Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bakelitová show u Plumlova: trabititanic a tuning za 200 tisíc

  15:47aktualizováno  15:47
Nejstarší z nich brázdí silnice už téměř šedesát let. Jejich lehké hliníkové motory dodnes slouží jako pohon rogal. Nejvýkonnější vozy v tuningu mají místo zadních sedadel reproduktory z kina nebo dokážou s čtyřtaktem o objemu 1,1 litru a čtyřiceti koňmi pod kapotou ujíždět až stosedmdesátikilometrovou rychlostí.

5. Trabant sraz Morava v kempu Žralok v Plumlově u Prostějova | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Opravdové rarity mohli o víkendu vidět nadšenci a fandové na Trabant srazu Morava v kempu Žralok u Plumlovské přehrady. Sjeli se majitelé trabantů z celé České republiky, Slovenska i jižního Polska. Pátý ročník přehlídky, která patří v Česku k největším, se setkal s rekordní účastí v historii. Duroplastových vozů z kategorie veteránů, klasik i upravených krasavců v tuningu se v kempu sešlo přes sto osmdesát.

"Takovou účast jsme nečekali, běžně na srazy jezdí kolem sto padesáti vozů. Je to důkaz, že i když trabantů ubývá, z původních tří milionů vyrobených aut jich dnes po českých silnicích jezdí jen do třiceti tisíc, zájem o ně stále trvá," je přesvědčen jeden z hlavních pořadatelů srazu Michal Štauder.

Letos poprvé také návštěvníci mohli na Plumlovské přehradě osedlat trabititanic. Výroba speciálního šlapadla s vnitřní dřevěnou konstrukcí a koly na plovácích trvala pořadatelům tři měsíce. Úspěch u diváků měla i soutěž v retro stylu, kdy účinkující oblékli silonové tepláky nebo uniformy veřejné bezpečnosti, nasadili rádiovku a společně se svými trabanty se přenesli do doby 60. až 80. let.

5. Trabant sraz Morava v kempu Žralok v Plumlově u Prostějova

Nejstarším veteránem na srazu byl model z počátku 50. let, naopak nejmladší kousky se čtyřtaktním motorem o objemu 1,1 místo původních 0,6 litru sjely z výrobní linky v roce 1991.

"Ještě před třemi lety takovýto vůz nebyl v České republice ani jeden, dnes jich tu kolem pěti desítek najdeme," vypočítává Štauder, který má podobný kousek ve své sbírce také.

Zeleného vyšperkovaného trabanta koupil před deseti lety a od té doby ho v garáži upravuje. "S takovými auty si člověk může hrát, upravovat motor, převodovky... Nakonec jsem vyměnil i karoserii, takže z původních součástek nezůstala ani jediná. Je to koníček, do kterého jsem investoval spoustu času i peněz," přemítá pořadatel. "Pod 200 tisíc bych svého trabanta neprodal."

5. Trabant sraz Morava v kempu Žralok v Plumlově u Prostějova




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.