Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Luxus na čínský způsob: přes pět metrů délky a technika vyžilých saabů

aktualizováno 
Významná čínská automobilka BAIC představila studii luxusního sedanu C80K. Výrazně zaoblené auto má zaujmout náročné domácí zákazníky, s exportem se zatím nepočítá. Na čínském trhu ale může zatopit mercedesům a audi.

BAIC C80K | foto: BAIC

Pekingská automobilka BAIC (Beijing Automotive Industry Holding) produkuje v kooperaci s Mercedesem a Hyundaiem licenční vozy těchto značek pro čínský trh a k tomu vyrábí i několik aut vlastní konstrukce. Ve světě je pak známá koupí technologií zkrachovalého Saabu a výrobou aut, která nápadně připomínají vozy známých značek.

Tak trochu do vlastního zelí kooperačních modelů Mercedesu, speciálně sedanu třídy E, leze nový model BAICu s označením C80K. Hodně velký sedan s výrazně zaoblenou zádí na první pohled vypadá, že by mohl mít zadní výklopnou stěnu a tedy technicky pět dveří. Jenže to bude klasický tříprostorový čtyřdveřový sedan. Vzhledově auto připomíná bentley nebo Jaguar XJ.

BAIC C80K

BAIC C80K

Z dostupných dat a fotografií zaujme konstrukce dveří, která se budou otvírat proti sobě. To je po dlouhých letech opět módní konstrukční řešení, které na trh navrátil obří Rolls-Royce Phantom a dnes ho najdeme třeba i v malém MPV Opel Meriva. Oproti nim ale chce jít čínský výrobce dál a odstranil z auta prostřední B sloupek. Ale je možné, že toto řešení si ponechá jen výstavní koncept, pro sériovou výrobu je to technologicky dost náročné řešení. Hlavně z důvodu bezpečnosti.

Fotogalerie

Sedan C80K je opravdový obr. Na délku měří 5,2 metru a na šířku 1,92 metru. S těmito proporcemi se může pustit do křížku i s prémiovými evropskými sedany BMW 7 nebo Audi A8. Ale reálně má novinka mířit spíš o třídu níž proti mercedesu třídy E nebo proti BMW pětkové řady.

Výrobce zatím nezveřejnil technickou specifikaci novinky. Podle dostupných údajů by auto mohlo nést některé konstrukční prvky saabu. O třídu menší sedan C70G je totiž vlastně jen převlečený starší Saab 9-5 a i větší model by mohl některé komponenty adoptovat. O pohon by se tak mohl starat přeplňovaný čtyřválec od Saabu s objemem 2,3 litru. Pro běžný provoz by i tak velkému autu stačil.

Na první pohled luxusní interiér nepřináší nic převratného, zaujme především prostorností a vzdušností díky chybějícím B sloupkům. Multifunkční displej výrobce elegantně zakomponoval přímo do palubní desky a designérsky zajímavý se jeví i střešní panel s osvětlením, který přechází až do zpětného zrcátka na předním skle.

BAIC Midi

Ve vlastní produkci aut pod značkami Beiqi a Foton mnoho zajímavých aut nenajdeme. Modely SUV a pick-upy připomínají jeepy a toyoty a výrobce se k původním originálům i hlásí. Menší modely pak nestojí ani za zmínku, a to i v kontextu ostatní čínské produkce. Z novinek potěší příznivce zaniklého Saabu model C70G, což je čínská varianta staršího modelu 9-5, nikoliv toho posledního, který se vyráběl-nevyráběl poslední dva roky. BAIC koupil od Saabu (respektive od GM) technologie (čtěte více), takže upravený model pro čínský trh není žádným překvapením.

Značka byla často kritizována kvůli kopiím známých modelů evropských výrobců. Paradoxně i modelů Mercedes Benz, přestože s touto německou automobilkou má společný podnik.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.