Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autosalonu chyběly levné novinky

aktualizováno 
-
Kromě dvojice mikrovanů Opel Agila a Suzuki Wagon R+ nepředstavil autosalon v Ženevě novinky, které by mohly významněji zasáhnout do prodeje automobilů v Česku. Zájem zákazníků určitě nemine ani Škodu Fabia s novým levným motorem 1.4 a výkonem šedesát koní. Jeho uvedením Škodovka stanovila kuriózní rekord. Pod kapotu svého nového modelu bude nabízet čtveřici různých motorů se shodným označením zdvihového objemu - 1.4.

V několika případech zůstalo na výstavišti jen u očekávání. Například mladoboleslavská Škoda Auto připravuje několik nových modelů - ovšem ani zmodernizovaná octavia, ani Fabia kombi či sedan se na výstavišti neobjevily. Přitom kterýkoliv ze zmíněných vozů by se v Ženevě při nedostatku novinek patrně rázem proměnil v hvězdu autosalonu a zaplnil by stránky a vysílací časy evropských médií. "Souhlasím, ale není jednoduché předem odhadnout, která automobilka novinky přiveze, a která ne," reaguje Evžen Krauskopf z tiskového oddělení mladoboleslavské firmy. Stále více se ukazuje, že úspěchy automobilových výrobců vedou hlavně přes časté modernizace modelových řad. "V příštích pěti letech ztrojnásobíme ve srovnání s minulými pěti lety množství novinek, žádný z našich modelů nezůstane beze změn," tvrdí Nick Scheele, šéf evropské odnože firmy Ford. Právě tato automobilka bojuje s poklesem zájmu zákazníků, což britská marketingová společnost Standard & Poor's vysvětluje její malou aktivitou při obnově modelů. Podle názoru marketingové agentury zaostal Ford v tomto ohledu za oběma hlavními evropskými rivaly, Volkswagenem i Oplem. Mezi novinkami, které letos zamíří na evropské trhy, se na výstavišti skvěli tři zástupci různého designu i zaměření. První jsou luxusní dvoudveřový Renault Avantime a "americký golf" Chrysler PT Cruiser. Při pohledu na zmíněné modely se vybaví vzpomínky na automobily podstatně starší. Z jiného soudku je Alfa Romeo 156 Sportwagon, kombík odvozený od vozu oceněného před dvěma lety titulem Auto roku. Na rozdíl od renaultu a chrysleru nabízí tvary, které dosud k vidění nebyly. Kdo hledá praktické auto, musí v případě italského vozu ke konkurenci. Ale tam zřejmě nenajde takovou hru designu, jakou si dovolili italští návrháři. Terénní auto nyní nabízí i značka Mazda, jejíž model Tribut je blízkým bratrem nového Fordu Maverick. V této kategorii se mohou těšit na novinku i příznivci Toyoty RAV 4, která uvedla druhou generaci svého kulatého off-roadu. Novinky ukázaly na svých stáních také korejské automobilky. Hyundai zmodernizoval svůj minivůz Atos, Kia nahradila model Shuma novým autem označeným Rio a firma Daewoo se pochlubila minivanem Tacuma.

Snímky novinek z autosalonu na str. 6

DAEWOO TACUMA. Na výstavišti lze na vůz narazit hned na dvou místech. Samozřejmě ve stánku korejské značky a trochu překvapivě také mezi vozy italské karosárny Pininfarina, která tacumě dala kabát

FORD GALAXY. Velkoprostorový vůz se úzce bratří s Volkswagenem Sharan, se kterým sdílí řadu komponentů. Přední světla však galaxy sunou k Fordu Focus.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.