Diskuze
Toyota pracuje na elektromobilu, který se nabije za pár minut
Děkujeme za pochopení.
T84o79m19á60š 92K72u39c25h11a28ř
Hmmm, další pravidelný optimistický článeček o tom, jak už jsou tu baterie s násobně lepším poměrem energie k hmotnosti, v tomto případě ještě navíc super rychle nabíjitelné. Všichni o nich mluví, jen je zatím ještě nikdo neviděl a i ty pitomé mobily vydrží nabité jen den.
J34i71r91i 23D63o90m19i15n39i29k
Dobrý a významný krok dopředu. Na elektroautech mi ale stále "skřípe" jedna zásadní věc, a to ta, že ta elektrika se také musí z něčeho vyrobit a drtivá většina energie ve světě se dnes stále vyrábí z fosilních zdrojů. Voda, vítr, slunce a nebo i atom stále tvoří "okrajové" zdroje. Ale při rychlosti vývoje nejenom v této oblasti věřím, že i tento, dle mého názoru největší problém se podaří také v dohledné době vyřešit,
Z62d26e94n91ě98k 28M57o43r53á30v33e41k
Já to nevidím zase tak tragicky. Když vyrobíme energii z jádra (u nás skoro polovina), tak toho odpadu zase tolik není a těžba není pro přírodu tak problematická, jako těžba uhlí, jsou to výrazně menší objemy. A vzhledem k tomu, že na noc se snižuje výroba kvůli nižší spotřebě, tak se noční nabíjení přímo nabízí.
H38o13n98z28a 25T60a45r
Toyota chystá masovou výrobu elektromobilů pro Číňany. Vychází vstříc přísným kvótám
M75i56c90h89a23l 69R67e84i26t61e74r
Je to uplna pitomost. Nebylo by jednodussi vyrobit univerzalni vymenitelne baterie a clovek by si pak proste prijel do nabijeci stanice pro baterii nabitou a nechal by tam vybitou? Pri dobre priprave by vymena mohla trvat treba minutu.
J25a95n 70M80o94t91ů42r87e23k
To ma hned nekolik uskali: univerzalnost - kdo ji nastavi a proc a velke omezeni pro vyrobce ve vlastnim designu; a jak se vam bude libit, ze k pumpe prijedete s vlastni uplne novym aku a dostanete neco co ma za sebou treba uz 1000 cyklu....
J44i74ř57í 69D96v51o83ř64á83k
Tak fyzikální zákony zjevně někdo novelizoval. Hurá.
E87r38i83c29h 81L85o61r40m19a70n
ak mame 3 fazy, kazda 20A poistku, tak 3x20x230=13.8kW. tesla ma tusim 100kWh, teda pod 7h sa doma tazko dostat
M70a28r82t66i50n 45H48a70r96t81i15g
Začněme tím, že se podíváte třeba na nabíječku k telefonu na štítek. Třeba Vás to trkne a bude to stačit.
R98a28d50e79k 33H27o86d93a47ň
Aby to fungovalo, je třeba mít na to parametry na obou stranách - jak akumulátor něčeho takového schopný, tak připojení. Jenže ono už 22 kW/32 A/3f je v mnoha místech značný problém, a Teslu to nabíjí hodinu. No, a chcete-li to stihnout za pár minut (tedy řekněme deset), požadujete 200 A připojení. Což je bez šance.
Menší akumulátor by se pravda dobil rychleji, jenže tohle už jsou zase značné nároky i po stránce chlazení aku - ten chemický proces fakt bez tepla neproběhne.
M39i15c83h95a87l 76F54r42ý20d18a
a co když se nejedná o standardní chemický proces, jak jej znáte doposud, ale o něco nového, co tu chemii nepoužívá nebo to probíhá jinak
Z49d84e30n71ě68k 40K76o33u21d31e36l54k12a
Tak z toho všem benzinakum a naftarum praskne žilka....
L65a86d32i94s89l94a12v 38Z61o56c95h
Příklad: 600km dojezd, 60km/h, výkon 50kW. Počítejme průměrný výkon 25kW. Takže 25kW krát 10hodin je 250kWh. Chceme-li to dostat do auta za 5 minut, musíme tam tlačit výkon 12 x 250 = 3000kW. Tu přípojku chci vidět...... (běžný byt je omezen na cca 3 kW). Ztráty nepočítany.
J84a37n 58M20o13t98ů15r65e67k
Ano, vzdy me take napadne, kde se pak bude tolik energie na dobijecim miste bude brat a to i hned pro nekolik aut.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Prodej rodinného domu 142 m2, pozemek 655 m2
Těšetice, okres Znojmo
7 975 000 Kč