Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Brzdění je věda, nebojte se na to dupnout

Brzděte vší silou. Nepovolujte na konci pedál. Musíte zastavit na co nejkratší vzdálenosti, držte tedy pedál pevně zašlápnutý až do zastavení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

DaM

27. 2. 2011 13:15
Uplne ...

... nenavidim auta, ktera se snazi premyslet za ridice a delaji pak ruzne ukony za nej (vic brzdy, stabilizace brzdici vybrana kola, atd.) Za prve to dela z ridicu opice, ktere se pak misto sebe spolehaji na techniku, ve druhe rade je to nzchylne na chyby. Neni nad to, kdyz si auto clovek ridi sam. Uz jich sice moc neni, ale najdou se...

0 0
možnosti

Ajvn

25. 2. 2011 13:05
trenujte podrazovani

Je mi jasne, ze pro velkou skupinu ridicu je problem pri krizovem brzdeni premyslet, jestli je dana situace vhodna pro vyslapnuti spojky nebo ne nebo dokonce jeste jinou aktivni praci s razenim, a tak brzdi jen brzdou. Ale pokud si zazijete v beznem provozu pracovat s podrazovanim a brzdenim motorem podle konkretni potreby a s tim souvisejicim optimalnim prevodovym stupnem, prejde vam tato praxe natolik do krve, ze pak v pripadech krizoveho brzdeni muzete zvysit vykonnost brzdeni i rychlym odrazovanim 4,3,2, resp. jen 3,2. Jak uz tu nekdo spravne na namitku reagoval, asi takhle neusporite desitky metru, ale i jeden metr rozdilu muze byt nekdy ten rozdilovy a verte mi, ze optimalne vcas zarazeny prvni podrazeny kvalt ob stupen oproti puvodnimu dokaze tomu vozidlu velmi citelne snizit jeho hybnost! Pochopitelne tohle nejde praktikovat bez toho, ze tusite dopredu mozne krizove situace a ta ruka je pripravena okamzite po radici pace skocit (napr. mozna prekazka/zvire za zatackou).

0 0
možnosti

BlkRider

25. 2. 2011 16:02
Re: trenujte podrazovani

Pokud ti u auta podrazovani snizuje brzdnou drahu je asi na case premyslet o aute s vykonnejsima brzdama...

0 0
možnosti

Pan K.

25. 2. 2011 12:07
Trpišovský

To nam radi Trpisovsky? Ten se taky nebal a dupal a dupal a dupe dal, z policie si dela se svou kreditkou prču

0 0
možnosti

Kert

25. 2. 2011 9:14
řazení

To už se dnes v autoškole učí řazení stylem drc místo raz á dva? Já jen že ta paní na videu řadí stylem až běhá mráz po zádech, nejen převodovce.

0 0
možnosti

kajak v zakoně

25. 2. 2011 0:26
článek mně přijde hloupý..

některý věci nejde zobecňovat.. Zejména, když takovou teorií můžu někoho přivést do pěknýho průšvihu..Rv

0 0
možnosti

Korektní Želva

24. 2. 2011 22:10
...

Na sněhu se nejlíp brzdí s pomocí stromu, případně pokud není v blízkosti strom, tak obdobně poslouží i jiný předmět upevněný k zemi.

0 0
možnosti

Martin 2011

24. 2. 2011 23:43
Re: ...

Korektní příspěvekR^

0 0
možnosti

Mumrli (perzekuovany za pravdu)

24. 2. 2011 21:28
Nejlepší je,

když se při jízdě z kopce stanou z auta sáňky. Pod nějakých 10km/h už (aspoň mě) ABS neabsí, takže je to docela zábavný a napínavý, a nepomůže ani zajet dvěma kolama do trávy.

Při posledním takovém překvápku mě zachránila hromada nahrnutého sněhu před zatáčkou - sice prasknul nárazník, ale lepší než jít na bok do škarpy. A ještě jsem si po vystoupení ven málem urval dveře, na těch dlažkách by se daly uspořádat závody ve sjezdu na bruslích.

0 0
možnosti

habr

24. 2. 2011 23:31
Re: Nejlepší je,

Pššššš. Nikomu to neříkej, ale auto má i ručku na které není ABS.  Ale pokud je to tak jak píšeš - že to byl jeden led, tak ABS či ne na tom nic nezabere, jedině štěstí. Znám řidiče, kteří na takovém povrchu zastavili (těžké vozidlo), zabrzdili, zařadili rychlost a vypnuli motor a auto se jim rozklouzalo samo. osobně jsem si jednou uvazoval auto za strom protože taky pořád se chtělo proti mé vůli klouzat. Tak dostalo provaz.

0 0
možnosti

Brainwashington.

24. 2. 2011 20:40
"Instruktor" a článek jsou přímým návodem na zvýšení

nehod o polovinu!

"Dupnutí na brzdu" je nejcvětší hloupost a podílí se minimálně na polovině zbytečných nehod!

Zkušený řidič na brzdu nikdy "nedupá", protože ví, jak se a) vyhnout situaci, kdy by musel "dupnout na brzdu", tady předvídá, a za b) nechce si rozbít pusu a skončit s autem na střeše ! Brzdy v autě se používají výhradně pro zaparkování vozidla, při provozu nikdy. Brzdí se zásadně motorem a jezdí se takovou rychlostí, kdy je auto za všech okolnostích pod kontrolou! V případě potřeby je lépe přidat plyn a překážce se vyhnout. :-) PS Nezkušený sváteční řidič a ženy za volentem se poznájí snadno právě podle nadměrného brždění a to i tehdy, kdy by to normálního člověka ani nenapadlo! Ty ženy za volantem ještě taky podle toho, že jezdí zásadně středem vozovky, ač zákon přikazuje řadit se vpravo, klidně pro jistotu po středové čáře, jen aby se cítili bezpečně, ostatní přece uhnou.

0 0
možnosti

Azgalor

24. 2. 2011 21:10
Re: "Instruktor" a článek jsou přímým návodem na zvýšení

to je zas blábol;-D

V provozu se nikdy nepoužívají brzdy, no jasně.Copak jste lokomotiva? ;-D

0 0
možnosti

Psychor - detoxikovaný

24. 2. 2011 16:51
Pomocníci v autě

Můj názor a zkušenost je taková, že řidiči, kteří běžně jezdí s auty, co mají ABS, ASR, EBA atp.a někdy zasednou za vůz, který tyto doplňky nemá, tak se stávají daleko nebezpečnějšími, než ti, co normálně jezdí s auty bez těchto pomocných systémů.

Dnešním řidičům chybí kontakt auta s vozovkou. Nevědí, jak auto skutečně reaguje za zvláštních podmínkách - sníh, námraza, hustý déšť atp.

0 0
možnosti

Sheldon Cooper, PhD

24. 2. 2011 16:59
Re: Pomocníci v autě

Přesně tak. A co teprve způsobí řidiči aut, kteří přesednou na povoz koňmi. To je teprve masakr! ;-D

0 0
možnosti

Škubi

24. 2. 2011 16:34
Trošku zapoměli

dodat, že by při takovém krizovém brždění bylo dobrý vyšlápnout i spojku :-P

0 0
možnosti

luger.205

24. 2. 2011 20:23
Re: Trošku zapoměli

Jestli je to brzdění skutečně krizové, tak to, že mi při tom chcípne motor, bych asi bral jako detail...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování

18. dubna 2024

Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...

Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku

18. dubna 2024

Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!