Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autosedačky by v Česku měly být brzy povinné

aktualizováno 
-
Převážet dítě zásadně v autosedačce, zákaz telefonování za jízdy a absolutní přednost chodců na přechodech. To jsou tři body, které budou podle slov poslance Michala Krause předmětem tzv. krátké novely zákona, kterou navrhuje Hospodářský výbor Poslanecké sněmovny ve spolupráci s Autoklubem ČR. »Připravuje se celý balík zákonů týkajících se silničního provozu, ale pro vytíženost parlamentu přijde na řadu nejdříve koncem roku. Tyhle tři věci jsou však natolik důležité pro bezpečnost našich dětí a dopravy vůbec, že je chceme projednat již na červencovém zasedání, aby mohly platit od 1. 1. 2000.« Harald Reitmeier, člen ISO, mezinárodní organizace zabývající se bezpečností, dodává: »V Německu platí povinnost v používání dětských autosedaček už šest let a letos se ještě zpřísňují postihy. Když dítě není připoutané, zvyšuje se pokuta ze čtyřiceti na osmdesát marek.« Podle Mikoláše Černého z agentury zastupující český Autoklub používá v tuzemsku nyní dětské autosedačky pouze 4,5 procenta motoristů, přitom dítě v sedačce má až sedmkrát vyšší šanci zůstat nezraněno.


Autor:


Témata: Autoklub


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.