Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podívejte se na první obrázky z ženevského autosalonu

  17:38aktualizováno  17:38
Ženeva (Od zpravodaje iDNES.cz) - Natáhnout poslední červený koberec, přeleštit zrcátko, naposledy zopakovat proslov. Ženevský autosalon zažívá poslední frenetické hodiny před otevřením. Nahlédněte na něj objektivem iDNES.cz.

Autosalon Ženeva je největší autosvátek první poloviny letošního roku. Po výstavišti se zatím prohánějí jeřáby, modelky nacvičují labutí chůzi a úsměvy a velcí šéfové si přeříkávají proslovy, ale napětí stoupá s každou přibývající hodinou.

Autosalon Ženeva 2013. Den před otevřením se auta zatím schovávají pod plachty.

Autosalon Ženeva 2013 Den před otevřením se auta zatím schovávají pod plachty.

Největší zvědavost vzbuzují koně pod kapotou nových supersportů. Jednou z nejočekávanějších premiér je nové superferrari, které má prozatímní jméno F150. I další supersportovní bomba dorazila z Itálie: Alfa Romeo 4C je nádherný "kapesní" supersport. Milionáři mají prostě letos pré, utrácet mohou také za nový rolls-royce nebo supermclaren.

Světovou premiéru si do Švýcarska přichystala i Škoda, která se tu pochlubí novou kombíkovou octavií (podle informací iDNES.cz bude ta, ze které strhnou bílou plachtu v úterý ráno, červená). Nějakou novinku, koncept nebo alespoň facelift známých modelů si do Ženevy připravily snad všechny značky.

Chystají se tradiční červené koberce.

Chystají se tradiční červené koberce.

Největší napětí je na stánku nové značky Qoros. Čínská automobilka se totiž v Ženevě premiérově představí světu. Ale vlastně jen symbolicky, značka je totiž vytvořena pouze pro Evropu.

Fotogalerie

V Ženevě 2013 tak možná začne první seriózní útok z Číny na pozice zavedených renomovaných automobilek. Pomoci jí mají i najatí manažeři z Evropy.

V Ženevě nebudou chybět ani velcí evropští designéři. Novinky, kvůli kterým stojí za to do Ženevy vyrazit, si přichystali všichni tři nejslavnější: znovuzrozený Bertone, Pininfarina i Giugiarův Italdesign, dnes už pod vládou VW. Tato studia na jiné autosalony nejezdí a i v tom se skrývá kouzlo toho ženevského.

Už dnes, den před otevřením, vyhlásili na autosalonu evropské Auto roku 2013. Renomovanou anketu vyhrála po právu sedmá generace VW Golf. Auto tohoto jména vyhrálo titul už podruhé (poprvé třetí generace), jednou byl druhý (čtvrtá generace).





Nejčtenější

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Další z rubriky

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Acar - elektrický náklaďáček pro Afriku
Slovenský raketový inženýr chce postavit Afriku na kola

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku. Mizerné silnice, požadavky na maximální jednoduchost a hlavně přepravní schopnosti, s tím...  celý článek

Automobilka Porsche představila třetí verzi SUVéčka Cayenne
Nový cayenne je zatím bez dieselu a má ochranu před odřením ráfků

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Na autosalonu ve Frankfurtu si svou výstavní světovou premiéru odbývá Porsche Cayenne třetí generace. SUV, které před patnácti lety v podstatě zachránilo...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.