Diskuze
Brzdění je věda, nebojte se na to dupnout
Děkujeme za pochopení.
DaM
Uplne ...
... nenavidim auta, ktera se snazi premyslet za ridice a delaji pak ruzne ukony za nej (vic brzdy, stabilizace brzdici vybrana kola, atd.) Za prve to dela z ridicu opice, ktere se pak misto sebe spolehaji na techniku, ve druhe rade je to nzchylne na chyby. Neni nad to, kdyz si auto clovek ridi sam. Uz jich sice moc neni, ale najdou se...
Ajvn
trenujte podrazovani
Je mi jasne, ze pro velkou skupinu ridicu je problem pri krizovem brzdeni premyslet, jestli je dana situace vhodna pro vyslapnuti spojky nebo ne nebo dokonce jeste jinou aktivni praci s razenim, a tak brzdi jen brzdou. Ale pokud si zazijete v beznem provozu pracovat s podrazovanim a brzdenim motorem podle konkretni potreby a s tim souvisejicim optimalnim prevodovym stupnem, prejde vam tato praxe natolik do krve, ze pak v pripadech krizoveho brzdeni muzete zvysit vykonnost brzdeni i rychlym odrazovanim 4,3,2, resp. jen 3,2. Jak uz tu nekdo spravne na namitku reagoval, asi takhle neusporite desitky metru, ale i jeden metr rozdilu muze byt nekdy ten rozdilovy a verte mi, ze optimalne vcas zarazeny prvni podrazeny kvalt ob stupen oproti puvodnimu dokaze tomu vozidlu velmi citelne snizit jeho hybnost! Pochopitelne tohle nejde praktikovat bez toho, ze tusite dopredu mozne krizove situace a ta ruka je pripravena okamzite po radici pace skocit (napr. mozna prekazka/zvire za zatackou).
BlkRider
Re: trenujte podrazovani
Pokud ti u auta podrazovani snizuje brzdnou drahu je asi na case premyslet o aute s vykonnejsima brzdama...
Pan K.
Trpišovský
To nam radi Trpisovsky? Ten se taky nebal a dupal a dupal a dupe dal, z policie si dela se svou kreditkou prču
Kert
řazení
To už se dnes v autoškole učí řazení stylem drc místo raz á dva? Já jen že ta paní na videu řadí stylem až běhá mráz po zádech, nejen převodovce.
kajak v zakoně
článek mně přijde hloupý..
některý věci nejde zobecňovat.. Zejména, když takovou teorií můžu někoho přivést do pěknýho průšvihu..
Korektní Želva
...
Na sněhu se nejlíp brzdí s pomocí stromu, případně pokud není v blízkosti strom, tak obdobně poslouží i jiný předmět upevněný k zemi.
Mumrli (perzekuovany za pravdu)
Nejlepší je,
když se při jízdě z kopce stanou z auta sáňky. Pod nějakých 10km/h už (aspoň mě) ABS neabsí, takže je to docela zábavný a napínavý, a nepomůže ani zajet dvěma kolama do trávy.
Při posledním takovém překvápku mě zachránila hromada nahrnutého sněhu před zatáčkou - sice prasknul nárazník, ale lepší než jít na bok do škarpy. A ještě jsem si po vystoupení ven málem urval dveře, na těch dlažkách by se daly uspořádat závody ve sjezdu na bruslích.
habr
Re: Nejlepší je,
Pššššš. Nikomu to neříkej, ale auto má i ručku na které není ABS. Ale pokud je to tak jak píšeš - že to byl jeden led, tak ABS či ne na tom nic nezabere, jedině štěstí. Znám řidiče, kteří na takovém povrchu zastavili (těžké vozidlo), zabrzdili, zařadili rychlost a vypnuli motor a auto se jim rozklouzalo samo. osobně jsem si jednou uvazoval auto za strom protože taky pořád se chtělo proti mé vůli klouzat. Tak dostalo provaz.
Brainwashington.
"Instruktor" a článek jsou přímým návodem na zvýšení
nehod o polovinu!
"Dupnutí na brzdu" je nejcvětší hloupost a podílí se minimálně na polovině zbytečných nehod!
Zkušený řidič na brzdu nikdy "nedupá", protože ví, jak se a) vyhnout situaci, kdy by musel "dupnout na brzdu", tady předvídá, a za b) nechce si rozbít pusu a skončit s autem na střeše ! Brzdy v autě se používají výhradně pro zaparkování vozidla, při provozu nikdy. Brzdí se zásadně motorem a jezdí se takovou rychlostí, kdy je auto za všech okolnostích pod kontrolou! V případě potřeby je lépe přidat plyn a překážce se vyhnout. PS Nezkušený sváteční řidič a ženy za volentem se poznájí snadno právě podle nadměrného brždění a to i tehdy, kdy by to normálního člověka ani nenapadlo! Ty ženy za volantem ještě taky podle toho, že jezdí zásadně středem vozovky, ač zákon přikazuje řadit se vpravo, klidně pro jistotu po středové čáře, jen aby se cítili bezpečně, ostatní přece uhnou.
Azgalor
Re: "Instruktor" a článek jsou přímým návodem na zvýšení
to je zas blábol
V provozu se nikdy nepoužívají brzdy, no jasně.Copak jste lokomotiva?
Psychor - detoxikovaný
Pomocníci v autě
Můj názor a zkušenost je taková, že řidiči, kteří běžně jezdí s auty, co mají ABS, ASR, EBA atp.a někdy zasednou za vůz, který tyto doplňky nemá, tak se stávají daleko nebezpečnějšími, než ti, co normálně jezdí s auty bez těchto pomocných systémů.
Dnešním řidičům chybí kontakt auta s vozovkou. Nevědí, jak auto skutečně reaguje za zvláštních podmínkách - sníh, námraza, hustý déšť atp.
Sheldon Cooper, PhD
Re: Pomocníci v autě
Přesně tak. A co teprve způsobí řidiči aut, kteří přesednou na povoz koňmi. To je teprve masakr!
Škubi
Trošku zapoměli
dodat, že by při takovém krizovém brždění bylo dobrý vyšlápnout i spojku
luger.205
Re: Trošku zapoměli
Jestli je to brzdění skutečně krizové, tak to, že mi při tom chcípne motor, bych asi bral jako detail...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kontroverze nové alfy. Smí Milano do Milána? A je zakázáno vyrábět ji v Polsku?
Tak bizarní start kariéry umí autu nalinkovat jen Italové. Zní to jak komedie z pera nobelisty...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu
Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...
Autoatlas Itálie. Opel, ferrari a fordy vzdaly hold známým městům a místům
Potomci Leonarda da Vinciho dali světu skvělé těstoviny, fantastická vína, skvostný parmazán,...
Cestovatelský speciál Harley-Davidson mění po padesáti letech tvář
Úplně předělat legendární design, který se jen s minimálními změnami vyráběl víc než padesát let,...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!