Diskuze

Tři pokusy na řidičák. Ministerstvo chystá změny v autoškolách

Žadatelé o řidičský průkaz možná budou mít omezený počet pokusů na jeho získání. Po třech neúspěšných zkouškách jízdy by studenti museli opakovat celý výcvik. Počítá s tím návrh pracovní skupiny pro autoškolství na ministerstvu dopravy, informoval předseda sněmovního podvýboru pro dopravu Martin Kolovratník.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

To je sranda. Já dělal řidičák za dotovanou cenu při škole. Konkrétní testy jsme dostali den předem okopírované domů, takže jsme se se spolužáky dohadovali, kdo jakou udělá chybu, abychom neměli všichni nápadných 100 %. No a u praktických zkoušek snad nikdo nevyletěl, možná někdo na motorce, ale byla to formalita. V autoškole jsme jezdili neustále jeden konkrétní okruh, který jsme měli i u zkoušky, protože instruktor se znal s komisařem a byli dohodnutí. Pohoda...

0 0
možnosti
Foto

Tímto bych si dovolil pozdravovat instruktory autoškoly DP Teplice. Autoškola byla v té době dražší, než průměr, ale byli tam páni instruktoři. Taky většina lidí dělala zkoušky napoprvé a stejně o lidi neměli nouzi. Měli to celkem jednoduše a prakticky propracované. 2 hodiny cvičák a samozřejmě dodržovali předepsaný počet jízd, nacvičili s klientem, co bylo potřeba. Také vozidlo, Opel Corsa 1,7D bylo k výuce velice vhodné. Motor při rozjezdu nechcípal ani na volnoběh, a tak výcvik pokračoval svižně, aniž by žáky deprimovala necitlivá práce se spojkou. Takhle by to mělo vypadat.

0 0
možnosti

Problém je, že do autoškoly se zákonitě hlásí mladí lidé, kolem 18ti let kteří za a) nemají peněz nazbyt a proto neprozíravě volí nejlevnější autoškolu a za b) v 18ti člověk není tak zkušený, aby viděl všechny souvislosti. Mě třeba do jisté autoškoly natlačili rodiče s tím, že je nejlevnější, navíc na malém městě, že je to tátův spolužák. Výrazně jsem ale přeplatil na opakovaných zkouškách i kondičních jízdách. Navíc jsme jezdili úplně novým Golfem, který jinak majitel měl jako rodinné auto, takže byl strašně nervózní, nevrlý a pořád měl strach abychom mu s autem něco neudělali. Rv

0 0
možnosti

A nebylo něco takového už dříve

0 0
možnosti

No nevím, nevím... Podle mě to takto nelze posuzovat. Občas mám pocit, že existuje jakási dohoda mezi autoškolami a komisaři v tom, aby opakovalo co nejvíce lidí. Já se přiznám, že jsem dal zkoušku až opravdu na pátý pokus. 3x jsem vypadl na parkování a jednou na tom, že jsem během zkoušky nepřekročil rychlost 40 km/h, takže teoreticky bych nikdy nesměl řídit. Nicméně od té doby od roku 2013 minimálně 150 000 kilometrů bez nehod, často jezdíme i do zahraničí, nejdál jsem byl z Brna v Marseille a bez jediné nehody. Takže to fakt není o tom, kolikrát člověk vyletí u jízd... ;-)

1 0
možnosti

Zjevně existují autoškoly, co dohodu nemají. Naopak dělají vše proto, aby žákovi zajistili spravedlivého komisaře a žáka na zkoušku a na ní zkoušejícím realizované chytáky co nejvíce připravují.

2 0
možnosti
Foto

Říká se do afroamerického.

1 0
možnosti

Největší problém autoškol je úmyslné potápění zkoušejících některými instruktory. V Brně jsou někteří lidi zvláště pověstní, že prostě na první pokus nikomu řidičák nedají. Vždy si něco vymyslí. Ona je to prostě živnost jako každá jiná a potřebujete nějaký počet zákazníků.

Moje brněnská autoškola byla registrována v okrese Brno venkov právě proto, aby se tomuto vyhla. Díky tomu se mi po počáteční stresové nervozitě podařilo nakonec zkoušku na první pokus dát.

2 0
možnosti
Foto

Největším nebezpečím nejsou ti, kdo mají problém u zkoušky, ale naopak ti, co problémy nemají.

3 0
možnosti

Jdeme úplně špatnou cestou. Chce to dokladovatelnou zkoušku tak, abychom z ní odstranili korupci, která v současnosti funguje ve velkém.

Řidičák dostávají mladí lidé v nejhorším věku, proto je daleko lepší cesta snížit věk kdy se dá získat dle vzoru USA kde je nehodovost nových řidičů i umrtnost na silnicích nejnižší na 15 roků.

Zrušit povinné autoškoly a umožnit domácí učení s přenosnou značkou autoškoly. A znalosti pravidel a jízd zkoušet transparentně s možností přezkumu.

0 0
možnosti

Mohl byste to rozvést? V usa mají řidiči ve věku 16-17 2x tak vysokou nehodovost než 18-19 a 3 krát více než starší 20ti let. V ČR nejvíce nehod zbůsobují řidiči ve věku 40-49 let

0 0
možnosti

Kamarádce řekl inspektor při zkoušce tento týden, že po stránce pravidel jí nemá co vytknout. Opravdu ji drtil a snažil se ji nachytat, ale nebylo na čem. Zkoušku jí nakonec stejně nedal s odůvodněním, že se mu prý jízda nezdála tak plynulá, jak by si představoval, přestože ona jezdí opravdu dobře. Někteří řidiči nejezdí plynule ani po x letech řízení. Prostě z ní chce vytáhnout další prachy. Každá zkouška by se měla nahrávat, aby si toto inspektoři nemohli dovolit a student měl v případě pocitu křivdy možnost ji i prokázat. Rv;-€

13 0
možnosti

Souhlas. Kamarádce co řídí roky v USA řekl něco podobného a pak si o uplatek pro komisaře přímo řekl instruktor z autoškoly. Bohužel u nás je obrovský problém s korupcí, která je kolem toho vybudovaná.

9 0
možnosti

Výsledkem je, ze při zkušební jízdě s komisařem jede zak tak extrémně defensivne, jako v reálném provozu nikdy jezdit nebude.

Takže jde jen o nacvicene divadlo, u kterého se všichni tvari nesmírně vážně.

8 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...