Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Baroš a deset milionů marek

aktualizováno 
Kdo je v lize nejdražší?

Zlaté nohy sparťanského záložníka Tomáše Rosického vyvážil Dortmund téměř půl miliardou korun a ozdobil jimi Německo.
Kdo je v lize nejdražší?

Zlaté nohy sparťanského záložníka Tomáše Rosického vyvážil Dortmund téměř půl miliardou korun a ozdobil jimi Německo. I tak však po domácích hřištích pobíhají muži, jejichž získání by přišlo na pořádné jmění. Kdo je nyní v Česku nejdražším fotbalistou?

Mluví se o devatenáctiletém útočníku Milanu Barošovi. Ostrava si za něj řekla deset milionů marek, zhruba 180 milionů korun. "Ale proč by měl být nejdražší zrovna Baroš?" namítá jeho agent Pavel Paska. "Co třeba Jarošík nebo další?" Pasku štve, jak se kolem jeho chráněnce rojí dohady typu kam a za kolik. Pro Baroše si přeje klid. Heslo hráčských manažerů zní: Nejlíp a nejrychleji se dělají přestupy, o nichž se nemluví. Modelem pro ideálního fotbalistu na prodej se může stát právě Rosický. Jeho mimořádné nadání se třpytilo v domácí soutěži i v Lize mistrů, ukázalo se v reprezentaci. Podobně báječný obchod ale nemusí v této zemi proběhnout klidně dalších deset let. Co je pro jeho realizaci ještě důležité? Třeba to, ve kterém klubu hráč působí. Říká se, že do reprezentace je nejblíž ze Sparty. I kdyby to nebyla pravda, Sparta hraje pravidelně evropské poháry a šance předvést se před bohatými nákupčími je tak pro její fotbalisty zákonitě větší. Je rovněž nutno trefit nejvýhodnější čas. Kdo dnes s míčem čaruje, toho může za půl roku zruinovat výpadek formy nebo zranění. Potkalo to brněnského Milana Pacandu či Martina Lukeše z Ostravy. Naopak teplický Michal Kolomazník se nyní veze na vlně dobré formy. Byl by teď o hodně dražší než před rokem, kdy tápal v průměru. Cenu, za niž jsou fotbalisté k mání, diktuje mateřský klub. "Obvykle stanoví minimální hodnotu hráče a vyjednávání nechá na nás," říká hráčský agent Zdeněk Nehoda. Čím výhodněji potom manažer prodá, tím vyšší je i jeho provize. Zpravidla je to deset procent z prodejní sumy, což může být při velkých transferech balík peněz. Paskova agentura utržila za Rosického téměř padesát milionů korun. Dřív v Evropě existovaly tabulky, podle nichž se cena fotbalisty vypočítala, pokud se kluby nedohodly. Tyto praktiky smetla Evropská unie. Oddíly se nyní mezi sebou v drtivé většině domluví, než by riskovaly pochod před smírčí komisi FIFA. Po jejím rozhodnutí totiž může jedna strana výrazně tratit. O české hráče je v cizině pořád zájem, liga bude dál chudnout. "Na léto jsou už některé zajímavé přestupy připraveny," hlásí Nehoda.

Nejdražší hráči ligy

1. Milan Baroš (Ostrava) 180
2. Jiří Jarošík (Sparta) 170
3. Libor Sionko (Sparta) 130
4. David Kobylík (Olomouc) 70
5. Ivo Ulich (Slavia) 50
6. Stanislav Vlček (Olomouc) 45
7. Zdeněk Grygera (Sparta) 42
8. Radoslav Kováč (Olomouc) 40
9. Lukáš Došek (Slavia) 37
10. Aleš Urbánek (Olomouc) 32

Poznámka: Ceny odhadla MF DNES s předpokladem, že by hráč odcházel do ciziny. Jsou uváděny v milionech korun.
Autor:


Témata: nehody, FIFA, Liga mistrů


Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.