Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyčistit, přeměřit, zkontrolovat. Až skončí zima, zamiřte do servisu

  11:00aktualizováno  11:00
Zima se rozhodla na poslední chvíli připomenout, co umí. Motoristé však už začínají spřádat plány na jaro. Po zimní sezoně nestačí jen vyměnit zimní pneumatiky za letní. Aby auto co nejdéle vydrželo, je potřeba zkontrolovat řadu věcí. Některé se dají udělat doma, jiné zvládne jen specializovaný servis. Na co všechno byste neměli zapomenout?
Část 1/11
Ilustrační snímek

Jarní kontrolu svého auta nechte na odbornících. Ilustrační snímek

Chystáte se dopřát svému autu po zimě pořádnou očistnou kúru? Vyplatí se sledovat weby automobilek a značkových servisů, nebo si zavolat menším nezávislým opravářům. Ti všichni už tradičně v březnu a dubnu nabízejí zlevněné jarní prohlídky vozu. Některé z nich lákají na nízké ceny, jinde například na doprovodné soutěže a slevy na náhradní díly a příslušenství.

Obecně se ceny pohybují od 199 do 299 korun; například u automobilky SEAT vyjde základní vizuální prohlídka právě na dvě stovky. Značkové servisy se snaží nalákat i majitele starších modelů a nabízejí cenově příznivější řady originálních náhradních dílů.

„Od těch prémiových se odlišují konstrukčními detaily, materiály i menším počtem variant při zachování maximální bezpečnosti a funkčnosti. Cenový rozdíl v průměru činí až 25 procent,“ říká Jan Špinar, vedoucí servisních služeb společnosti Porsche ČR, která SEAT v tuzemsku zastupuje.

Kromě toho mívají servisy pro starší vozy i speciální hodinové sazby. „Například prohlídka s výměnou oleje u modelu Seat Ibiza 1,4 s výkonem 63 kW z roku 2008 vyjde na 2 700 Kč, výměna předního brzdového obložení a kotoučů na 5 070 Kč,“ dodává Špinar.

Je však nutné jezdit do servisu? Nestačí, když auto prohlédneme po zimě sami? Experti od toho řidiče odrazují. „Doba domácí péče o automobil se definitivně chýlí ke konci. Hlavním důvodem je, že auta jsou dnes příliš chytrá a bez speciálních nástrojů a diagnostiky s nimi nic nezmůžeme,“ říká Igor Sirota z Ústředního automotoklubu ÚAMK. Podle něj je lepší většinu věcí nechat na servisech - ať je to výměna provozních kapalin, kontrola klimatizace, stavu akumulátoru, brzd, které v zimě víc trpí, stejně jako zavěšení kol, geometrie, klimatizace a podobně.

„My si můžeme pohlídat třeba správný tlak v pneumatikách a náležitě očistit celou karoserii a podvozek, zbavit je zbytků zimních posypů,“ dodává Sirota.

Autoři:



Nejčtenější

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...



Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Další z rubriky

Dobře vidět něco stojí: lepší světla jsou až třikrát dražší

Detail nové Škody Superb

Mnohem lépe svítí, to je jedna ze zásadních výhod moderních aut. Výrobci dokázali za posledních několik málo let udělat...

Zahřívat, či nezahřívat? Studený motor netrapte, dopřejte mu správný olej

Ilustrační foto

Každou zimu s příchodem tuhých mrazů se mezi motoristy rozhoří diskuse, zda před vyjetím zahřívat motor na volnoběh....

Nemrznoucí kapaliny do ostřikovačů: mrznou, leptají auto a opijí vás

Ilustrační foto

Kapalinu do ostřikovačů vybírá většina řidičů podle dvou parametrů: deklarované odolnosti mrazu a ceny. I "modrá voda“...

Najdete na iDNES.cz