Diskuze

Elektřina nahradí spalovací motor, až baterie zlevní o více než 60 %

Ceny elektromobilů šponují hlavně drahé akumulátory. Ceny baterií musí klesnout o více než polovinu, aby elektrické vozy mohly konkurovat vozům poháněným spalovacím motorem, vyplývá z průzkumu Bloomberg New Energy Finance (BNEF).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Až to ujede na jedno nabití 600 km s rezevou, klimatizací a svícením a bude se to dát dobít do půl hodiny, začnu o tom přemýšlet. A až to hlavně nebude skoro dvakrát tak drahé jako srovnatelné auto se spalovacím motorem.

0 0
možnosti

V28í66t 83K42o23u98b42a

3. 12. 2017 12:16

I kdyby byla alektroauta levnější než ta se spalovacím moteorem, jak si ho může běžný člověk koupit? Doma v paneláku ho těžko nabijete, v práci asi taky dost těžko. Ty 2 místa v hypermarketu budou dost těžko stačit. A představa, že cestou k babičce budu s celou rodinou 2 hodiny čekat někde u nabíjecí stanice je vcelku zcestná.

Kromě poklesu ceny baterií, by také museli jít nabít za 5 až 7 minut na plnou kapacitu.

0 0
možnosti

To jako vážně, opravdu si myslíte, že když bude dost elektromobilů, tak u hypermarketu budou dvě nabíječky? Až bude poptávka, porostou nabíječky jako houby po dešti. Dnes vám pořád někdo nabízí, že vám pořád někdo nabízí, že vám bude dodávat elektřinu levněji, než současný dodavatel. Když bude odběrné místo, kde za hodinu odeberou elektřiny víc, než vaše domácnost za týden, tak se poperou.

A vážně jezdíte k babičce jednu jízdu přes 400 km?

3 0
možnosti

No nevím, kde to bloomberk vzal, ale šéf AUDI přiznal, že baterky za $112/kWh už dávno mají:

https://insideevs.com/audis-ev-batteries-cost-e100kwh/

A v tiskové zpráve od GM píšou něco hodně podobného (strana 16), s ohledem na to, že tiskové zprávy jsou vesměs jedna lež vedle druhé, tak to bude ještě méně, než těch $145/kWh a bude se to blížit k tomu co řekl šéf AUDI:

https://www.scribd.com/document/365970680/GM-autonomous-driving-presentation#from_embed

Tak nač bychom měli čekat 10 let, když tu cenu mají automobilky už dnes! Tady si někdo hodně vymýšlí a automobilky to nebudou, ty naopak lžou vždy směrem nahoru. :-)))

3 0
možnosti

Potrebujem vyriešiť z hladiska ekologie, zivotnosti atď elektrika vs. CNG.

0 0
možnosti
Foto

Baterie zlevní o 60 %. Možná. V okamžiku trochu většího podílu elektroaut bude nutností přesunout spotřební daň.

Už platím solární panely, větrníky. Odmítám platit ještě tento nesmysl.

4 0
možnosti

Zdaní se ujetá vzdálenost.

0 0
možnosti

Už se těším na závody e-WRC . A pane

Sébastien Loebe , proč jste dojel až na 5. místě ? Došly mi baterie.;-D

1 2
možnosti

Formule E se jezdí už tři roky....

1 0
možnosti

Tak jako tak vypada to, ze fosilnim palivum zvoni hrana. Samozrejme se budou vyuzivat dal, ale budou ustupovat modernim a cistejsim zdrojum energie. Elektrina bude budoucnost. At to budou EV auta nebo auta na vodik.

Vodik je prozatim nakladny na vyrobu ve velkem, ale palivove clanky ( FE ) se zdaji byt lepsi budoucnosti nez li bateriove akumulatory.

Zijeme na modre planete a tak vody je tu vic nez dost na to abychom mohli vodik vyrabet. Druha strana mince je ovsem bezpecnost. Vodik je velmi tekava latka a snadno vzplane. Viz pocatky 20 stoleti a vzducholode. Na druhou stranu nedavno vysel clanek kde americka armada resp jejich vedecke oddeleni prislo na to, ze staci tankovat vodu a za pomoci hlinikove konstrukce v nadrzi vytahovat z vody prave vodik ktery nasledne bude pohanet auto. Dost realisticke a rekl bych jednoduche. Muze to fungovat dobre.

Pro zastance fosilnich paliv bych chtel rict, aby jste se smirili, ze doba se zmenila, mysleni lidi se meni a vy by jste si meli zvyknout na to, ze tyto alternativy budou postupne nahrazovat fosilni paliva. Sami vyrobci automobilu to uz davaji najevo. Prohlaseni automobilky Volvo nebo Mercedesu, BMW ci vyvoj Skody nebo Hyundai. Nissan, Toyota nove Tesla. Ti vsichni to vedi ti vsichni uz to davaji najevo celkem jasne. Zkratka prijmete to a jdete s dobou. R^

0 0
možnosti

Chtěl jsem dát plus za ten úvod, ale jak to přešlo na ten vodík, tak už to nešlo. Myslím, že americká armáda žádné perpetuum mobile nemá. Když se sloučí kyslík s vodíkem, tak se uvolní energie, takže pro rozbití vzniklé molekuly je potřeba energii dodat. A zatím té energie umíme získat mnohem méně, než je potřeba dodat.

1 0
možnosti

Já si dohledal původní text od BNEF a musím říct, že tohle je jen produkt neschopného novináře. Pár připomínek k tomu zavádějícímu článku:

- BNEF neřeší baterie, řeší battery packy, hotové bateriové moduly do aut, to je něco jiného.

- BNEF nepíše nic o konkurenceschopnosti elektromobilů, píše o tom, že při ceně battery packů okolo 100 USD/kWh budou elektromobily se slušným dojezdem ve všech segmentech stejně drahé na pořízení nebo levnější než auta se spalovacím motorem. Konkurenceschopné budou rozhodně dříve, protože elektrický pohon má levnější "palivo", levnější údržbu a lepší jízdní vlastnosti.

- BNEF uvádí jako typickou cenu battery packu v roce 2016 - 267 USD/kWh, ale zároveň uvádí, že ti nejlepší (Korejci z LG Chem) aktuálně prodávají (do General Motors) battery packy za 162 USD/kWh.

- BNEF předpokládá "learning rate" (o kolik % slevní při zdvojnásobení produkce) 19%, poslední roky je pozorována rychlost 22-24%.

- Nic jako polovodičové baterie neexistuje. Dyson & co. pracují na bateriích s pevným elektrolytem, které mají potenciál provést velký kvalitativní skok (cena, energetická hustota, životnost, rychlost nabíjení, bezpečnost provozu) v oblasti baterií.

- Přikládám odkaz na srovnání prodejů elektromobilů a aut s vodíkovým palivovým článkem. Aby bylo vidět jak "strašně moc" se rozvíjí vodíkové technologie:

https://youtu.be/unk89C96Yd8?t=1239

Je to prezentace šéfa BNEF na výroční konferenci, kde prezentuje jejich analýzu současného stavu energetiky, vývoje za posledních 13 let a predikci vývoje do roku 2040 a stojí za zhlédnutí celá včetně závěru, kdy mluví o tom, že jejich predikce jsou konzervativní a že očekává, že věci se budou měnit jinak a rychleji.

5 0
možnosti

Já si to myslel, ale původní článek jsem nečetl.

Co jiného také čekat od tzv. novináře Františk Dvořáka, který takovéto články píše jeden za druhým. A vůbec nic o tom neví. Neví jaký je rozdíl mezi kW a kWh, apod. Přesně jak jste napsal, že žádné polovodičové baterie neexistují. On nedokáže ani pořádně přeložit článek z angličtiny, natož ho pochopit.

Fakt se divím, že ho idnes toleruje.

1 0
možnosti
Foto

Ekonomická vražda, víte kolik bude zapotřebí barevných kovů? Rozvody elektřiny, transformátory, motory..... a k tomu máte jako napájecí zdroj solární a větrné elektrárny:)))))

3 1
možnosti

V92í29t 79O90ž14a37n65a

1. 12. 2017 7:30

Spalovací auta - zdravotní sebevražda a pomalé zabíjení se jedy.

2 4
možnosti

Myslím, že Číňani s tou podporou vodíku jsou na rozumnější cestě než my s elektromobily.

0 3
možnosti

v Číně se už dnes vyrábí násobně více elektromobilů než v Evropě

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!