto architekturou, SUV a crossovery dnes z nabídek automobilek vytlačují tradiční kombíky. Představí se také nové sporťáky (třeba překvapivý supersportovní ford), nebo dravé deriváty klasických modelů.

Organizátoři očekávají na 130 světových a evropských premiér aut, konceptů, nových motorů a technologií. Celkem má v obří hale, která je hned vedle ženevského letiště, 220 vystavovatelů zaparkovat kolem devíti set aut. Kromě světových premiér je připravena opět expozice závodních speciálů a určitě dorazí i nějaký veterán. Pořadatelé očekávají přes sedm set tisíc návštěvníků.

V předvečer otevření vybere porota vybraných evropských novinářů vůz, kterému udělí prestižní ocenění Auto roku.

Zrození značky

Na švýcarský autosalon a nikam jinam se jezdí prezentovat slavní karosáři. Kromě vyhlášených italských studií Pininfarina, Italdesign, Sbarro nebo stavitel bláznivých kreací - domácí Rinspeed, se představí i méně známí designéři. Chystá se také představení úplně nových značek: Scuderia Cameron Glickenhaus veze supersportovní vůz, Ženeva má být také místem, kde vstane z mrtvých dávno zaniklá německá značka Borgward. Na poslední chvíli se ohlásila další značka, která se chystá na obnovení, britský Jensen.

Plakát autosalonu Ženeva

Do Ženevy už tradičně jezdí také exotické značky. Třeba výrobce jedněch z nejrychlejších aut vůbec, švédský Koenigsegg. Nový model na letošní ročník připravilo Ferrarri, něco chystá také Aston Martin a McLaren, novou generaci supersportovního modelu R8 veze Audi.

Volkswagen slibuje ukázat studii avantgardního čtyřmístného kupé Sport Coupé Concept GTE, který naznačí směřování značky v blízké budoucnosti.

Ford Motor odhalí na autosalonu nový Focus RS. Francouzský Citroën si přichystal nový Berlingo Multispace a koncept Berlingo Mountaine Vibe. Sesterský Peugeot ukáže modernizovaný model 208, který uvedl před třemi roky.

Na Ženevu jako jednu ze dvou nejdůležitějších motoristických přehlídek v Evropě se zaměřují i výrobci sportovních aut a luxusních vozů. Porsche představí výkonný Cayman GT4 a zatím nespecifikovaný závodní vůz. Bentley ukáže nový Continental GT V8 S, Ferrari odhalí nástupce modelu 458 Italia pod označením 488 GTB a Aston Martin slibuje nový model Vulcan. Nové auto bude i na stánku Lamborghini.

Většina výrobců dnes bojuje hlavně se snižováním emisí ve výfukových plynech, evropské předpisy totiž v této oblasti stanovují velmi přísné a jen velmi těžko splnitelné limity. Expozice masových značek se tedy budou zaměřovat ve velké míře právě prezentaci nových technologií zaměřených na snižování spotřeby (a potažmo i tedy emisí).

Kromě samotných automobilek se do Ženevy jedou prezentovat výrobci a prodejci příslušenství, výrobci materiálů, komponent, dodavatelé automobilek nebo výrobci vybavení servisů.

Autosalon Ženeva

Autosalon na ženevském výstavišti Palexpo otevírá pro veřejnost 5. března (dva předchozí dny jsou věnované novinářům a odborníkům), posledním dnem je neděle 15. března. dospělá vstupenka stojí 16 švýcarských franků (to je asi 420 korun), děti platí 9 (asi 240 Kč).

Do Ženevy je to asi tisíc kilometrů, od Rozvadova stále po dálnicích. Počítejte kromě peněz na benzin také s koupí švýcarské dálniční známky za 40 CHF (1000 korun) a nohu z plynu, švýcarští policisté jsou absolutně nekompromisní.





Nejčtenější

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Další z rubriky

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.