Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Bavorsko: Sedmnáctiletí řidiči proti nehodovosti

  11:41aktualizováno  11:41
Stále více německých spolkových zemí dovoluje usednout za volant nezletilým. Projekt, který má snížit počet závažných dopravních nehod mladých řidičů, zahájí od letošního září i největší spolková země Bavorsko. Řidičské oprávnění bude udělovat už od 17 let.

Takoví nezletilí řidiči si nicméně budou moci sednout za volant jen v doprovodu zkušeného staršího jezdce.

Modelový projekt potrvá do roku 2010 a má umožnit mladým lidem, aby se na silnici "ostříleli".

Podobnou praxi už zavedlo Dolní Sasko, stejně jako Brémy a Hamburk.

Teprve minulý týden ji ovšem umožnila horní komora parlamentu změnou zákona o silničním provozu. 

"Vlastně to dělali protizákonně," podotkl v Mnichově bavorský ministr vnitra Günther Beckstein, který doufá, že počet závažných dopravních nehod mladých řidičů se pomocí projektu výrazně sníží.

Podobná úprava už existuje mimo Německo, například v Rakousku. V Německu lze počítat s tím, že s ní začnou i další spolkové země.

"Chybějící zkušenosti jsou hlavním problémem mladých řidičů," tvrdí ministerstvo vnitra největší německé spolkové země. "Téměř čtvrtina všech obětí na životech, které si dopravní nehody v Bavorsku vyžádají, je ve věku 18 až 24 let," uvedlo v tiskovém prohlášení. Podíl tak mladých řidičů na celkovém počtu řidičů v Bavorsku je přitom jen 7,9 procenta, napsal deník Nürnberger Zeitung.

Od sedmnácti let až do 18. narozenin proto mají v rámci projektu mladí lidé sbírat v doprovodu zkušených řidičů dopravní zkušenosti. Bavorské úřady nabídnou i "doprovodným řidičům" kurzy, které jim poradí, jak se k nezletilému jezdci chovat.

Ministerstvo je nabádá hlavně k tomu, aby nebyli nervózní, chovali se klidně a nezasahovali do řízení. Měli by také sdělit své dopravní pojišťovně, že v autě bude jezdit mladistvý řidič. Za dopravní chyby své "ovečky" ovšem odpovídat nebudou.

Od 1. září letošního roku se tedy mohou do bavorských autoškol hlásit už lidé od 16 a půl roku věku, zatím byla minimální hranice 17 a půl roku. Po úspěšných zkouškách dostanou časově omezený průkaz způsobilosti, s nímž mohou na silnici od 17. roku věku.

Jejich doprovod musí být nejméně třicetiletý řidič, který už aspoň pět let jezdí a nemá v německém dopravním bodovém systému více než tři trestné dopravní body. V 18 letech si pak mladý řidič vymění oprávnění za plnohodnotný řidičský průkaz, s nímž může i do zahraničí.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.