Diskuze
Elektřina nahradí spalovací motor, až baterie zlevní o více než 60 %
Děkujeme za pochopení.
P29e72t76r 50M71i28c29h13a50l
Až to ujede na jedno nabití 600 km s rezevou, klimatizací a svícením a bude se to dát dobít do půl hodiny, začnu o tom přemýšlet. A až to hlavně nebude skoro dvakrát tak drahé jako srovnatelné auto se spalovacím motorem.
V53í92t 96K38o42u98b59a
I kdyby byla alektroauta levnější než ta se spalovacím moteorem, jak si ho může běžný člověk koupit? Doma v paneláku ho těžko nabijete, v práci asi taky dost těžko. Ty 2 místa v hypermarketu budou dost těžko stačit. A představa, že cestou k babičce budu s celou rodinou 2 hodiny čekat někde u nabíjecí stanice je vcelku zcestná.
Kromě poklesu ceny baterií, by také museli jít nabít za 5 až 7 minut na plnou kapacitu.
Z83d62e73n73ě27k 91M75o15r79á39v13e29k
To jako vážně, opravdu si myslíte, že když bude dost elektromobilů, tak u hypermarketu budou dvě nabíječky? Až bude poptávka, porostou nabíječky jako houby po dešti. Dnes vám pořád někdo nabízí, že vám pořád někdo nabízí, že vám bude dodávat elektřinu levněji, než současný dodavatel. Když bude odběrné místo, kde za hodinu odeberou elektřiny víc, než vaše domácnost za týden, tak se poperou.
A vážně jezdíte k babičce jednu jízdu přes 400 km?
P17e62t36r 10N94e38h78a43s87i44l
No nevím, kde to bloomberk vzal, ale šéf AUDI přiznal, že baterky za $112/kWh už dávno mají:
https://insideevs.com/audis-ev-batteries-cost-e100kwh/
A v tiskové zpráve od GM píšou něco hodně podobného (strana 16), s ohledem na to, že tiskové zprávy jsou vesměs jedna lež vedle druhé, tak to bude ještě méně, než těch $145/kWh a bude se to blížit k tomu co řekl šéf AUDI:
https://www.scribd.com/document/365970680/GM-autonomous-driving-presentation#from_embed
Tak nač bychom měli čekat 10 let, když tu cenu mají automobilky už dnes! Tady si někdo hodně vymýšlí a automobilky to nebudou, ty naopak lžou vždy směrem nahoru. :-)))
E23r32i24k 71S59a16n97e25t33r44i19k
Potrebujem vyriešiť z hladiska ekologie, zivotnosti atď elektrika vs. CNG.
J54i36ř53í 97D69v81o31ř33á86k
Baterie zlevní o 60 %. Možná. V okamžiku trochu většího podílu elektroaut bude nutností přesunout spotřební daň.
Už platím solární panely, větrníky. Odmítám platit ještě tento nesmysl.
J92a31n 79V71á58c34l97a51v50í74k
Zdaní se ujetá vzdálenost.
L39a84d13i68s61l43a30v 33K14a14l81o68u96s
Už se těším na závody e-WRC . A pane
Sébastien Loebe , proč jste dojel až na 5. místě ? Došly mi baterie.
J60i59ř55í 68S84c80h72w16a23c64h
Formule E se jezdí už tři roky....
D36a38n92i91e86l 57P73a26n80e93k
Tak jako tak vypada to, ze fosilnim palivum zvoni hrana. Samozrejme se budou vyuzivat dal, ale budou ustupovat modernim a cistejsim zdrojum energie. Elektrina bude budoucnost. At to budou EV auta nebo auta na vodik.
Vodik je prozatim nakladny na vyrobu ve velkem, ale palivove clanky ( FE ) se zdaji byt lepsi budoucnosti nez li bateriove akumulatory.
Zijeme na modre planete a tak vody je tu vic nez dost na to abychom mohli vodik vyrabet. Druha strana mince je ovsem bezpecnost. Vodik je velmi tekava latka a snadno vzplane. Viz pocatky 20 stoleti a vzducholode. Na druhou stranu nedavno vysel clanek kde americka armada resp jejich vedecke oddeleni prislo na to, ze staci tankovat vodu a za pomoci hlinikove konstrukce v nadrzi vytahovat z vody prave vodik ktery nasledne bude pohanet auto. Dost realisticke a rekl bych jednoduche. Muze to fungovat dobre.
Pro zastance fosilnich paliv bych chtel rict, aby jste se smirili, ze doba se zmenila, mysleni lidi se meni a vy by jste si meli zvyknout na to, ze tyto alternativy budou postupne nahrazovat fosilni paliva. Sami vyrobci automobilu to uz davaji najevo. Prohlaseni automobilky Volvo nebo Mercedesu, BMW ci vyvoj Skody nebo Hyundai. Nissan, Toyota nove Tesla. Ti vsichni to vedi ti vsichni uz to davaji najevo celkem jasne. Zkratka prijmete to a jdete s dobou.
Z44d71e90n50ě66k 90M64o49r57á27v28e14k
Chtěl jsem dát plus za ten úvod, ale jak to přešlo na ten vodík, tak už to nešlo. Myslím, že americká armáda žádné perpetuum mobile nemá. Když se sloučí kyslík s vodíkem, tak se uvolní energie, takže pro rozbití vzniklé molekuly je potřeba energii dodat. A zatím té energie umíme získat mnohem méně, než je potřeba dodat.
J34a34n 28V22e13s64e23l69ý
Já si dohledal původní text od BNEF a musím říct, že tohle je jen produkt neschopného novináře. Pár připomínek k tomu zavádějícímu článku:
- BNEF neřeší baterie, řeší battery packy, hotové bateriové moduly do aut, to je něco jiného.
- BNEF nepíše nic o konkurenceschopnosti elektromobilů, píše o tom, že při ceně battery packů okolo 100 USD/kWh budou elektromobily se slušným dojezdem ve všech segmentech stejně drahé na pořízení nebo levnější než auta se spalovacím motorem. Konkurenceschopné budou rozhodně dříve, protože elektrický pohon má levnější "palivo", levnější údržbu a lepší jízdní vlastnosti.
- BNEF uvádí jako typickou cenu battery packu v roce 2016 - 267 USD/kWh, ale zároveň uvádí, že ti nejlepší (Korejci z LG Chem) aktuálně prodávají (do General Motors) battery packy za 162 USD/kWh.
- BNEF předpokládá "learning rate" (o kolik % slevní při zdvojnásobení produkce) 19%, poslední roky je pozorována rychlost 22-24%.
- Nic jako polovodičové baterie neexistuje. Dyson & co. pracují na bateriích s pevným elektrolytem, které mají potenciál provést velký kvalitativní skok (cena, energetická hustota, životnost, rychlost nabíjení, bezpečnost provozu) v oblasti baterií.
- Přikládám odkaz na srovnání prodejů elektromobilů a aut s vodíkovým palivovým článkem. Aby bylo vidět jak "strašně moc" se rozvíjí vodíkové technologie:
https://youtu.be/unk89C96Yd8?t=1239
Je to prezentace šéfa BNEF na výroční konferenci, kde prezentuje jejich analýzu současného stavu energetiky, vývoje za posledních 13 let a predikci vývoje do roku 2040 a stojí za zhlédnutí celá včetně závěru, kdy mluví o tom, že jejich predikce jsou konzervativní a že očekává, že věci se budou měnit jinak a rychleji.
P76e68t26r 30N76e40h68a50s43i74l
Já si to myslel, ale původní článek jsem nečetl.
Co jiného také čekat od tzv. novináře Františk Dvořáka, který takovéto články píše jeden za druhým. A vůbec nic o tom neví. Neví jaký je rozdíl mezi kW a kWh, apod. Přesně jak jste napsal, že žádné polovodičové baterie neexistují. On nedokáže ani pořádně přeložit článek z angličtiny, natož ho pochopit.
Fakt se divím, že ho idnes toleruje.
P86e10t74r 61J87a68n14o11v92s26k33ý
Ekonomická vražda, víte kolik bude zapotřebí barevných kovů? Rozvody elektřiny, transformátory, motory..... a k tomu máte jako napájecí zdroj solární a větrné elektrárny:)))))
V57í95t 45O31ž13a67n72a
Spalovací auta - zdravotní sebevražda a pomalé zabíjení se jedy.
R73o54b18e13r21t 26M75á55s69l72o
Myslím, že Číňani s tou podporou vodíku jsou na rozumnější cestě než my s elektromobily.
J36i32ř23í 16S82c86h41w13a59c71h
v Číně se už dnes vyrábí násobně více elektromobilů než v Evropě
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.