Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Autosalon Ženeva vidí elektrické vize a naději pro diesely

„Chceme, aby aut v ulicích měst ubývalo a města se tak navrátila do rukou lidí,“ prohlásil v předvečer zahájení ženevského autosalonu Matthias Müller, šéf koncernu Volkswagen. Svět aut prochází největšími změnami v historii, takže i takové výroky zaznívají od kapitánů autoprůmyslu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Marx měl také vize. Lenin je začal realizovat. Jak to dopadlo, víme všichni.

2 0
možnosti

Mimo Evropu se diesely v osobácích tak masově nerozšířily a i tady jejich tržní podíl klesá. S tím bude pro výrobce stále těžší financovat drahý vývoj nových motorů, které budou držet krok s emisními normami (ty neřeší CO2, jak píše článek) na straně jedné a ostatními motorizacemi na straně druhé.

Osobně sice čekám, že se v Evropě budou osobáky s diesely prodávat minimálně tak dlouho, dokud bude nafta daňově zvýhodněná, ale jejich zlatá éra je, zdá se, nenávratně pryč.

3 0
možnosti

Já si nemyslím, že je éra dieselů pryč. Jistě, přestanou se dávat do malých aut a je to asi správně. Ale dokud bude nafta žádaná, bude pořád v autech cca od velikosti Octavie výš. A nejde jen o daňové zvýhodnění. Nafta je na delší cesty komfortnější a má nižší spotřebu. Dost lidí jezdí autem na dovolenou, když je to do tisíce km, včetně mě. Znamená to, že natankuji plnou nádrž a dojedu až do cíle. Cestou zpět to samé. S benzínem jsem musel řešit tankování na cestě. S elektromobilem bych jel tutéž cestu díky dobíjení tak dva dny.

A co se týká ceny vývoje, tlak na nižší emise je i u benzínu a rozdíl v cenách technologií proti naftě není tak markantní.

2 1
možnosti

Nejsem přesvědčen, že prostředí více zamoří disel motory osobních automobilů oproti automobilům nákladním.Ale zde nikdo řešení nehledá, třeba přesunutím části nákladní dopravy na koleje!!!! Naopak jsem přesvědčen, že elektromobily nejsou hudbou budoucnosti, ale budoucnost vidím v motorech vodíkových.

9 1
možnosti

Píšete mi z duše. Bohužel historie říká, většinou nevyhrává nejlepší řešení, ale marketing a jednoduchost. To, zatim, není ani vodík, ani elektrika. Ačkoliv to druhé má alespoň marketing. Obdobně to je i s železniční nákladní dopravou. Tam je ale ještě silné lobby autodopravců.

1 1
možnosti

"Chceme, aby aut v ulicích měst ubývalo a města se tak navrátila do rukou lidí,“

Zdroj: https://auto.idnes.cz/autosalon-zeneva-201-diesel-elektromobilita-f2v-/automoto.aspx?c=A180307_172609_automoto_fdv

A v těch autech sedí kdo? Města tu jsou pro lidi, auta tu jsou pro lidi, je tedy logické, že se auta budou ve městech vyskytovat.

5 3
možnosti

Bohatě by stačilo, kdyby se VW místo vymýšlení ptákovin "vykoupil" tím, že by se slušně omluvil a auta s podvodným SW vykoupil od zákazníků zpět. :-P

5 3
možnosti

Jinak řečeno aby vyhlásili bankrot?

3 1
možnosti

Takže diesely konečně končí. Psali to včera na iDnes. Problém je, že ho asi ve Švýcarsku nečtou. :-P

4 1
možnosti

Klídek - převalí se vlna, a nastoupí zpět a do šrotu půjdou benziňáky.

0 4
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč
Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč

Každý týden můžete získat zajímavé balíčky od značek Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč. Hrajte s námi a získejte hlavní výhru, balíček s...