Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autům odzvonilo, Toyota má pojízdný skleník

aktualizováno 
Podle Toyoty už asi klasickým autům odzvonilo, její koncepty už připomínají všechno jiné, jen ne plechové miláčky, bez kterých už si nedokážeme svůj život představit. Na autosalon do Tokia si přichystala hromadu bláznivých přibližovadel.

Toyota RiN | foto: Toyota

První se jmenuje Hi-CT Concept. 3,3 metru dlouhé, 1,7 metru široké a 1,8 metru vysoké cosi, co připomíná plechovku od sardinek na kolečkách, pohání jedenapůllitrový benziňák a vypomáhá mu elektromotor.

Hybridní koncept Toyoty je možné dobíjet i ze zásuvky. Hi-CT ale umí odvézt kromě dvou cestujících i docela dost velký nákup. Variabilní tentokrát nejsou sedačky, ale místo pro náklad.

Buď budete mít jakýsi malý pick-up, nebo na jeho místo postavíte speciální batoh, jako měla předválečná auta. Zadní část zakrývají obří vrata, když prší, posadíte se pod ně na výklopnou lavičku.

Zelená uklidňuje
Konkurenční skupina designérů největší automobilky světa byla na exkurzi ve skleníku. Tak se jim tam zalíbilo, že jeden takový postavili na kola...

Auto jménem RiN je zelené nejen na pohled, ale i svým zaměřením. Sedačky jsou dělany tak, aby držely páteř cestujících v té nejsprávnější poloze, ventilace vzduch čistí, okysličuje a zvlhčuje a navrch dokáže RiN poznat, jakou máte náladu. Dělá to tak, že senzory změří řidičův tep a podle toho upraví barevnost interiéru.

3250 mm dlouhý, 1690 mm široký a 1650 mm vysoký RiN má totiž hlavně za úkol zlepšovat řidiči náladu, používá k tomu hlavně světlo a uklidňující barvy. Skla mají zelený uklidňující nádech.

V tiskové zprávě automobilky se píše: "Každý z řidičů je prostřednictvím vztahu se svým vozem povzbuzován k tomu, aby přehodnotil své priority, věnoval větší pozornost společnosti a přírodě a postupně dosáhl zdravějšího rytmu své duše i těla." 

Dveře se odsouvají do strany, dole jsou proskleny, aby bylo vidět ubíhající silnici nebo pralesní pěšinu.

Povrchová úprava přístrojovky se prý inspirovala japonským cypříšem Yakusugi. Podlaha vypadá jako trávník a pedály mají tvar listů. Volant už také připomíná všechno jiné než oblíbené kolo. V obou případech řidič drží spíše jakásí řidítka mezigalaktického výsadkového speciálu.

Světla jsou konstruována tak, aby neoslňovala ostatní... Jak toho konstruktéři dosáhli, necháme na vaší fantazii.

S pomocí čeho se Toyota RiN pohybuje, automobilka neprozradila, pravděpodobně to ale bude elektřina.

Toyota Hi-CTToyota Hi-CTToyota Hi-CT



Toyota Hi-CTToyota Hi-CTToyota Hi-CT



Toyota Hi-CTToyota Hi-CTToyota Hi-CT



Toyota Hi-CTToyota Hi-CTToyota Hi-CT



Toyota RiNToyota RiNToyota RiN



Toyota RiNToyota RiNToyota RiN



Toyota RiNToyota RiNToyota RiN



Toyota RiNToyota RiNToyota RiN




Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.