Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Výrobcům elektroaut budou chybět baterky. Potřebují 40 gigatováren Tesly

aktualizováno 
Téměř všechny automobilky plánují v nejbližších letech ofenzivu elektromobilů, ale ke splnění těchto plánů jaksi chybí dostatek baterií. Volkswagen přiznal, že jen pro chystané modely by do roku 2025 potřeboval produkci baterií ze 40 gigatováren konkurenční Tesly.

Elektrický samořiditelný koncept Volkswagen Sedric | foto: discover-sedric.com

Koncern Volkswagen plánuje, že v roce 2025 bude celá čtvrtina jeho prodávaných vozů na elektřinu. „K tomu budeme potřebovat baterie s kapacitou 200 gigawatthodin,“ řekl serveru Autonews Europe Ulrich Eichhorn, vedoucí oddělení výzkumu a vývoje. To je ještě o 50 gigawatthodin víc, než odhadoval šéf skupiny Matthias Mueller loni v červnu. Tehdy řekl, že koncern bude v roce 2025 čelit obrovské nákupní potřebě baterií o kapacitě 150 GWh. Pro představu, taková energie by stačila na napájení jediné 60wattové žárovky po dobu 2,5 miliardy hodin nebo-li více než 285 000 let.

Autosalon Šanghaj 2017

Koncept elektrického SUV pro Čínu v podání Volkswagenu představené letos na autosalonu v Šanghaji.

Pokud by každý výrobce produkoval v roce 2025 zhruba čtvrtinu produkce v podobě elektromobilů, potřebovali by na to baterie s kapacitou více než 1,5 terawatthodin. Na to by bylo potřeba přes 40 moderních gigatováren Tesla, z nichž každá má roční kapacitu 35 GWh lithium-iontových článků.

Tesla Gigafactory
APTOPIX Tesla Gigafactory
Americká automobilka pustila reportéry na stavbu své továrny na akumulátory.

Tesla Gigafactory

Jedna taková továrna má být dokončena v roce 2020 v Nevadě. Je tak velká, že by se do ní vešlo 93 Boeingů 747 nebo – jak uvedl při představení továrny její zakladatel Elon Musk - 50 miliard křečků. Zatím je ale jediná, lokalita pro druhou (v Evropě) se teprve hledá.

Fotogalerie

Takže chybí ještě 38 továren. O výrobě baterií samozřejmě uvažují i další výrobci, ale vše je zatím ve stadiu plánů.

Do konce roku se například rozhodne firma Robert Bosch. Zkoumají se samozřejmě i nové technologie, které by měly razantně zvýšit stávající kapacitu dnešních baterií. K jejich sériové výrobě je ale daleko.

Autoři:



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Europoslanci navrhli povinné asistenční systémy v nových autech

Asistent udržování v jízdním pruhu

Evropští poslanci ve Štrasburku podpořili návrh, aby součástí nových motorových vozidel byly v budoucnu povinně...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.