Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Baterie žádají různou péči

aktualizováno 
-
Akumulátory různých značek jsou v zásadě velmi podobné a dělí se do tří skupin, jejichž základy shrnul technik zkušebny mladoboleslavské Akumy Vítězslav Lajbner.

KLASIKA V NÁDOBĚ Z TVRDÉ PRYŽE: Kontrola hladiny a hustoty elektrolytu je předepsána po dvou až třech měsících, dolévá se destilovaná voda. Lze je opravovat.

AKUMULÁTORY V PLASTOVÝCH NÁDOBÁCH: Na trhu se nabízejí pod označením »bezúdržbové« a při správném dobíjení postačí podle evropských norem kontrola jednou ročně. Protože však mnohá auta nemají dobíjení ve stoprocentním pořádku, neuškodí kontrola hladiny elektrolytu dvakrát ročně - na jaře a před zimou. Dolévá se destilovaná voda. Klesne-li hustota elektrolytu pod 75 procent (1,24 gramu na centimetr krychlový), je - stejně jako v případě akumulátorů v nádobách z tvrdé pryže - nutné dobití.

ZCELA BEZÚDRŽBOVÉ AKUMULÁTORY : Jsou zcela uzavřené,výrobně nejsložitější a nejdražší, zvlášť vhodné jsou pro luxusní auta s dokonalým dobíjením. Elektrolyt se nedolévá po celou dobu životnosti akumulátoru, vyžadují stejně jako výrobky uvedené výše - čistý povrch a suché, čisté připojovací svorky.




Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

Autofotka týdne: Krása terénních drsňáků, které jindy nepotkáte

Jeep Wagoneer Roadtrip

Tisíce offroadových fanoušků se sjely na každoroční Jeep Safari v utažském Moabu. Automobilka Jeep si už po...

VIDEO: Jak se obouvá rallyový speciál? Je to alchymie, guma vydrží 100 km

Jan Kopecký spotřebuje na Rallye Šumava maximálně 25 pneumatik

Tovární tým Škody pro iDNES.cz odhalil tajemství závodních pneumatik na Rally Šumava. Tradiční česká soutěž startuje v...

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...

Najdete na iDNES.cz