Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Výrobcům elektroaut budou chybět baterky. Potřebují 40 gigatováren Tesly

Téměř všechny automobilky plánují v nejbližších letech ofenzivu elektromobilů, ale ke splnění těchto plánů jaksi chybí dostatek baterií. Volkswagen přiznal, že jen pro chystané modely by do roku 2025 potřeboval produkci baterií ze 40 gigatováren konkurenční Tesly.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RF

Prostě se ukazuje, že elektromobily jsou nafouknutá bublina a to je vše, jednou to přejde a budeme na to vzpomínat jako na úsměvnou automobilovou epizodu.... R.

;-)

0 0
možnosti
MP

Moc nechapu, proc se tu argumentuje absolutnima cislama poctu automobilu, kolik bude treba elektriny, kde dobijet atd.. Je prece jasne, ze i kdyby nekdo nakrasno chtel vymenit byt jen treba 50% vsech aut za elektroauta, bude to trvat desitky let a za tu dobu se muze ledacos zmenit. Prejit kompletne na elektro byt jen u osobnich aut, je podle me otazka 50+ let.

0 0
možnosti
ZM

Byl jsem donucen všelijakými línými "staviteli Temelínů" pohledat nějaká čísla, abych jim ukázal, jak snadno se jejich domeček z karet zbourá.

Průměrný Čech najezdí v autě 10-20 tisíc km. viz zde

http://www.auto.cz/cesi-rocne-ujedou-deset-az-dvacet-tisic-kilometru-77823

Berme průměrnou spotřebu elektromobilu 20 kWh na 100 km, to je reálé číslo třeba pro Teslu Model S. Pokud tedy české auto ujede 20000 km ročně, je to 4 MWh na elektromobil za rok. Kdyby bylo elektromobilů 1 moilión, potřebovali bychom ročně 4TWh, což je něco víc než 1/4 produkce Temelína (15 RWh za rok). V roce 2013 (klidně si najděte novější čísla) jsme měli přebytek 17 TWh (vývoz 27,5 TWh, dovoz 10,5 TWh).

http://technet.idnes.cz/jak-se-pocita-cena-elektriny-d12-/tec_technika.aspx?c=A140204_234241_tec_technika_mla

TAK SE PTÁM, PROČ BYCHOM MĚLI STAVĚT DALŠÍ TEMELÍNY?

0 0
možnosti
JK

tuto prapodivnost prosazuje ČSSD v čele se Sobotkou a vědecky podporovaná Pačesdrábovou komisí.

Ona je to osvědčená metoda která již tady byla odzkoušena při stavbě všech jaderných elektráren. Na začátku nějaká cena, po dokončení původní cena x nějaký koeficient. Nejlépe koeficient 2,5.

Jako kuriozitu lze považovat že poměrně chudý stát se chystá podporovat krachující divize nadnárodních monopolů v tomto oboru.

Nalili jsme prachy do Nomuri tak proč ne do Toshiby.

Tak se ptám, bude sleva zadarmo?

0 0
možnosti
JK

Výrobcům elektroaut budou chybět baterky. Potřebují 40 gigatováren Tesly.

V tržním systému, kouzelné slovo, chybějí baterie. Řekl bych že přebývají nebo budou přebývat továrny na olejové filtry na olej ale i na naftu a benzín, na motory a převodovky atd. atd. Také nevím co budou dělat arabáči se svou ropou a z čeho budou financovat náboženské fanatiky a rusáci z čeho budou financovat svoje kosmické dobrodružství a chrastění zbraněmi.

1 0
možnosti

Arabáči zlevní ropu o pár dolarů na barelu a celý ekosystém elektromobilů je v háji ;-)

0 0
možnosti
Foto

Dokud se neobjeví jiný způsob akumulace energie než jsou současné články, tak je to celé jen utopie.

4 0
možnosti
MP

,,EKO" zhovadělství nezná mezí ani hranic.

2 2
možnosti
JK

nevím, nevím. Klasický spalovací motor se skládá ze cca 700 součástek.

Elektromotor se skládá a mohu je vyjmenovat: Rotor, stator, víka + ložiska, uhlíky.

0 0
možnosti
LH

To řešíme jen továrny, kde jsou ale suroviny, elektrárny....tisíce elektroaut zvládneme, ale statisíce, to už chce plán...

5 0
možnosti
BO

Potřebujeme lithium, ale nemáme ho. Ovšem lithium se dá vyrábět z vody, repektive z vodíku. Dneska je to neskutečně drahé, ale bude-li taková potřeba a dají se na to peníze, nakonec to půjde i průmyslově. Mimojiné by to prakticky jistě znamenalo i mít funkční fúzní reaktor. Nemyslím si, že by to bylo možné v roce 2025, ale možná by už to poprvé po 60 letech nebyla lež, až by někdo řekl:"Jsem si jistý, že energii z fúze budeme mít do 20 let!"

0 3
možnosti
ZM

Jistě - stačí napodobit procesy probíhající při výbuchu supernovy a vyrobíme si třeba zlato nebo uran. Neumíme součit ani dvě jádra vodíku na helium, tak nevymýšlejte kraviny.

Lithia je dost a jeho těžba tak levná, že se zatím nevyplatí ani jeho recyklace z použitých baterií.

1 0
možnosti
JD

J36a62n 92D74ě14t38á32k

15. 7. 2017 14:00

Emise Tesla model S podle standardů R101 vydaných Ekonomickou komisí pro Evropu při OSN (UNECE) jsou 222g CO2/km. http://www.autoforum.cz/zajimavosti/v-singapuru-na-to-prisli-emise-tesly-model-s-jsou-realne-vysoke-pokutuji-je/

1 1
možnosti
VO

V34í71t 58O20ž16a71n59a

15. 7. 2017 19:54

444 watthodin na kilometr (44kWh/100km) není typická spotřeba Modelu S. To je potřeba tak při konstatní rychlosti 150km/hod.

Prostě hloupost singapurského úředníka.

2 1
možnosti
VO

V74í36t 75O71ž77a52n15a

15. 7. 2017 19:51

Celý život se hrabal ve ICE a teď je z něj odborník na elektromobilitu?

0 2
možnosti
  • Nejčtenější

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Čína udává v autoprůmyslu směr, pekingskému salonu vládnou elektromobily

27. dubna 2024

Elektromobily a digitální konektivita jsou hlavním tématem největšího čínského autosalonu, který...

Pražský vynález: dodávky ohlídá umělá inteligence, odpočítá jim parkování

27. dubna 2024

Časomíry, umělá inteligence, která umí číst poznávací značky a kamery. Radnice Prahy 1 dokončila...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...