Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Baby Rolls-Royce bude stát šest milionů korun

aktualizováno 
Rolls-Royce rozšiřuje svoji nabídku o další model. Novinka jménem Ghost je menší než vrcholný model Phantom. Je to čtyřdveřový sedan a bude ho pohánět zbrusu nový motor V12.

Rolls-Royce Ghost | foto: Rolls-Royce

Po převzetí tradiční britské značky luxusních vozů německým BMW, byl dlouho jediným modelem v nabídce reprezentativní phantom. Později se představil i v provedení kupé a kabriolet. Novinka ghost je o něco menší.

Čtvrtý model v nabídce Rolls-Royce byl veřejnosti poprvé prezentován pod kódovým označením RR4 loni na jaře v podobě skic. Na ženevském autosalonu na počátku letošního roku už britský výrobce luxusních vozů představil studii nového vozu pod označením 200EX. Byla věrným předobrazem novinky, která se světu poprvé představí zítra na autosalonu ve Frankfurtu.

Rolls-Royce Ghost

Designem nový "duch" (anglicky ghost) na starší phantom navazuje. Dalo by se říci, že je to jeho zmenšená verze. S rozměry 5399 x 1948 x 1550 milimetrů je novinka o 44,1 centimetrů kratší než phantom. Jestliže ten má rozvor 3 570 milimetrů, ghost jen 3 295 milimetrů.

Zůstaly zachovány unikátní dveře jako u phantomu, zadní pár se otevírá proti směru jízdy. V interiéru najde luxusní prostor pět cestujících. Vozy Rolls-Royce ale většinou řídí profesionální řidič a tak byl dán důraz na místa na zadních sedadlech. Pro přepravu zavazadel je připraven kufr o objemu 490 litrů.

Rolls-Royce Ghost

Ghost si zachoval charakteristickou masku a samozřejmě nechybí symbol značky Rolls-Royce, elektricky zatahovatelná soška Spirit of Ecstasy. Přední světla jsou xenonová. Ve výbavě najdeme několik bezpečnostních systémů včetně radaru, který odhalí chodce na vzdálenost 300 metrů. Základní informace si může nechat řidič promítat na head-up displej.

Nechybí audiosoustava s šestnácti reproduktory a dvěma subwoofery o výkonu 600 Wattů. Pomocí USB portu lze připojit i externí zdroj. K dispozici je rovněž pevný disk s kapacitou 12,5 GB. Na přání je možné multimediální soustavu ovládat ze zadních sedadel dvěma dotykovými displeji s úhlopříčkou 9,2 palce na zadní straně předních sedadlech.

O pohon nového rollse se stará zbrusu nový dvanáctiválec o objemu 6592 kubických centimetrů. Je vybaven přímým vstřikováním a má dvojité přeplňování turbodmychadly. Přes osmistupňovou automatickou převodovku ZF se na zadní kola přenáší výkon 420 kW a točivý moment 780 Nm.

Výkonové parametry motoru nového ghostu překonávají starší dvanáctiválec ve phantomu. Má maximální výkon 338 kW a točivý moment dosahuje maxima 720 Nm. Nová pohonná jednotka z ghostu bude určena pouze pro britskou značku, nesetkáme se s ním tak v žádném BMW (mnichovská automobilka značku Rolls-Royce vlastní). Kola mohou být devatenáctipalcová nebo dvacetipalcová.

Výkonná pohonná jednotka stačí na rozpohybování 2360 kilogramů vážící limuzíny z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy. Ghost dosahuje maximální rychlosti 250 km/h. Výrobce uvádí kombinovanou spotřebu 13,6 litru na 100 km. Ve městě ovšem spotřeba stoupá na 20,5 litru na 100 km. Palivová nádrž má objem 82,2 litru. Ekologickou zátěž představuje 317 gramů CO2 na kilometr jízdy.

Nový luxusní "duch" se začne prodávat koncem letošního roku. Zkompletování jednoho Rolls-Royce Ghost trvá 20 dní. Nový Rolls bude nabízen ve dvanácti barevných verzích karoserie, které lze kombinovat se stříbrným provedením kapoty. Cena by se měla pohybovat kolem 6 milionů korun.

Autoři:






Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.