Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kabaňův design povezou škodovky ještě dlouho, nástupce se hledá

  19:07aktualizováno  19:07
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Škoda v současnosti hledá nástupce šéfdesignéra Jozefa Kabaně, který se po osmi letech u značky rozhodl přejít k BMW. Jeho rukopis však auta povezou ještě dlouho, odhadem i po roce 2020.

Slabikářem nového designového jazyka moderních Škodovek je koncept VisionS | foto: Lukáš Hron, Mobil

„S Jozefem Kabaněm jsme v uplynulých 18 měsících rozpracovali designovou strategii, jak bude v příštích letech vypadat interiér i exteriér našich vozů,“ prohlásil na autosalonu v Ženevě předseda představenstva české značky Bernhard Maier.

Designová strategie se obvykle v automobilkách tvoří na delší časový úsek, minimem je jedna ucelená generace modelové řady. Kabaň v uplynulých měsících při představování modelu Kodiaq několikrát zmínil, že představuje nový designový jazyk SUV modelů značky. A právě v kategorii SUV Škoda rozjíždí ofenzívu, ještě letos představí novou generaci modelu Yeti.

Fotogalerie

Generační obměna modelů v koncernu Volkswagen, do kterého Škoda patří, přichází u stěžejních modelu přibližně v šestiletém cyklu. Škoda má aktuálně v evropské nabídce sedm modelových řad, při aktuálním stáří modelové řady to vychází na jednu „velkou“ premiéru nového modelu ročně. Značka navíc podle neoficiálních informací ještě svou modelovou řadu v dohledné době doplní. S Kabaňovským uhlazeným „kubistickým“ designem (a možná často i čtyřmi páry předních světel) se tedy budou nové škodovky podle všeho představovat ještě po roce 2020.

Škoda zatím nástupce Jozefa Kabaně nemá. „Jeho nástupce intenzivně hledáme a na seznamu máme několik zajímavých osobností,“ prohlásil na ženevském autosalonu Bernhard Maier.

Takhle Jozef Kabaň představil novou Octavii v lednu 2017:

Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.