Současné elektromobily obvykle používají lithium-iontové baterie. Toyota ve svých hybridních modelech dlouhodobě používá Nikl-metal hydridové akumulátory.
Nový vůz od Toyoty bude podle listu postaven na nové platformě a vybaven polovodičovou baterií, jejíž kapacita je mnohem větší a nabití trvá jen pár minut. Toyota by tak odstranila dva hlavní nedostatky dnešních automobilů na elektrický pohon.
Zprávu listu, který se odvolává na zdroje z automobilového průmyslu, však Toyota odmítla komentovat, uvedla agentura Reuters.
Největší japonská automobilka se na poli elektromobilů snaží snížit náskok rivalů, jako jsou Nissan a Tesla. Ale zatím nelze říci, zda je bude schopna i předběhnout, píše list. Záležet bude i na tom, za jak dlouho se baterie dostane na trh a kolik bude stát.
Na vývoji polovodičových baterií pracují i jiné automobilky, například BMW. Ty odhadují začátek masové výroby za deset let.