Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výrobcům elektroaut budou chybět baterky. Potřebují 40 gigatováren Tesly

aktualizováno 
Téměř všechny automobilky plánují v nejbližších letech ofenzivu elektromobilů, ale ke splnění těchto plánů jaksi chybí dostatek baterií. Volkswagen přiznal, že jen pro chystané modely by do roku 2025 potřeboval produkci baterií ze 40 gigatováren konkurenční Tesly.

Elektrický samořiditelný koncept Volkswagen Sedric | foto: discover-sedric.com

Koncern Volkswagen plánuje, že v roce 2025 bude celá čtvrtina jeho prodávaných vozů na elektřinu. „K tomu budeme potřebovat baterie s kapacitou 200 gigawatthodin,“ řekl serveru Autonews Europe Ulrich Eichhorn, vedoucí oddělení výzkumu a vývoje. To je ještě o 50 gigawatthodin víc, než odhadoval šéf skupiny Matthias Mueller loni v červnu. Tehdy řekl, že koncern bude v roce 2025 čelit obrovské nákupní potřebě baterií o kapacitě 150 GWh. Pro představu, taková energie by stačila na napájení jediné 60wattové žárovky po dobu 2,5 miliardy hodin nebo-li více než 285 000 let.

Autosalon Šanghaj 2017

Koncept elektrického SUV pro Čínu v podání Volkswagenu představené letos na autosalonu v Šanghaji.

Pokud by každý výrobce produkoval v roce 2025 zhruba čtvrtinu produkce v podobě elektromobilů, potřebovali by na to baterie s kapacitou více než 1,5 terawatthodin. Na to by bylo potřeba přes 40 moderních gigatováren Tesla, z nichž každá má roční kapacitu 35 GWh lithium-iontových článků.

Tesla Gigafactory
APTOPIX Tesla Gigafactory
Americká automobilka pustila reportéry na stavbu své továrny na akumulátory.

Tesla Gigafactory

Jedna taková továrna má být dokončena v roce 2020 v Nevadě. Je tak velká, že by se do ní vešlo 93 Boeingů 747 nebo – jak uvedl při představení továrny její zakladatel Elon Musk - 50 miliard křečků. Zatím je ale jediná, lokalita pro druhou (v Evropě) se teprve hledá.

Fotogalerie

Takže chybí ještě 38 továren. O výrobě baterií samozřejmě uvažují i další výrobci, ale vše je zatím ve stadiu plánů.

Do konce roku se například rozhodne firma Robert Bosch. Zkoumají se samozřejmě i nové technologie, které by měly razantně zvýšit stávající kapacitu dnešních baterií. K jejich sériové výrobě je ale daleko.

Autoři:




Nejčtenější

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Další z rubriky

Audi představilo autonomní elektromobil Audi Aicon
Nápady pro auta bez řidičů. Audi nemá volant ani bezpečnostní pásy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Koncern Volkswagen pokračuje v cestě k autonomním vozidlům a k nejaktivnějším v tomto ohledu patří značka Audi. Na autosalonu ve Frankfurtu přestavila značka...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.