Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autoškola národa zjistí, kdo by měl vrátit řidičák

aktualizováno 
V prvním testu Autoškoly národa propadly tři čtvrtiny řidičů. Od nového dílu si organizátoři slibují lepší výsledky a připravili si pro řidiče i několik tipů, jak uspět. Otestovat se můžete i zdarma na iDNES.cz

Jedenáct tisíc lidí propadlo v prvním testu Autoškoly národa loni v srpnu. Byly to plné tři čtvrtiny z těch, kteří se zapojili do soutěže. Smutným rekordmanem byl mladý muž, který nasbíral 38 trestných bodů, čímž by přišel hned třikrát o řidičský průkaz a na pokutách by zaplatil 60 tisíc korun.

V sobotu 26. února v osm večer na ČT1 budou čeští řidiči a řidičky opět testovat své znalosti. Organizátoři zimního kola Autoškoly národa navíc vyslyšeli připomínky mnoha soutěžících, kteří si stěžovali, že na malých televizních obrazovkách nebyly dobře vidět dopravní značky nebo třeba auta ve zpětných zrcátkách.

Autoškola národa

Autoškola národa

Na rozhodnutí máte jen několik sekund

"Animace jsou úplně nové, ještě víc dbáme na detaily a přiblížení se reálným situacím z provozu," říká duchovní otec autoškoly Pavel Buršík s tím, že také o něco málo ubylo soutěžních otázek, místo 20 jich bude tentokrát 16.

Samotná délka klipů se malinko protáhne, na odpověď tak bude o pár sekund víc. Ale ne nijak výrazně. "Animace dopravních situací jsou na obrazovce velmi rychlé proto, že takhle to na silnicích chodí. Na rozhodnutí máte pouze sekundy. To jsme se snažili ukázat," vysvětluje jeden z konzultantů pořadu, provozovatel Polygonu Most Jiří Patera.

"Lidé umějí vyplnit testy autoškoly a naučí se modelové křižovatky, ale reálné situace nedokážou zvládnout. Proto taky na cestách platí často právo silnějšího," míní Patera.

Jak uspět

Duchovní autor celého projektu přidává několik triků, jak testem projít s co nejlepším výsledkem. "Základem je v klidu sledovat situace, všímat si dopravních značek, aut okolo, vlastního tachometru a zpětných zrcátek. Pokud se budete při jízdě v Autoškole národa bavit, jíst nebo psát esemesky, je velice pravděpodobné, že něco přehlédnete nebo špatně zareagujete," varuje Buršík.

Ženy versus muži ve studiu

Na letošním díle se aktivně podíleli experti z dalšího českého cvičiště bezpečné jízdy, polygonu v severočeské České Lípě-Sosnové. Na řidiče číhá v provozu a tím i v naší soutěži řada nástrah. Zima je na techniku jízdy nejnáročnější období," říká Pavel Buršík.

 Ve studiu budou stejně jako loni naživo soutěžit i skupiny řidičů. "Letos je hlavním motivem souboj pohlaví. Dozvíme se, zda se na silnicích chovají lépe muži, nebo ženy," přibližuje dramaturgyně pořadu Monika Nevolová.

Jak hlasovat

Letos poprvé se hlasování a posílání správných odpovědí nebude odehrávat pouze prostřednictvím placených SMS, ale i zdarma na stránkách iDNES.cz.

Jedna odeslaná textová zpráva bude stejně jako loni stát 9 korun a musí být napsána ve správném tvaru. Test na iDNES.cz slouží jako odpovědní formulář zdarma. Abyste se mohli zúčastnit, je třeba vyplnit vaši e-mailovou adresu, kterou už nemůžete v průběhu testu měnit.

Autoškolu národa bude moderovat Aleš Háma

Autoškolu národa bude moderovat Aleš Háma

Test se skládá ze 16 otázek rozdělených do čtyř bloků.  Každá ze situací má tři možné odpovědi – a, b nebo c – z nichž jen jedna je správná. Své odpovědi můžete vyplňovat až po zveřejnění celého bloku otázek a po jeho uzavření v televizním vysílání končí i možnost odpovídat na iDNES.cz

"Pořad můžete buď sledovat v televizi a přitom vyplňovat test na iDNES, nebo vám stačí jenom počítač. Na web budeme přenášet i vysílání ČT. Doporučuji vzít si při vysílání k ruce tužku a papír a postupně si zapisovat číslo otázky a svoji odpověď. Po ukončení bloku otázek zaneste odpovědi do naší aplikace. Čas pro odeslání je omezen, dozvíte se ho od moderátorů pořadu nebo na internetu," vysvětluje marketingová manažerka iDNES.cz Iva Melagová.

Po skončení celého pořadu vám přijde odpověď s vyhodnocením SMS nebo e-mailem.  Z něj se každý dozví počet správných odpovědí, trestných bodů, které by nasbíral v rámci bodového systému, částku, již by zaplatil na pokutách, o případné ztrátě řidičského průkazu a celkové hodnocení, zda je soutěžící výborný, nadprůměrný či podprůměrný řidič. Případně, že se vůbec nemůže řidičem nazývat.

Z těchto dat pak vzniká databáze o tom, jací jsou Češi řidiči. A bude vylosován jeden výherce nové generace Fordu Focus.







Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.