Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Modrá legenda českých silnic je zpátky. Avia představuje novou tvář

  15:30aktualizováno  15:30
Automobilka Avia po čtyřech letech obnovuje výrobu pod novým vlastníkem. Na obřím stavebním veletrhu CTT v Moskvě představila modernizovanou verzi svého nákladního modelu D120. Firma patřící do holdingu Czechoslovak Group Jaroslava Strnada bude avie vyrábět v Přelouči na Pardubicku.

Avia D120 EURO 5 | foto: Avia

CTT je nejvýznamnější stavební veletrh ve východní Evropě, Moskvu si tedy Avia vybrala pro představení inovovaného modelu D120. „V Moskvě vystavené vozidlo je vybaveno čtyřválcovým motorem Cummins ISB 4.5E5 207 o objemu 4 462 cm³ a výkonu 152 kW (207 k) a manuální šestistupňovou převodovkou ZF6S850,“ upřesňuje tiskový mluvčí Avie Andrej Čírtek. „Zároveň tím došlo k odhalení podoby nového faceliftu tohoto tradičního českého automobilu,“ doplňuje. Auto má poháněnou jednu nápravu a jeho celková hmotnost je 11 990 kg.

V ruské metropoli je zatím k vidění provedení splňující emisní normu EURO 5, kterou musí splňovat vozidla prodávaná na tamním trhu, v západní Evropě už je třeba plnit novější a přísnější ekonormu EURO 6. I toto provedení má obnovený český výrobce nákladních vozidel připravené.

Fotogalerie

„Zahájení sériové výroby vozidla EURO 6 i vozidel v dalších emisních třídách se plánuje na podzim letošního roku v Přelouči, kam se výroba postupně stěhuje z areálu v pražských Letňanech,“ uvádí mluvčí automobilky, která je od roku 2016 součástí holdingu Czechoslovak Group (původně skupina Excalibur), do které dnes patří také automobilka Tatra nebo výrobce hodinek Prim.

Kořeny společnosti Avia sahají hluboko do úspěšné éry československého průmyslu. Firma byla založena již v roce 1919 a původně byla výrobcem úspěšných letadel a leteckých motorů. V poválečném období začala být aktivní i v automobilovém průmyslu. Největšího rozvoje však zaznamenala v 60. letech výrobou velmi úspěšných lehkých nákladních automobilů vyráběných ve francouzské licenci podle vozu Saviem.





Nejčtenější

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Další z rubriky

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Mazda CX-5 2.2 D 2015 · 4x4,CZ
Mazda CX-5 2.2 D 2015 · 4x4,CZ

r.v. 2015, naj. 78 400 km, diesel
600 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.