Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Baterie žádají různou péči

aktualizováno 
-
Akumulátory různých značek jsou v zásadě velmi podobné a dělí se do tří skupin, jejichž základy shrnul technik zkušebny mladoboleslavské Akumy Vítězslav Lajbner.

KLASIKA V NÁDOBĚ Z TVRDÉ PRYŽE: Kontrola hladiny a hustoty elektrolytu je předepsána po dvou až třech měsících, dolévá se destilovaná voda. Lze je opravovat.

AKUMULÁTORY V PLASTOVÝCH NÁDOBÁCH: Na trhu se nabízejí pod označením »bezúdržbové« a při správném dobíjení postačí podle evropských norem kontrola jednou ročně. Protože však mnohá auta nemají dobíjení ve stoprocentním pořádku, neuškodí kontrola hladiny elektrolytu dvakrát ročně - na jaře a před zimou. Dolévá se destilovaná voda. Klesne-li hustota elektrolytu pod 75 procent (1,24 gramu na centimetr krychlový), je - stejně jako v případě akumulátorů v nádobách z tvrdé pryže - nutné dobití.

ZCELA BEZÚDRŽBOVÉ AKUMULÁTORY : Jsou zcela uzavřené,výrobně nejsložitější a nejdražší, zvlášť vhodné jsou pro luxusní auta s dokonalým dobíjením. Elektrolyt se nedolévá po celou dobu životnosti akumulátoru, vyžadují stejně jako výrobky uvedené výše - čistý povrch a suché, čisté připojovací svorky.




Autor:


Témata: Normy


Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.