Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jízdní řád Škody: nové citigo dorazí za dva roky

  9:00aktualizováno  9:00
Škoda auto přijde příští rok s modernizovanou verzí svého nejmenšího modelu Citigo. Za zhruba další dva roky bude následovat nová generace. Vyplývá to z informací od zdrojů z automobilky na autosalonu v Ženevě.

Škoda Citigo | foto: Škoda

Podle šéfa designu Škody Jozefa Kabaně se facelift modelu Citigo bude lišit od stávajícího provedení především světly a několika drobnostmi. Nová generace pak bude kompletně přepracovaná, aby odpovídala designovému směřování značky. „Nemyslíme si, že bychom měli dělat pouze malé kroky. Ten vůz bude výrazně jiný. Nechceme, aby vypadl z rodiny vozů Škoda,“ podotkl.

Citigo se vyrábí v bratislavském závodu Volkswagenu spolu s modely Seat Mii a Volkswagen up!. Právě up! se dočkal modernizace již letos a automobilka jej ukazuje na ženevském autosalonu.

Facelift Volkswagenu UP!

Facelift Volkswagenu UP!

Vedle modernizovaného citiga by se měla příští rok objevit nová generace terénního yetiho (svým vzhledem má být blízký Seatu Ateca - prohlédněte si zde) a rozběhne se prodej velkého SUV, které automobilka představí ještě letos. K velkému SUV vycházejícímu z konceptu VisionS, který Škoda v Ženevě odhalila, přibude varianta kupé, určená primárně pro čínský trh, a později také malý crossover o velikosti fabie. Ten bude určený primárně opět pro Čínu.

Škoda vedle toho pracuje na faceliftu octavie, který by mohl být rovněž v příštím roce, a od stávajícího modelu se bude lišit mimo jiné světly a přední maskou. Připravuje se facelift a později i druhá generace modelu Rapid. Naopak vývoj nástupce velkoprostorového roomsteru nyní nepokračuje.

Škoda má v současnosti šest modelových řad. Loni vyrobila přes jeden milion vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.