Modrá legenda českých silnic je zpátky. Avia představuje novou tvář

  15:30aktualizováno  15:30
Automobilka Avia po čtyřech letech obnovuje výrobu pod novým vlastníkem. Na obřím stavebním veletrhu CTT v Moskvě představila modernizovanou verzi svého nákladního modelu D120. Firma patřící do holdingu Czechoslovak Group Jaroslava Strnada bude avie vyrábět v Přelouči na Pardubicku.

Avia D120 EURO 5 | foto: Avia

CTT je nejvýznamnější stavební veletrh ve východní Evropě, Moskvu si tedy Avia vybrala pro představení inovovaného modelu D120. „V Moskvě vystavené vozidlo je vybaveno čtyřválcovým motorem Cummins ISB 4.5E5 207 o objemu 4 462 cm³ a výkonu 152 kW (207 k) a manuální šestistupňovou převodovkou ZF6S850,“ upřesňuje tiskový mluvčí Avie Andrej Čírtek. „Zároveň tím došlo k odhalení podoby nového faceliftu tohoto tradičního českého automobilu,“ doplňuje. Auto má poháněnou jednu nápravu a jeho celková hmotnost je 11 990 kg.

V ruské metropoli je zatím k vidění provedení splňující emisní normu EURO 5, kterou musí splňovat vozidla prodávaná na tamním trhu, v západní Evropě už je třeba plnit novější a přísnější ekonormu EURO 6. I toto provedení má obnovený český výrobce nákladních vozidel připravené.

Fotogalerie

„Zahájení sériové výroby vozidla EURO 6 i vozidel v dalších emisních třídách se plánuje na podzim letošního roku v Přelouči, kam se výroba postupně stěhuje z areálu v pražských Letňanech,“ uvádí mluvčí automobilky, která je od roku 2016 součástí holdingu Czechoslovak Group (původně skupina Excalibur), do které dnes patří také automobilka Tatra nebo výrobce hodinek Prim.

Kořeny společnosti Avia sahají hluboko do úspěšné éry československého průmyslu. Firma byla založena již v roce 1919 a původně byla výrobcem úspěšných letadel a leteckých motorů. V poválečném období začala být aktivní i v automobilovém průmyslu. Největšího rozvoje však zaznamenala v 60. letech výrobou velmi úspěšných lehkých nákladních automobilů vyráběných ve francouzské licenci podle vozu Saviem.

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Elektroauta také lžou o spotřebě. Test odhalil obrovské rozdíly

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf

Německý ADAC podrobil 11 nejrozšířenějších elektromobilů standardnímu testu spotřeby. A ukázalo se, že jestli bylo pro...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

VW plánuje zvýšit výrobu elektromobilů v Německu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německý automobilový koncern Volkswagen možná rozšíří výrobu automobilů na elektrický pohon v Německu, aby vytížil své...

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Přípravy na éru elektroaut: v Evropě staví nové továrny, jednu i v Česku

Chladící systém akumulátoru pro elektromobil

Rozvoj elektromobility, který kvůli rozhodnutím evropských zákonodárců a zpřísňujícím se emisním normám, bude muset...

Najdete na iDNES.cz