Ve většině případů, zejména u několikaletých a ještě starších aut, mechanici k opravám používají neoriginální náhradní díly. Majitel auta má obvykle na výběr hodně produktů různé cenové a kvalitativní úrovně. Někdy se zákazník při opravě v autoservisu dozví, že je třeba objednat originální komponenty. Obzvláště v případě starších aut se to mnoha z nich nemusí líbit.
Přitom zkušenosti mechaniků ukazují, že levné neoriginální díly někdy nefungují správně. Příkladem mohou být levné čalounické spony či kolíčky. Jsou vyrobeny z nepříliš kvalitního materiálu, proto smontované komponenty nelze přesně slícovat a pak při jízdě vržou. Podobné je to v případě náhradních víček palivové nádrže nebo expanzních nádobek. Ukazuje se, že v případě těchto dílů bývají často problémy s odvětráváním.
Při některých opravách jsou velice důležité správné rozměry dílů. Přitom demontované součástky někdy už nejde přesně změřit. Představte si měření použitého gumového o-kroužku – je to nemožné.
V některých situacích mechanik nemůže mít jistotu, že při předchozí opravě byly použity součástky se správnými rozměry. Například podložky pro vstřikovače. Neoriginální jsou vyráběny tloušťkou buď 1,5, anebo 2 mm, zatímco u některých aut je potřeba použít podložky o tloušťce 1,75 mm.
Aby to nebylo tak jednoduché, některá auta mají sadu různých podložek všech tří výše zmíněných tlouštěk. V takové situaci správné podložky dostanete jedině v autorizovaném servisu na základě VIN. Velký význam má rovněž životnost používaných dílů. V případě prvků vyrobených z pryže, například hadic chladicí soustavy nebo zpětného vedení vstřikování paliva, mají levné náhražky výrazně kratší životnost.
Neoriginální díly jsou často vyrobeny z mnohem slabší pryže, která nevydrží působení teplot nebo není odolná vůči účinkům např. nafty. Níže jsme sestavili seznam typických náhradních dílů, u kterých se nevyplatí experimentovat. Jednoduše řečeno, nejlepší bude objednat je v autorizovaném servisu.